Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Højre side af motor er meget varmere end venstre ???

Tags:
No tags yet.

(permalink) PBJ Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg roder lidt rundt med min busmotor og opdagde efter en 5 min. opstart at højre side blev meget varmere end venstre. Jeg mærkede ved en tilfældighed på indsugningsmanifolden 5-10 min. efter bilen var slukket og den højre var godt varm hvorimod den venstre kun var ganske lidt lun. Jeg mærkede også på varmekasser og ventildæksel og kunne her konstatere samme forskel, altså højre side meget varmere end venstre.

Motoren er en 2,0 busmotor med 2 dobbelte 40 mm. Webere IDF på aluminiumsmanifold. Motoren ryger en del og går ikke jævnt, men tager fint omdrejninger. Det er en ombyttermotor jeg ikke helt kender standen på, da den har stået stille i ca. 10 år. Ifølge sidste ejer kørte motoren ok for 10 år siden og jeg kan se det ene topstykke er næsten helt "nyt" . Det er det gamle "topstykke" som giver varme, så jeg er selvfølgelig bekymret for om det kan skyldes en defekt i topstykket ?

Jeg tænker også at det kan skyldes ubalance mellem kaburatorerne, altså at den får for lidt at leve af i højre side i forhold til venstre, vil det kunne give en stor varmeforskel som også kan mærkes i indsugningsmanifolden ?

Preben

P.S. Det er mit første "motorprojekt"
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Så har du jo nok ved et tilfælde fundet ud af hvilken side den ikke kører på. Det er så den kolde.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) PBJ Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg fik den til at gå lidt bedre ved at justere på speedertrækket. Et tjek af tændrør på 3. og 1. cylindre viste sort og våd på 3. og sort og tilsodet på 1.
Så næste skridt må vist være nogle dyser som passer bedre til min motor. Derefter har jeg sikkert brug for justering af fagmand.

Jeg vil også gerne have tjekket kompressionen. Kan man få en kompressionsmåler til VW nogle steder til hobbyværkstedet ?

Preben
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Den kører på de tre sorte.
Det våde kører den ikke på. Og det får du den heller ikke til. Den kan om jeg så må sige ikke selv tørre det. Så længe den ikke tænder, men bare suger benzin til sig som den ikke brænder af.

Tør det natten over. Drej med starteren uden tændrør for at lufte den ud og sæt fire tørre rør i den og se hvad den så gør.
Du kan ikke justere en motor med et vådt tændrør. Den skal springe i gang og køre på dem.
Det kan jo være et rør eller tændhætte/kabel der ikke virker.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) PBJ Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Tak :-) , det vil jeg prøve Frank.

preben
(permalink) dRjENSEN Member
Skrev for 19 years siden | | | |
En kompressionsmåler kan du f.eks købe i biltema..

Reply

You must log in to post.