Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Går dårligt på den ene cylinder

Tags:
No tags yet.

(permalink) Jakob M Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Min motor går lidt dårliger på den ene cylinder 'den bagerste til højre', jeg syntes at have læst et sted at den ene cylinder har et forskudt tændings tidspunkt. Jeg har dog lige skifter begge topstykker til 041, og det har hjulpet meget på problemet, da de forige toppe var revnet.
Det er lige som at den tænder forkert, den skyder. Man kan se på udstødningen, at den ikke bliver lige varm.

Nogen som ved hvad det kan være.

Standart 1600 motor bort set fra topstykket.


MVH Jakob
-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Nu griber man jo ikke lige til at skifte topstykker fordi den evt. ikke kører på en cyl.
I 95% at tilfældene er det "alt det udenpå" der får en motor til at gå dårligt. Det er sjældent mekaniken.
Når jeg laver en motor, og da specielt sådan noget som en luftkølet der er over 25 år gammel. Så skifter jeg altid kabler, hætter, osv.
Men jeg har aldrig brugt kabler fra Biltema, Harald Nyborg eller hvad de hedder.
Altid kabler lavet ud af metervarer og så selv monteret enderne. I mange år brugte jeg for at provokere det helt billige gennemsigtige plastik kabel fra NKT.
Den ene gang jeg brugte noget "SUPER SILICONE MAGNUM" et eller andet, virkede de ikke.
Stil ventiler, varm den op og tag en kompressionsprøve. Hvis den viser 8-10 kg på alle 4 er motoren brugbar. Så er det alt det udenpå.

Hvis alt andet er OK, er det din indsugningsmanifold der er brændt igennem, så den tager udstødning med ind fra forvarmerørene. Det kan give mystiske symptomer.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Jakob M Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Begge topstykker var revnet, den ene mellem ventilerne, og den anden ved tændrøret, derfor udskiftning af topstykke.
Før udskiftningen skød den højlydt ud af den ene udstødning, og man kunne se paa udstødningsrøret, at den ikke blev varm, orginal malingen var der stadig, det er den ikke paa de andre.

Nu skyder den ikke mere, det er bare smaa lyde, tegn paa den ikke gaar rigtigt, det er samme side som den skød ud af.

Derfor skriver jeg, om der ikke er noget med at den tænder lidt forskudt paa den ene cylinder og kun den ene.

MVH Jakob
-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jamen har du styr på tændingsrækkefølgen ? En VW kan godt gå underligt halvdårligt hvis kablerne sidder forkert, men alligevel lyde nogenlunde.
Ikke som andre motorer.
Har du indstillet ventilerne igen efter den har kørt lidt ?
Har du styr på ventiljustering, altså gør du det på det rigtige tidspunkt i motorens cyklus ?

Problemet med revner i topstykker bliver tit overdrevet på en luftkølet. Det er ikke så farligt som man ofte tror.
Revner mellem sæder er som regel uden betydning.
Revner ved tændrørsgevind vil tit give lidt sod, men har ingen indflydelse på motorgangen.
Der skal være åbne sår for at det betyder noget. Bare til almindelig oplysning.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:


Hvis alt andet er OK, er det din indsugningsmanifold der er brændt igennem, så den tager udstødning med ind fra forvarmerørene. Det kan give mystiske symptomer.


Ups... der kan man se hvad man kan lære af at sidde og læse lidt forskelige indlæg.
Jeg har aldrig hørt om det du skriver der Frank. Er det et "normalt" problem?
Har altid kun tjekket om forvarmerøret var stoppet men må hellere også lige tjekke om det er tæt ved at sætte trykluft på så.

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
ja da jeg var i lære var det noget de 30HK gjorde, men nu er der så gået 30-35 år og de nyere er begyndt med samme fejl.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Tonny Larsen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Og en motor der skyder har ofte noget med en utæt manifold, eller en defekt pakning til manifoldet på forvarmerøret.

Ihvertfald på de gamle 25 og 30 HK motorer.



Reply

You must log in to post.