Hejsa. Jeg har ændret min 67er fra 6 til 12 volt, og har derfor købt et 12 volt blinklysrelæ. Eneste problem er så, at benene ikke hedder det samme som på det gamle. Har søgt, og set på flere diagrammer uden at kunne finde ud af det. Håber en af jer har svaret.
Det gamle relæ har følgende ben :
+
S
31
Det nye har:
49
49a
+
Men hvad svarer til hvad ifølge det gamle relæ???
:-)
Karsten
Din + skal over paa en sikring, din 49 skal til din retstamme, og din 49a skal til din blinklysindikatorlampe. Det kan godt være omvendt med 49 og 49a, hvis det ikke virker.
Der skal ikke - 'stel' til den, og det bliver et problem for dig, hvis din blinklysindikator sidder i speedometeret, for saa virker den ikke, jeg har lige selv lavet det samme som dig.
Hvis det skal virke som orgi. vw skal du have fat i et orgi. blinkrelæ.
MVH Jakob
Jeg tror da "det nye" bare skal sættes til som et originalt, så kører det. Det er da Bosch numre.
En VW kan da i øvrigt sagtens køre med et uoriginalt relæ. Den kan ikke bruge et fra en Morris, men fra en tilsvarende årgang Opel, Audi eller andet almindeligt er da det samme.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
olieindikatoren, ladelampen og blinkindikatorens lampe bliver styret af stel, og har en konstant + til dem, hvis man har en blinkrelæ der ikke skal have stel, saa har man problemet, jeg kan ikke faa det til at virke. Mit relæ havde dog ikke 49 og 49a, men et X, L og P. X er 30, L skal til retstamme, P skal til blinklysindikatoren. X,P,L er alle plus.
MVH Jakob
[quote=Jakob M]Din + skal over paa en sikring, din 49 skal til din retstamme, og din 49a skal til din blinklysindikatorlampe. Det kan godt være omvendt med 49 og 49a, hvis det ikke virker.
Der skal ikke - 'stel' til den, og det bliver et problem for dig, hvis din blinklysindikator sidder i speedometeret, for saa virker den ikke, jeg har lige selv lavet det samme som dig.
Hvis det skal virke som orgi. vw skal du have fat i et orgi. blinkrelæ.
MVH Jakob
Der er sådan det skal forbindes - og blink indikatoren virker. Den blinker bare modsat bilens blink (den slukker når relæet sender 6/12 Volt til blinklyset).
-------------------------------------------
folkevognen(a)live.com
Hvis relæet er det RIGTIGE, kan man vende begge releæer om. Når benene sidder ens kan man notere sig placeringen, uanset hvad de hedder. Ellers ville de heller ikke passe i en bil med relæsokkel, 1303 f,eks.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.