Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Superbuggy

Tags:
No tags yet.

(permalink) supersteff Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Møjn Jungs

For lige at dele lidt sjov med jer, har jeg skannet en skitse ind, af den "Buggy", som jeg ikke kan få ud af hovedet. Er jo noget inspireret af Lotus Super Seven. Ideen er at bygge hele dynen af 50 mm rør og fylde ud med kulfiber-skum-plader (fordi jeg har adgang til det!)Rørkarosseriet skal så galvaniseres. Skærmene laves sevfølgelig også i glas/kulfiber. Bagsmækken og mågevingedørene har jeg tænkt mig at lave i 10 mm pleksiglas-plade. Dyret er tænkt med bagagerum, hvilket jo er endudu en god grund til at bruge en 2L Type 4 motor. Jeg har tænkt mig at bruge en 1303 bagende og en 1300 forende, så slipper jeg for bøvlet med at lave noget til en alm. forbro. Har tænkt på at placere batteriet foran et sted, for at flytte vægt frem.

Og nu vil jeg så prøve at skanne min skitse ind!

Hilsen

Supersteff
Superbuggy.JPG

(permalink) ploug Member
Skrev for 18 years siden | | | |
fed ide

men er taget ikke lidt højt ?

-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Har du lavet nogle beregninger på hvad selve din rør+ skum/fiber opbygning vil komme til at veje.
Jeg spørger fordi at et buggy karosseri, uden ledninger,vinduer osv vejer ca 70 kg!!
Og jeg tror at din opbygning bliver væsentlig tungere
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) supersteff Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg har tænkt mig at bruge relativt tyndvægede rør, noget med 2mm i godstykkelse. Det kan da også være det bliver 40 mm rør?? Men jeg har ikke regnet på det. Kulfiber/skum-pladerne vejer next to nothing. Mågevingedørene skal let kunne tages af og kunne være i "bagagerummet"

Jeg kunne selvfølgelig også bugge hele dynen i kulfiber/glas rør, hmmm. Men så bliver det jo dyrere, og det er netop ikke meningen.

Det kan godt være taget er lidt højt, men det eneste jeg har data på lige nu, det er akselafstand på en 1303 på 2420 - 300 mm. Sporvidde har jeg bare sjusset mig til. Den skal selvfølgelig være så lav som muligt.

Det kommer nok til at foregå på den måde, at jeg korter chassis op først, bolter et par 50/50 vinkeljern på panelerne, sætter sæder og motor i, og så bygges resten op omkring det. Og ja, jeg har tænkt på, at bagenden skal kunne tages af for nem service på motoren. Når alt er færdig, skruer jeg det hele af og får det galvaniseret.

Har også tænkt på at overtage det lille trekantede vindue i døren fra boblen, for at kunne lave god ventilation.

Jeg godt lide tanken om at bygge hele bilen fra chassis og opefter. Der er jo ikke noget, som at have lavet det hele selv og kende sin bil til bunds. Og så er man fri for computere og autoriserede værksteder!
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Uanset vægten, så tror jeg at det bliver det en kanon bil! Glæder mig til at følge opbygningen.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Race-buggy Member
Skrev for 18 years siden | | | |
jeg likte godt ide'en din supersteff, jeg hadde velgt å bygge i aluminium rør di er lette og meget sterkt. beach buggy'en vår er kortet in 38cm i bunn platen. vis du skulle finne på og bygge dette,må du vise bilder av opp byggingen av buggy'en. ellers vil jeg ønske deg lykke til med prosjektet
(permalink) optikeren Member
Skrev for 18 years siden | | | |
HEJ

Hva' med syn på sådan en bil????

mvh thomas
(permalink) supersteff Member
Skrev for 18 years siden | | | |
I følge Frank, kan stort set hvad som helst synes, bare det er kortet minimum 280 mm op er forsynet med skærme og lys! Sikkerhed for mig selv og passagerer er jo en selvfølge.

Med hensyn til Aluminium, så er det da en mulighed, idet jeg har adgang til 30, 40, 50, 60 0g 76 mm rør og ikke mindst svejseapparat. Jeg arbejder i en mastefabrik! Det eneste "problem" er, at man ikke kan få færdige bøjninger til aluminium, eller jeg har aldrig interesseret mig for om de findes. God ide med alu, hmmmmm. Det kunne jeg jo bare pulverlakere, har en svoger som gør i sådan noget!

Supersteff
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Altså, hvis den skal på plader, skal den laves på en VW-bund ikke kun på VW-dele
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) supersteff Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ja ja, det er da meningen den skal laves på en 1303 bund med alm. forbro.

Er der egentlig en gearkasse som er specielt god, fx har en højere gearing, eller måske 5 gear som passer i en 1303 undervogn? Skal køre med Type 4 motor.

Supersteff

Reply

You must log in to post.