Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motorbrand i Splitbussen

Tags:
No tags yet.

(permalink) Gasa139 Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Halløjsa
Jeg havde en lille motorbrand på hjemturen fra ferie i vores sommerhus i Trend(ved Løgstør) Benzinslangen var blevet utæt efter 10km´s kørsel og der var gået ild i gummidele/ledninger i/omkring strømfordeler-tændspole + ledninger i venstre side til baglyset. Ilden blev dog hurtigt slukket ved hjælp af pulverslukkeren (som nu er udskiftet med en ny og igen er monteret under sæddet/bænken foran) Mine 2 drenge (5 og 8 år ) som var med i bussen syntes at det var spændende oplevelse, hvorimod jeg nu stod med problmet med, hvordan kommer vi videre. Heldigvis fandt jeg en Kyndig Vw mekaniker i området(Jørgen Krogh Kristensen i Overlade, som selv har en Bobbel på sorte plader), hvor bussen blev slæbt hend og gjort køre klar igen. Turen efterfølgende til Kolding forløb uden problemer og også de næste par uger ( efter en motorvask) var der ingen problemer. Men nu er den begyndt at smide olie !! Det kommer fra motorhuset et sted bagved strømfordeleren , hvor det stille og rolig renden ned, men kun når motor er igang og til en time efter man har været ude at køre. Avisen jeg lægger under bussen er så gennemvædet af olie. Hvad/ hvor er problemet? kan der være gået en pakning et sted i forbindelse med motorbranden ? Hvem kan hjælpe ?
Hilsen Günther/kolding (mail g.dietrich@get2net.dk mobil 20605363)
-------------------------------------------
Vw westfalia So 35 1963 / Solgt Sept. 2013
Vw t3 tristar doka 2,1 wbx dj/NU Subaru ej2,2 tlf2624028
(permalink) trump Member
Skrev for 18 years siden | | | |
det er nok din oliekøler inde i blæserhuset der siver.
-------------------------------------------
alt er til salg altid.22912274.

trump1@webspeed.dk
(permalink) Gasa139 Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hej
Hvis det er oliekøleren i blæserhuset,hvordan får jeg så tætnet den. Er det en pakning? og kræver det så at jeg skal have motoren ud af bussen for at kunne komme til blæserhuset?
hilsen Günther/kolding
-------------------------------------------
Vw westfalia So 35 1963 / Solgt Sept. 2013
Vw t3 tristar doka 2,1 wbx dj/NU Subaru ej2,2 tlf2624028
(permalink) vwmichael Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ja det ER dine oliepakninger der er utætte, nu har jeg jo set den. JEg har mulivis et sæt nye liggende.
-------------------------------------------

http://www.eca.mono.net
(permalink) vwanders Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det er ikke nogen slem operation på en splitbus - det er nok den nemmeste VW at tage motoren ud af..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk


Reply

You must log in to post.