Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Lattergas?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Roadrunner Member
Skrev for 18 years siden | | | |

Er der nogen, som har efaringer med montering af lattergas (NOS) på boxer-motorer?

Er det nemt, og kan det holde?

Jeg har set masser af eksempler, hvor man "smider" turbo på, men ingen med lattergas.
(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 18 years siden | | | |
jeg tror der er en ufattelig god grund til at du ikke har set eksempler på NOS på en gammel boxer.

Du skal have en motor der køler meget og hurtigt og det gør en boxer ikke.
jeg har også lidt på fornemmelsen at de dele der er i en boxer er lidt for kliene til den voldsomme forbrænding det giver.

jeg ved ikke om du kan bruge det til noget... men jeg tror at der er mange der vil følge med i udviklingen hvis du laver sådan et projekt.
(permalink) GaDZ Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Bare info, ved ikke om du ved det.

Det er ikke lovligt at have monteret noget der har med NOS at gøre på en bil i Danmak hvis den skal køre på off. vej. (det er bare trist at finde ud af bagefter)
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Kender da et par stykker som har nos- og også køre til syn. Der må bare ikke være monteret flasker til syn. ( det er dog ikke luftkølede vwer)Det er i orden at rør og slanger er monteret.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
NOS virker ! Det har vi prøvet. + 60 - 70 hk på en 1910 T4. Men man skal være 120% sikker på at brændstofsystemet kan levere den ekstra brændstof, og HELE tiden. Vi "mistede" den ene Blå Holley pumpe under et ræs, og 1½ sekund senere var der svejset et hul i topstykket indefra.
På vores gav det små 2 sek hurtigere tid på quarteren, når ellers gearkassen holdt.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) LowriderMac Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg har prøvet at lave det på nogle V8'ere.
Det kan give det samme som en turbo i effekt.
I princippet er det også det samme der sker.
NOS er blot en slags komprimeret ilt der gør det muligt at forbrænde langt mere benzin.
Det kan monteres på en eftermiddag, og en flaske holder ca. et par minutter afhængigt af dysernes størrelse.

Jeg tror ikke det giver nogle specielt højere varme, så det er ligegyldigt om det er en boxer eller hvad det er.
Det giver kun højere varme i kraft af at du forbrænder mere.
Men hvis du tuner på enhver anden måde er det jo det samme.
Man bruger det også kun få sekunder ad gangen.

Det er mega sjovt, men lidt trist at man konstant skal have fyldt flasken.
Efter hvad jeg husker koster det omkring 2-250 kr. hver gang.
Og det er tit...
-------------------------------------------
https://www.dataerklaering.dk - Dataerklæring til din bil
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
NOS virker på den måde, at det frigiver et ilt atom under forbrændingen. Man får altså mere ilt ind i motoren end den selv kan suge, og snyder den så at sige til at tro den har større cylinder volumen - helt op til det dobbelte hvis den får max gas. Husk lige en ordentlig benzin pumpe, som Farmer siger.

Nitrous oxide is made up of 2 molecules of nitrogen and one molecule of oxygen (36% oxygen by weight). During the combustion process, at about 570 degrees F, nitrous breaks down and releases oxygen. This extra oxygen creates additional power by enabling more fuel to be burned. Nitrogen acts to buffer the increased cylinder pressures helping to control the combustion process. Nitrous also has a tremendous "cooling" effect by reducing air intake charge temperatures by 55 to 85 degrees F.
http://www.coldfusionnitrous.net/cfnfaq.aspx
(permalink) Roadrunner Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Tak for svarerne, men er stadig ikke sikker på om det vil kunne holde på min boxer?

Reply

You must log in to post.