Hej. Når jeg skal skifte olie på min 1302 LS 1971 Cabriolet, er det så den ca. 8-9 cm i diam. plade jeg skal skrue ud, da jeg ikke ser nogen bundskrue ?
Jeg hentede min VW i Berlin sidste sommer og fik af forhandleren anbefalet at køre på 95 blyfri og selv tilsætte blyerstatning - er dette det rigtige at gøre ?
Mange hilsner Sutrow
Det er den store, med 6 møtrikker, du løsner. Alternativt, kan du rekvirere et bunddæksel, med en skrue i midten, så du kan tømme olien ud denne vej.
Jan_vw
Og det metal filter som sidder inden bag bundpladen kan du vaske med petrolium.benzin eller lign. Og sørg for at have nogle nye pakninger klar til når det skal samles igen.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Hej.
Tak for jeres svar.
Jeg har fået hældt ca. 1 l olie for meget på, så jeg formoder at jeg skal tappe det af og at dette er den eneste måde at gøre det ?
Hilsen Sutrow
ja nemlig ja..... :-)
Jan_vw
Kør med den ekstra liter. Det gjorde jeg også på mine tunede motorer da man ikke havde råd til tørsumpsmøring.
Dækslet skal ALTID af og sien renses ved olieskift. Det er også derfor VW fjernede proppen i 70-. For at tvinge mekanikerne til at rense sien.
Std. motorer lever fint med 92 oktan blyfri. Ingen problemer overhovedet. Den kan køre med 88 oktan, men det er ikke til at skaffe.
Der har reelt ikke været bly i benzin i mange år og VW kører med de bedste ventiler og ventilsæder der kan købes for penge.
Min sidste std. motor kørte mange trofaste km med 92 oktan blyfri og 10 graders fortænding.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.