Kan man købe indsugnings manifolde til at køre med 2 stk standard karburatorer ?
Altså: hvis man skaffer en ekstra Solex karburator, kan man så købe 2 manifolde
så man kan montere dem i hver side (og slippe for centermontering ?).
Og i givet fald til hvilke (Solex 28/30/34 pict).
Og til enkelt eller dobbelt portede toppe ?
-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
Det har man kunnet fra et dansk firma der hedder Tobu-verk.
En de af de gamle tyske tunere lavede det også. Det var vist til 1200 og så med to 28mm.
Farmer gjorde mig for nyligt opmærksom på at man i USA er begyndt at sælge sæt med 2 35mm Solex til 0mkring 300 dollars.
Kanon mulighed på en VW op til 1776. Helt ærligt kunne det give mig lyst til at bygge en motor bare for at prøve. 85 HK ved 4300 omdr. og så en 1500 gearkasse.
Modsat Farmer, er jeg af den overbevisning at det første tuningstrin på en VW er at den skal have 2 karburatorer. Jeg ved godt at der så opstår "problemer" med synkronisering og indstilling af disse to, men så må man jo købe sig en Corolla.
Det kræver lidt øvelse at indstille og lidt øre for at motoren kun kører på den ene karburator, feks. pga. en tilstoppet tomgangsdyse. Har man ikke øre for det skal man lære sig det eller lade være med at tune. Det koster en motor at køre videre.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Kan man få de nævnte "Tobu-værk" til dobb.portede toppe ?
Er ved at lave en 1200, den skal nulres og have dobb. portede toppe.
Hvilken størrelse karb er bedst til sådan en lille fætter: 28/30/34
hvis de er "dobbelt op" ?
(Den skal ikke være vild, men blot lidt friskere)
-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
Nej de kunne ikke fåes til dobbeltportede 28-31mm.
Karburatoren skal være lige stor uanset antal
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Frank_Andersen skrev:
Modsat Farmer, er jeg af den overbevisning at det første tuningstrin på en VW er at den skal have 2 karburatorer. Jeg ved godt at der så opstår "problemer" med synkronisering og indstilling af disse to, men så må man jo købe sig en Corolla.
Det kræver lidt øvelse at indstille og lidt øre for at motoren kun kører på den ene karburator, feks. pga. en tilstoppet tomgangsdyse. Har man ikke øre for det skal man lære sig det eller lade være med at tune. Det koster en motor at køre videre.
Jow, jow.
Jeg havde skam tænkt mig en bruge 2 ens karburatorer.
Men det bedste standard karburator valg til motoren hvis jeg bruger dobbelt portede toppe, hvad er det ?
Tænkte at Solex 34 PICT 3 måske simpelthen var for store...
Vil gerne holde fast i at det skal være et sæt (brugte) standard karburatorer, da
en central idé er at det skal laves på et lille budget med dele der er lette
at skaffe.
Det gør ikke så meget at der skal bruges tid på at nulre og måske selv lave manifolde/speedertræk osv.
Tak for tippet om knastaksler, det er noteret.
ja, jeg var så ikke lige logget ind, men det var mig ovenfor.
-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
Hej birke.
Jer har sådanne et sæt type3 kab. som Farmer skriver om med 1300 toppe med hårder fjedre,luftfiltre og speedertræk. Hvis det har interesse kan du bare ringe. Mit tlf.nr 39690354 eller 22703194.
Hilsen Peter
-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
Hej Peterwings
Har sendt dig en PM
-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.