Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Cabriolet projekt 57`er

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anden Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg er p.t. den heldige ejer af en 57`er m/fast tag, men da jeg på Blocket så en 57`er cab. var jeg sgu solgt. Jeg kontaktede manden, der havde en køber!! men han manglede at komme og hente bil og aflevere pengene. Jeg sagde til ham at hvis han ville holde den til tirsdag d. 25/7 vil jeg køre op til ham og var seriøst interesseret. Igår tirsdag kørte jeg og familien de små 500 km derop og købte klenodiet.
Bilen er adskilt, og har været adskilt i mere end 20 år. 2 før mig har været igang med renoveringen - bunden er fin og iorden - den er ikke "svenskersvejst" i stor grad. Karrossen mangler en del, men jeg fik en hel NOS bagskærm med til rep. Som jeg ser det skal den have 2 bagspidser, 2 forspidser, en hjulbrønd og en helvedes masse opretning af småbuler. Bilen skal være sort som opr. men jeg tror jeg vil have "feltet" mellem skærmene i Elfenben.

Sæderne er meget flotte - tiden taget i betragtning.

Og så til et specialist spørgsmål - afviservingerne sider ved B-stolpen - der er pt. kun en kasse til monteringen, men er org. vingen ikke med en krans til "indbygningen" eller er "hulet" bare det rene plade uden ombug?

Jeg skal nok sørge for billeder undervejs i processen.

Nedenfor lidt stemningsbilleder.

Johnnie
Køge
IMGP1194.JPG
IMGP1188.JPG
IMGP1191.JPG
9414532975.jpg

-------------------------------------------
Vw 1962
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 18 years siden | | | |
FEDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD og godt med en cab mere.
vh jesper
-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) Golfie Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ser kanon ud.
Hvad er en rimelig pris for sådan et eksempel?
Jeg er selv på udkig efter en sådan og jeg har kig på en i Tyskland.
Send evt. prisen på golfie@stofanet.dk, hvis du ikke ønsker prisen offentliggjort på nettet.
Mvh.
Peter

Endnu engang tillykke og glæder mig til at se flere pics fra processen..
(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Skrev for 18 years siden | | | |
tror hullet til vingen er ligesom på din alm. oval.... altså bare et hul hvori vingen sættes ind i... Sådan er det ihvertfald på min '56 med tag.
-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com
(permalink) Allan_Wind Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hullet til vingen har kun en kasse/ramme omkring op til begyndelsen af 53´ en gang. Tilgengæld er vingerne til din bil specielle cab vinger, som kan være meget svære at få fat på. Er de med i købet?

Tillykke med bilen, det er jo en rigtig klassiker. Sort er flot til en cab, men tjek lige de andre farver der var originale i 57´. Der findes nogle metallic farver der var rigtig flotte. Det er da helt fantastisk at sæderne er originale og fine.
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
(permalink) Andreas Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Tillykke med bilen. Sådan en ovaler cab er sq for fed.

Alm. retningsvisere øverst, og cab. retningsvisere i midten...forskellen i profilen ses på nederste billede.


Fandt billedet ved et tilfælde i går. På hjemmesiden er der desuden en guide til, hvordan man kan ombygge alm. retningsvisere til cab. retningsvisere...som han selv skriver, så er det et godt alternativ, hvis man ikke kan støve originale cab. retningsvisere op.
http://web.telia.com/~u31614242/cabrio/sembuild.html
-------------------------------------------
MIB Aalborg
(permalink) Anden Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Så er der sket lidt med projektet. En syg svensker havde forsøgt at reparere fæstet til bagskærmen med meget lidt held (se foto`s), men heldigvis fik jeg et org. rep. stykke fra b-stolpen til toppen af rundningen mod bagklap incl. inderskærm. Jeg købte en karrosserisav i Harald Nyborg og skar det gl. stykke af inde i dørfalsen lodret og ca. 1 cm. under indpresningen (lige under pyntelisten), således at der var en kant der stadig var stif. I inderskærmen skar jeg ved fæstet v/støddæmperen.

Karrosserisaven fra Harald er ok - start dog med at give gevindet og tappen der holder klingen lock tite - idet skidtet ellers hopper fra hinanden og ødelægger gevindet.

Jeg hæftede rep.stykket op og monterede løst bagskærmen så jeg var sikker på at monteringshullerne passede.

Udfordringen var så, at en 57`er cab. har afviservinger i siden under den normale b-stolpe og her skulle jeg så lave et hul. Jeg mærkede op og borede 2 huller midt i min opmærkning ca. 1 cm. fra hver kant. Herefter tog jeg karrosserisaven og lavede et lodret snit som i hver ende blev skåret op i et y der passede til breden af mit hul. Herefter var det med hammer og modhold samt en platsleben mejsel til at bukke "vingerne" ind. Jeg borede herefter den gl. kasse af og svejsede den på vingerne - så nu har jeg monteringskassen til afviservingerne.

Selve rep. stykket er fuldsvejst og her startede jeg med at stepsvejse og så flyttede svejsepunkterne så metallet ikke bliver for varmt - kan huske en tidligere rep. der krævede temmelig meget plastic som følge af, at varmen har gjort metalet temmelig bulet.

Jeg forventer at være færdig med højre side i løbet af en uges tid og vil snart vende tilbage med flere beskrivelse og foto`s.
200906_005.jpg
200906_006.jpg
200906_010.jpg
200906_012.jpg
200906_014.jpg
200906_013.jpg

-------------------------------------------
Vw 1962
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Gid det var mig der havde den slags svejse evner. Det ser SKI.. godt ud. Totalt fedt arbejde. Glæder mig meget til at følge projektet. I øvrigt, hvordan ser det ud med hensyn til tidsplanen? Nogen ide om hvornår den skal stå færdig?
-------------------------------------------
Michael
(permalink) Anders-DK Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hey

Fed bil..! og fedt hus ;-) (smiler misundeligt)

Glæder mig til at se bilen færdig..!

Anders

PS.: Hvilket look har du i tankerne..?



----------------




----------------



----------------








Savle savle ;-)

HARD AS FUCK




"Vil selvfølgelig ikke fylde/ødelægge din tråd med billeder hvis du ikke ønsker det sletter jeg dem igen" ;-)
(permalink) Anden Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hej Anders!

Helt OK med flotte billeder.

Jeg er til noget hen af den sølvfarvede. Lidt sænket - lækre fælge og ellers rimelig orginal.

hilsen

Johnnie
-------------------------------------------
Vw 1962
(permalink) Anders-DK Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Anden skrev:
Hej Anders!

Helt OK med flotte billeder.

Jeg er til noget hen af den sølvfarvede. Lidt sænket - lækre fælge og ellers rimelig orginal.

hilsen

Johnnie



Jeg ved der er en svensker der er ved eller er færdig med en M
(permalink) Anders-DK Member
Skrev for 18 years siden | | | |
HA found it

http://silversoar.twinpeakboxers.com/

;-)
(permalink) Anden Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Så er der sket lidt igen. Har haft monteret bilen op med skærme, døre, klapper og så videre. Har rettet buler til den store guldmedalje. Dørene har været i "badekar" med vwmortens vidundermiddel Citronsyre.

Nu har bilen været til maleren og jeg skal sige at den har været fuldstændig renset i bund og har fået lakering efter alle kunstens regler. Maleren er specialist fra Baden Jensen som forhandler Spies Hecker lakker m.m. i DK og han har brugt megen tid og ryster vist stadig af at slippe den 50 gamle grundfarve af.

Nu er jeg så småt igang med at samle og det er noget af et puslespil. Bilen har ikke været samlet i 20 år og jeg har bare en masse papkasser. Bla. er jeg i tvivl om, hvilken bolttype der bruges til at fæstne bagerste sideruder til b-stolpen så jeg må nok konsultere doktor Allan Vind.

Håber at jeg kommer ud og køre i løbet af sommeren.
vwtype1Cab._002.jpg
vwtype1Cab._005.jpg
vwtype1Cab._004.jpg
vwtype1Cab._003.jpg

-------------------------------------------
Vw 1962
(permalink) Anden Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Så er der sket lidt igen. Har haft monteret bilen op med skærme, døre, klapper og så videre. Har rettet buler til den store guldmedalje. Dørene har været i "badekar" med vwmortens vidundermiddel Citronsyre.

Nu har bilen været til maleren og jeg skal sige at den har været fuldstændig renset i bund og har fået lakering efter alle kunstens regler. Maleren er specialist fra Baden Jensen som forhandler Spies Hecker lakker m.m. i DK og han har brugt megen tid og ryster vist stadig af at slibe den 50 gamle grundfarve af.

Nu er jeg så småt igang med at samle og det er noget af et puslespil. Bilen har ikke været samlet i 20 år og jeg har bare en masse papkasser. Bla. er jeg i tvivl om, hvilken bolttype der bruges til at fæstne bagerste sideruder til b-stolpen så jeg må nok konsultere doktor Allan Vind.

Håber at jeg kommer ud og køre i løbet af sommeren.
vwtype1Cab._002.jpg
vwtype1Cab._005.jpg
vwtype1Cab._004.jpg
vwtype1Cab._003.jpg

-------------------------------------------
Vw 1962
(permalink) schakenda Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ser sq godt ud johnnie - ser frem til at se den på gaden i køge og omegn :-)

tak for snakken igår

Reply

You must log in to post.