Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Går ud i tomgang

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
MIN BOBBEL G
(permalink) docdav Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Min Samba havde det samme. Det viste sig at være koblingskablet der trænkte til at blive strammet. Selv om det egentlig føltes som om den koblede helt ud, gjorde den det ikke alligevel. Blev opmærksom på det da "BusJørgen" spurgte hvorfor bilen gav et lille hop når den skulle i bakgear??? I frigear gik den aldrig i stå.

Held og lykke.

Michael
(permalink) birke Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hvis den ikke går ud når du holder i frigear, er det så ikke kablet.

Hvornår har du sidst fået serviceret/justeret tændings-system og karburator ?

Når motoren har været slukket, kører den på choker systemet de første minutter.
Ofte går det således fint i starten, men efter kort tid vil den gå ud som du nævner,
hvis den trænger til justering/service.
-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det er helt rigtigt - i begyndelsen kører den på choker'en, men når den er blevet varm går den ud. Jeg ved ikke hvornår der sidst er blevet justeret karburator? Er det en dyr affære? Jeg har lige købt bilen for 1½ mdr. siden, og den har kørt perfekt lige siden - i weekenden gik det så galt?

Skal jeg på værksted med den, eller kan jeg selv checke karburatoren?

/Katrine
(permalink) jakob356 Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg er ikke specielt mekanisk erfaren, men har godt kunne rense karburator på min boble et par gange de sidste par år med succes, ved stille og roligt at skille det ad og rense det og samle det igen, en dag jeg havde rigtig god tid.

Det er ikke VILDT svært, men noget sværere end at skifte hjul eller batteri eller montere en autoradio..

Hvis du ikke selv tør begynde på det, men gerne vil lære hvordan det hænger sammen, kan du måske her på nettet få kontakt til en ekspert der kan hjælpe dig og vise dig hvordan det hænger sammen.

At køre på værksted hvergang maskineriet "prøver at fortælle dig noget" bliver i hvertfald lidt dyrt i længden ;-)

mvh
JAKOB
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Nu ved jeg ikke hvilken karbs det er du har - men hvis du er lidt opmærksom hvordan du skiller den ad - så kan du også samle den igen!!! Så kompliceret er det altså heller ikke... Bare giv dig god til og kig ordentlig efter inden du bare skruer løs...

En god idé er at tage en blok/kuglepen og skrive ned hvor mange gange dine tomgangsskruer er skruet ud. Så har du din tidligere grundjustering at gå tilbage til hvis du ikke kan få justeringen til at stå ordentligt bare sådan...
Ellers er det bedst at afmontere karburatoren, skille den ad og rense det hele igennem... brug trykluft til at rense dyser og sådan...

Sammel det igen og juster det ind på motoren...

Held og lykke...
(permalink) vwanders Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det er som regel svømmerhøjden i karburatoren der er problemet. Kald det "vandstanden" (benzinstanden..) i karburatorhuset om du vil.. Det kræver en måling og justering efter en reparationshåndbog.
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Tak gutter!

Jeg vil overveje nøje om det er en "operation" jeg vil kaste mig ud i på egen hånd - men I skal have tak for alle de gode råd! Hvis historien ender godt, skal jeg nok lade jer vide hvordan det endte... (Noget jeg savner i dette forum!)

:o)

/Katrine
(permalink) Niels_Tolstrup Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hvor i landet bor du?

Mvh. Niels
-------------------------------------------
tlf. 20493419.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg bor i København, så hvis nogen kender et godt (og billigt) værksted så er jeg da lutter øre... :)

Jeg ved at en ny karburator ca. vil koste mig 1500, men det er sgu for nemt...

/Katrine

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Nu har jeg rodet med VW i 30 år og det har aldrig været svømmerstanden, eller kondensatoren, for nu at tage den i opløbet.
Det er 95% sikkert snavs i tomgangsdysen. Start med lige at skrue en ud og se ind i enden om ikke der sidder en lille "nullermand"
Lad for guds skyld være med at købe en ny karburator.
Når du bor i Kbh. skal du bare hen til Bugservice som annoncerer her på siderne.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
En karburator er sgu svær at smadre - så engang rens/justering så er den som ny!

mvh
JAKOB
(permalink) Niels_Tolstrup Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Ja, eller en kvik hånd fra en af jer andre kjøvenhavnere:-)
Det var der jeg ville hen, men je gi'er sgutte kjøre til kjøvenhavnstrup!
Held og lykke..
-------------------------------------------
tlf. 20493419.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Nu har jeg rodet med VW i 30 år og det har aldrig været svømmerstanden, eller kondensatoren, for nu at tage den i opløbet.
Det er 95% sikkert snavs i tomgangsdysen. Start med lige at skrue en ud og se ind i enden om ikke der sidder en lille "nullermand"
Lad for guds skyld være med at købe en ny karburator.
Når du bor i Kbh. skal du bare hen til Bugservice som annoncerer her på siderne.


Jamen så er det afgjort...

Jeg væbner mig med min Haynes manual, blok, pen og et rep sæt fra Bug Service - så skulle weekendens aktiviteter være afsat...

/Katrine
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hvis du køber et rep.sæt så skal du kontrollere svømmerstanden.
Eller gøre som jeg, bruge den gamle skive under nåleventilen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Anonymous skrev:


Jamen så er det afgjort...

Jeg væbner mig med min Haynes manual, blok, pen og et rep sæt fra Bug Service - så skulle weekendens aktiviteter være afsat...

/Katrine


Cool - det er vejen frem.

God arbejdslyst i weekenden
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Nu har jeg rodet med VW i 30 år og det har aldrig været svømmerstanden, eller kondensatoren, for nu at tage den i opløbet.
Det er 95% sikkert snavs i tomgangsdysen. Start med lige at skrue en ud og se ind i enden om ikke der sidder en lille "nullermand"
Lad for guds skyld være med at købe en ny karburator.
Når du bor i Kbh. skal du bare hen til Bugservice som annoncerer her på siderne.


Hej igen!

Hatten af for Frank... Der var absolut tale om skidt i tomgangsdysen! Nu kører den godt igen! Fik renset og samlet skidtet igen - UDEN problemer! Er faktisk lidt stolt :)

Tak for alle jeres kommentarer og gode råd!

/Katrine

Reply

You must log in to post.