Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvilken karb?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Niels_Tolstrup Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Er der nogen der kan fortælle mig hvilken dobbelt karburator jeg skal mont. på denne manifold? Eller om det overhovedet er en god ide, motoren er en 1300 AB standart!

Mvh. Niels "tolstrup"
Sommerferie_2006.jpg

-------------------------------------------
tlf. 20493419.
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det ligner noget til en dobbelt weber, så måske en 36mm ville passe på den.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Rolf Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Weber 36-48 mm IDF og Dellorto DRLA 36-48 mm afhænig af hvor store hullerne er i manifolden hvor karburatoren skrues på. Typisk 40 mm.
Heller ikke brugbar til standard motor.
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
(permalink) Niels_Tolstrup Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Niels Erik, vil du mene/tro at jeg kan sætte en 36 mm på med et fint resultat, altså motorens størrelse taget i betragtning!?
-------------------------------------------
tlf. 20493419.
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det kommer an på hvad du mener med fint resultat, men lille forøgelse af ydelsen kan du godt forvente.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Niels_Tolstrup Member
Skrev for 19 years siden | | | |
He He, det var lidt det jeg fiskede efter, tak for hjælpen!
Så skal jeg bare have indrykket købs annonce.

-------------------------------------------
tlf. 20493419.
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hvis ikke du allerede har karbs til det så skal du ikke begynde at rode med det... det kommer hurtigt til at koste dig kassen hvis du skal have lidt sjove dele - og effekten på en std 1300ér er slet ikke pengene værd...!!!! Så vær du glad hvis din motor kører godt nu...

Bare min holdning...
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Og den kommer ALDRIG til at køre godt med en karburator i midten.
Det kan bruges til motorløb, hvor man pga. en eller anden klasse-begrænsning, ikke må køre med to dobbelte.
Hvis du, hvad jeg betvivler, kan få nogen til at dyse den ind. Vil du blive plaget af karburatoris, undtagen M
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Og den kommer ALDRIG til at køre godt med en karburator i midten.
Det kan bruges til motorløb, hvor man pga. en eller anden klasse-begrænsning, ikke må køre med to dobbelte.
Hvis du, hvad jeg betvivler, kan få nogen til at dyse den ind. Vil du blive plaget af karburatoris, undtagen M
(permalink) Niels_Tolstrup Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Okey, mange tak for brugbare svar, det kunne have været en dyrkøbt erfaring kan jeg forstå!
Men øøøøøh Frank, jeg synes nu ikke at min 1303'er kører helt så dårligt som du nævner!

Mvh. Niels.
-------------------------------------------
tlf. 20493419.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Nej det var heller ikke min mening at nedgøre din 1303´er. Men da VW i sin tid lavede 1302 og 03. Da rodede vi næsten dagligt med at få sådan en til at lade være med at tabe pusten når man ville starte fra et lyskryds. Det bliver ikke bedre af at fjerne den sidste rest lufthastighed ved at lave et endnu større hul at suge i.
Det bedste du kan gøre for den er at sætte en 30mm karburator med tilhørende strømfordeler på fra en ældre 1300. Den mister lidt topfart, men kører meget bedre.
Al VW-tuning bør starte med en karburator i hver side. Sammen med en 4-1 udstødning er det den ændring der mærkes mest.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Niels_Tolstrup Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jamen det er for mig brugbar viden, og du har også èn gang fortalt mig at det bedste resultat ville være 2 lidt mindre karburatorer på hver sin manifold.
Mit problem hvad det angår er mønten, altså prisen på de s...... manifolds!
Så det må fortsat blive enkelt orig. standard karburator opsætning.
Tak for svar!
-------------------------------------------
tlf. 20493419.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Tolstrup skrev:

Mit problem hvad det angår er mønten, altså prisen på de s...... manifolds!


-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Niels_Tolstrup Member
Skrev for 19 years siden | | | |
For 2 stk.?
-------------------------------------------
tlf. 20493419.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jep.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Niels_Tolstrup Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Okey, det var så noget billigere end forventet. Vil du så anbefale at jeg sætter 2 feks. pict 28 på i stedet for den ene pict 31 der sidder på, eller hvad ville være bedst?
Frank skrev på et tidspunkt til mig at det var til dels økonomien der blev bedre af denne opsætning, på grund af den kortere "vandring" for benzinen!

Mvh. Niels.
-------------------------------------------
tlf. 20493419.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
2x32mm fra type3.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:

Bare se hvor dårligt en 1302-03 kører. Det bliver kun dårligere med en dobbelt.


sådan noget fis! se bare den her 1303 http://www.vw1303s.at/VW_6.mpg

Tør du stadig påstå den kører dårligt ;-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Rasser skrev:
Frank_Andersen skrev:

Bare se hvor dårligt en 1302-03 kører. Det bliver kun dårligere med en dobbelt.


sådan noget fis! se bare den her 1303 http://www.vw1303s.at/VW_6.mpg

Tør du stadig påstå den kører dårligt ;-)



Tør selvfølgelig ikke sige det men jeg tror faktisk ikke han kører med standard opsætning. Er det bare mig eller kan i også høre det kromede blæsehus og de farvede tændkabler?

/KKWA-DSA

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det er det forkromede blæserhus og sellikonne kablerne der gør det sidste.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Det er det forkromede blæserhus og sellikonne kablerne der gør det sidste.



Ja farvede kabler er kongen.. Har man måske nogensinde hørt om silikonekabler der trak falsk luft? Nej vel?

Der er mange års service i sådan et sæt - man skal ihvertfald rode længe for at finde fejlen når man har sat sådan et sæt nye på.. ;)

KKWA-DSA
(permalink) klokmose Member
Skrev for 19 years siden | | | |
håber det er okay jeg låner indlægget.

bare af ren nygerrighed hvordan vil en centermonteret weber du i et opsæt som det her

1014742.jpg

(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
klokmose skrev:
håber det er okay jeg låner indlægget.

bare af ren nygerrighed hvordan vil en centermonteret weber du i et opsæt som det her



I første omgang tror jeg det bliver noget skidt uden indmad i motoren men ellers tror jeg ikke det bliver noget problem sålænge karburatoren er trykfast.

Turbo på en luftkølet er ikke bare lige men der findes da folk der har gjort det (Også her i lille Danmark). Jeg vil tro at den nemmeste (hvis der er et nemt setup) ville være at suge igennem karburatoren istedet for at trykke som på billedet.

Iøvrigt er det største problem nok egentligt at få noget tænding til at virke idet at tændingen helst skal tilbagestilles i takt med at trykket stiger for at eliminere tændingsbanken når kompressionen stiger.. ;)

/KKWA-DSA

Reply

You must log in to post.