Hjælp : Motoren kan ikke være der...
MK4 kittet er lavet i nye og bedre forme, saa pasformen er bedre...min bare r.v
Jeg har lige test monteret karossen paa min buggy for første gang med motoren monteret, og det var ikke lige det som jeg definere som bedre pasform.
Hvis jeg maaler forskellige steder paa karossen, kan der være op til 1,5cm forskel fra den ene side i forhold til den anden..hmmmm
Sagt meget kort, saa kan motorenkarossen ikke være der.
Jeg havde planer med et fedt luftfilter...kan ikke være der..Havde med tiden tænkt noget med 2 stk karburatore, man kan ikke se dem..
Jo der er et alternativ, lav bagenden helt om.....
MVH en opgivende Jakob (for idag)
Nu vil jeg gaa igang med noget ledningsnet... ;o)
Velkommen i klubben...
Har du ikke prøvet det før, får du nu muligheden for at lære at arbejde i glasfiber. Der er vist ikke én eneste MK4 ejer, der ikke har gjort samme opdagelse som dig.
Min karosse var vredet 4 cm i længderetningen, og den var 6 cm for smal i bagenden.
Sideskørterne havde facon som bananer, og passede utvivlsomt nøjagtigt på ét eller andet - bare ikke karossen.
Har du ikke kendskab til glasfiber skal du bare spørge - vi er mange der efterhånden har prøvet en hel del...
Ka´ vi så få et lille smil
Biffo
Kender godt følelsen...Man bliver dybt frustreret over at den passer så ringe...
Men det er ikke andet at gøre en at hoppe ud i det...Det er altid håbløst når man står og kigger på det...
Jeg vil også ønske dig velkommen i klubben. Min ligner Anonymous bortset fra der er 6 cm skæv i bagenden.
så skulle du være i mine sko da jeg købte mk3 af bent hehe... se DEN var skæv... og er det stadig visse steder trods flere års opretning... Hvis du vil have en symmetrisk buggy skal du enten lave alle dele om eller købe et andet kit...
Jeg har haft bilen nogle år og ville fx nu lave skærmene lidt om - hvis jeg måler skærmene ud fra faste fix-punkter på bilen får jeg et resultat... hvis jeg måler ud fra skærmhøjden eller deslignende får jeg et helt andet... det er bare pisse skævt det hele hehe...
Jeg manglede fx 6cm for at karossen ville nå bunden bagerst ved stelnummeret... så den sektion blev skåret af og støbt helt om... Foran var problemet mindre men det samme... Mine skærme havde forskellig hældning så de blev skåret af og støbt om... længden på dem er også forskellig... og det er så det jeg kæmper med nu...
Så god arbejdslyst siger jeg bare - og glæd dig over det er en mk4 og ikke en mk3 ;-)
Hvis du skifter dit blæserhus ud med et 30hk blæserhus, så er der plads til det.
Hvis du vil have dobbelt karburatore skal du bruge t3 manifolder.
Der kan godt sidde et lille luftfilter oven på din solex.
Og som andre skriver: Hvis du vil bygge en buggy- Så skal du være forberedt på lidt fiber arbejde, det er det som gør at du heldigvis aldrig møder en magen til din egen.
Så tag en tudekiks, og byg videre på din buggy!!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Vil det sige, at i køber en færdig karrosse, som "skulle" være lige til at "sætte på"???
For hvis det er tilfældet, lyder det grangiveligt som dem der købte brede fiberskærme, til deres bobbel. De passede osse ad helvede til.
Og hvad kan man så liiige lære af det???
Lad være med at købe BILLIGT!! Det kan jo ikke betale sig.
Som man plejer at sige: "Man skal være en holden mand, for at ha' råd til at spare....."
Jan_vw
Alt det fiber arbejde bliver mit vinter projekt, saa ved man hvad man skal faa tiden til at gaa med, dejligt.
Men naar man skriver bedre pasform, og tager flere penge for det, saa maa man da tro paa det. Naar men slut med alt det tuderi, men nu er ja da kommet i gang med ledningsnettet.
MVH Jakob
Det var da godt ;-)
Syns desværre bare at jeg har hørt mange, der har købt herhjemme, klage over dårlig pasform i fiber. Lidt trist, at der er nogle der forhandler ting, der er 'så dårlige.
Skal jeg fortælle jer hvorfor jeres buggykarosser ikke passer?
Af samme grund som forkromede blæserhuse ruster, og blå tændkabler knækker, og pladedele ikke passer..
Fordi ingen BROKKER sig.
Levér pisset tilbage og KR
JA JA. Så kan man sende sit karosseri tilbage til KB- Det koster ca 3500kri fragt. KB sælger så bare karosseriet til en anden- Der er mangel på dem. Hvis han sender klagen videre, så sker der intet, for producenten kan sagtens sælge dem han laver- Selvom de ikke passer perfekt.
Og så kan man bede KB om at få et Peter lindner karosseri (han har de originale forme), Det koster næsten det dobbelte, da det bliver støbt i Danmark, tilgængæld er det ikke så smart (kønt) som et mrk 3-4 karosseri.
Hvis man vil have et mrk 3-4 karosseri- så må man leve med de fejl og mangler det har, det er ingen hemelighed- Alle ved at det er skævt, men ikke mere end at det kan laves, og det er vel også lidt af charmen ved en hjemmelavet bil, den er ikke perfekt (kedelig) som en færtig købt blik bil, som bare er lavet af en maskine, og ligner naboens bil.
Hvis nogen tror (og det tror nogen) at man BARE monter et færtigt fiber karosseri på en bund og sætter en motor på- Ligesom et byggesæt fra lego- Så tager de fejl.
En buggy skal bygges, og have foretaget de ændringer som ejeren vil have, først da bliver det sjovt. Når der ikke er 2 som er ens, så er det en rigtig buggy, ellers kan man bare købe en gammel lindner buggy, de ligner næsten alle hinanden- for karosserierne passede, så der var ingen grund til at bygge dem om.
Bare min mening!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
[quote=niels-erik]JA JA. Så kan man sende sit karosseri tilbage til KB- Det koster ca 3500kri fragt. KB sælger så bare karosseriet til en anden- Der er mangel på dem. Hvis han sender klagen videre, så sker der intet, for producenten kan sagtens sælge dem han laver- Selvom de ikke passer perfekt.
Og så kan man bede KB om at få et Peter lindner karosseri (han har de originale forme), Det koster næsten det dobbelte, da det bliver støbt i Danmark, tilgængæld er det ikke så smart (kønt) som et mrk 3-4 karosseri.
Hvis man vil have et mrk 3-4 karosseri- så må man leve med de fejl og mangler det har, det er ingen hemelighed- Alle ved at det er skævt, men ikke mere end at det kan laves, og det er vel også lidt af charmen ved en hjemmelavet bil, den er ikke perfekt (kedelig) som en færtig købt blik bil, som bare er lavet af en maskine, og ligner naboens bil.
Hvis nogen tror (og det tror nogen) at man BARE monter et færtigt fiber karosseri på en bund og sætter en motor på- Ligesom et byggesæt fra lego- Så tager de fejl.
En buggy skal bygges, og have foretaget de ændringer som ejeren vil have, først da bliver det sjovt. Når der ikke er 2 som er ens, så er det en rigtig buggy, ellers kan man bare købe en gammel lindner buggy, de ligner næsten alle hinanden- for karosserierne passede, så der var ingen grund til at bygge dem om.
Bare min mening!
Hilsen Niels Erik
Sådan Niels Erik bare gi dem en over nakken, så kan de lære det....he he :-)
Hvis man ikke ønsker at laves noget fiberarbejde, så køb en ny (blik)bil.
Nej hvis du/i følger lidt med herinde, er der massere af indlæg om skæve fiberkarosser..........
I forvejen har du/i jo været i gang med skørter, så bare kom igang med opretningen.
Det er jo osse en mening.
Kan godt følge dig noget af vejen, men!!, der er osse andre, og vigtige faktorer, der spilder ind. Den med at det der passer, koster det dobbelte. Er det ikke osse fair nok??? Købe en vare, der er kvalitet i, koster jo altså osse mere, end en gang skrammel!! Logisk nok. MEN!! Hvis du, på den ene side, har en vare der er dårlig i pasformen og selvfølgelig osse billig, og på den anden side, har en vare der lyser langt væk af kvalitet og som har en god pasform, og osse en højere pris, ja, så ville 95% af kundeklientellet vælge den billige. For bare det er billigt, så skidt med resten!! Dette er jo ikke kun gældende for fiberdele, men osse for almindelige pladedele.
Man må huske på, at der er stadig en del, af de dele man kan købe, der godt kan fåes i den rigtige kvalitet. Så må man gå til den forhandler, der forhandler den gode kvalitet, i stedet for det modsatte.
Problemet er bare, at kunderne skal vende sig til, at kvalitet koster penge. Og det er ikke let i alle brancher, og slet ikke når det gælder dele til de kære gamle bobler. ;-)
Ja som det er sagt før i denne tråd.. Lortet passer ikke pga. ingen brokker sig og levere skidtet tilbage. Og det er nok der den egentlige catch22 ligger..
Jeg har selv lige gjort det samme med mine fælge.. Stod med to tilbud på pulverlakering. Et til 100kr pr fælg, og et til 400kr pr fælg (Moms und alles på begge)..goes without saying at jeg tog det til 100kr.. Det resulterede bare i at jeg stod med fælge med luftblære i lakeringen og ærgrede mig da jeg kom og hentede dem igen. Men brokkede jeg mig.. Nææ selvfølgelig ikke.. jeg havde jo fået det til kvart pris..
R
Bliver lige nød til at give min mening til kende ang pris og kvalitet.
Jeg har købt et mania karosseri til den 3 dobbelte pris af hvad en buggy koster, men den er lige så skæv som en buggy. Man kan ikke måle samme sted i begge sider af karossen og så få det samme resultat. Længden passer heller ikke, og ligeledes er dørene heller ikke lige store....
Så det er altså ikke kun en buggy den er galt med .... det er nok nærmere bare at det er lavet i glasfiber.....
-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
"Buy once - cry once"
Gene Berg RIP
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
Berg Stuff er efterhånden lisså elendig som EMPI grej, med nogle få undtagelser. Bergs koster bare det dobbelte.
T
Alle fiber karosserier er håndlavet i en form- som også er håndlavet. Formen bliver brugt rigtigt mange gange, og kan efterhånden godt blive skæv- Det bliver de støbte karosserier så også.
Modellen som formen er støbt over er mange gange lavet "i hånden" efter øjemål, og så er det ikke sikket at den er snorlige. Sådan er det, og medmindre at nogen vil lave et perfekt karosseri, og selv gør det. Så må vi leve med dem som er på markedet.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Og så kan man bede KB om at få et Peter lindner karosseri (han har de originale forme), Det koster næsten det dobbelte, da det bliver støbt i Danmark, tilgængæld er det ikke så smart (kønt) som et mrk 3-4 karosseri.
Kønt og kønt det kan diskuteres,men linder karossen er også skæv.I flg rygter er linder formen fået en fugtskade,så den kan vist ikke bruges mere.
Alt den snak om skæve karosser, fik mig igang med ledningsnettet, og motoren har nu været i gang for første gang, og hold kæft hvor den lyder godt, ved omkring 2000-3000 omdr larmer den saa meget at den vækker hele nabolaget.
Ang mk4 karosser, trode jeg bare at den havde en bedre pasform, jeg har ikke tænkt mig at klage til nogen over det, som skrevet bliver det bare mit vinter projekt.
MVH Jakob
mk4 har sikkert også en bedre pasform... men det er jo ikke ensbetydende med at den er fejlfri...
Der er jo forskel på "bedre" pasform og "perfekt" pasform...