Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Blinklysrelæ

Tags:
No tags yet.

(permalink) kost Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hejsa. Jeg har ændret min 67er fra 6 til 12 volt, og har derfor købt et 12 volt blinklysrelæ. Eneste problem er så, at benene ikke hedder det samme som på det gamle. Har søgt, og set på flere diagrammer uden at kunne finde ud af det. Håber en af jer har svaret.

Det gamle relæ har følgende ben :

+
S
31

Det nye har:

49
49a
+

Men hvad svarer til hvad ifølge det gamle relæ???

:-)
Karsten
(permalink) Jakob M Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Din + skal over paa en sikring, din 49 skal til din retstamme, og din 49a skal til din blinklysindikatorlampe. Det kan godt være omvendt med 49 og 49a, hvis det ikke virker.

Der skal ikke - 'stel' til den, og det bliver et problem for dig, hvis din blinklysindikator sidder i speedometeret, for saa virker den ikke, jeg har lige selv lavet det samme som dig.

Hvis det skal virke som orgi. vw skal du have fat i et orgi. blinkrelæ.

MVH Jakob
-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg tror da "det nye" bare skal sættes til som et originalt, så kører det. Det er da Bosch numre.
En VW kan da i øvrigt sagtens køre med et uoriginalt relæ. Den kan ikke bruge et fra en Morris, men fra en tilsvarende årgang Opel, Audi eller andet almindeligt er da det samme.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) kost Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Tak for det :-)
(permalink) Jakob M Member
Skrev for 17 years siden | | | |
olieindikatoren, ladelampen og blinkindikatorens lampe bliver styret af stel, og har en konstant + til dem, hvis man har en blinkrelæ der ikke skal have stel, saa har man problemet, jeg kan ikke faa det til at virke. Mit relæ havde dog ikke 49 og 49a, men et X, L og P. X er 30, L skal til retstamme, P skal til blinklysindikatoren. X,P,L er alle plus.

MVH Jakob
-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) Jesper Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=Jakob M]Din + skal over paa en sikring, din 49 skal til din retstamme, og din 49a skal til din blinklysindikatorlampe. Det kan godt være omvendt med 49 og 49a, hvis det ikke virker.

Der skal ikke - 'stel' til den, og det bliver et problem for dig, hvis din blinklysindikator sidder i speedometeret, for saa virker den ikke, jeg har lige selv lavet det samme som dig.

Hvis det skal virke som orgi. vw skal du have fat i et orgi. blinkrelæ.

MVH Jakob

Der er sådan det skal forbindes - og blink indikatoren virker. Den blinker bare modsat bilens blink (den slukker når relæet sender 6/12 Volt til blinklyset).
-------------------------------------------
folkevognen(a)live.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvis relæet er det RIGTIGE, kan man vende begge releæer om. Når benene sidder ens kan man notere sig placeringen, uanset hvad de hedder. Ellers ville de heller ikke passe i en bil med relæsokkel, 1303 f,eks.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.