Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  VW - Bobbel hvilken??

Tags:

(permalink) Silverstone Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hej alle sammen

Ja, efter flere års søgen er det lykkes mig at finde et værksted hvor jeg kan bygge min bobbel. Så det er jo fedt

Men efter at jeg har været inde og læst lidt her på siden er jeg blevet meget forvirret over hvilken model jeg skal vælge?? Og hvad der er tilladt at gøre ved den?

Jeg kan jo starte med at fortælle hvad jer godt kunne tænke mig at lave ved den, så må i jo hjælpe mig med at fortælle mig om det er realistisk eller ej.

1.) Bilen skal total renoveres så jeg kan lave lidt unike ting på den...
2.) Sænkning af bilen til en passende højde. Ikke så lav at man ikke kan gøre over en kandtsten
3.) Hvad siger syns reglerne omkring sænkning af taget? Jeg har set at der er et par billeder af nogle biler her på vwnettet.dk hvor taget er lavere end originalt. Hvor den gør man det i praksis?

Håber at der er en eller flere der kan hjælpe mig med disse problemer

Hilsen Silverstone
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det kommer jo meget an på hvilken stil du godt kan lide.

Der er modeller der er bedre end andre til den stil man nu synes er fedest

Standard?



Cal-look stilen?



Hot-rod?



German-look?



Rat-look?



Resto-look?



(Der findes sikkert flere stilarter...)


Du kan renovere alle biler så du kan sætte dit eget præg på den :-)

Alle VW'ere kan sænkes til efter dit behov

Og du kan sænke taget på alle modeller (mener det er op til 10 cm, men det kræver ny reg-afgift, og kræver en del klippe-klistre)






(permalink) Silverstone Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Mange tak for det gode svar. Så er det jo bare at finde en bobbel.

Jeg kan godt se at man lige skal tænke 2 gange hvis man vil sænke taget, det bliver en dyr fornøjelse...

Hilsen Silverstone
(permalink) Sholmen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hej Silverstone.

Et rigtig godt råd fra mig: Når du nu skal igang med en hel bil så giv dig god tid og tag tingene en ad gangen. Da jeg startede på min 1303 var jeg sikker på at det hele skulle have en omgang og den skulle ligne en million når jeg var færdig. Resultatet var knap så heldigt og jeg står nu med en bil som er rusten, grim og ret ærgelig. Så tag det roligt og lad være med at haste dig igennem tingene. ;-)
(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 18 years siden | | | |
Eller Bøv Look
HNVR0057.jpg

(permalink) Piraten Member
Skrev for 18 years siden | | | |
hey silverstone hvis du vil have en tagsænket har jeg et sænket tag til en 1302, som er tilsalg for en billig penge
(permalink) Silverstone Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hej jeg har lige købt en VW 111... Denne (http://www.vwnettet.dk/forum/topic/254781) Ved ikke om det passer der til (Taget) er ved du det Johnny Obbekjer... PS er der ikke noget med at det koster ny reg afgift..
(permalink) E Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Piraten: Vil du ikke sende mig en PM med pris på den 1302er?

E
(permalink) Lyngbye Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Piraten skrev:
hey silverstone hvis du vil have en tagsænket har jeg et sænket tag til en 1302, som er tilsalg for en billig penge



Et sænket tag?
Vil det sige at det er svejset og klar til at blive monteret på en anden 1302?
Hvor det gamle selvfølgeligt er blevet klippet! ;)
-------------------------------------------
-Lyngbye-
Det eneste luftkølede jeg har for tiden, er min cykel. :)
(permalink) Piraten Member
Skrev for 18 years siden | | | |
silverstone: jeg vil mene at taget burde passe til din, men er ikke sikker, ved
faktisk ikke om der skal betales ekstra afgift.

e: du har fået en pm

lyngbye: det er hele karossen jeg har med døre, så jo det er bare at skære taget
og svejse det på en anden 1302
(permalink) Silverstone Member
Skrev for 18 years siden | | | |
OKay hvad skal du have for det??
(permalink) Piraten Member
Skrev for 18 years siden | | | |
har sendt dig en pm
(permalink) Lyngbye Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Piraten skrev:
har sendt dig en pm


smid lige en til mig også. ;)
-------------------------------------------
-Lyngbye-
Det eneste luftkølede jeg har for tiden, er min cykel. :)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Er der nogen der kan linke til reglerne omkring sænking af taget? jeg kan ikke finde dem.

Mange Tak
/Rasmus
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ja køber du en nyerer bobbel - og sænker den det der er lovligt , så bliver den lige så lav i taget som de gamle modeller er , køber du derimod en gammel model og sænker taget det der er lovligt , så bliver den lav.
men en gammel er dyrerer i indkøb - så som nævnt skal du overveje hvad du vil og evner inden du går igang.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) JJ Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Anonym skrev:
Er der nogen der kan linke til reglerne omkring sænking af taget? jeg kan ikke finde dem.

Mange Tak
/Rasmus


der er ikke rigtigt nogen klare regler om det, men et moderat chop på en vw har aldrig været et problem,og hvis synsmanden siger noget må du henvise til dem som er synet i dk ,den eneste regel er nok den som står i detailforskrifter for køretøjer,den hvor den står er der skal være 90cm fra siddeflade på sæddet i ubelastet tilstand op til taget.


et lille råd....
hvis du gør så gør dig selv en stor tjeneste og kig billeder og læs alle de steder du kan komme til det så du ikke ender op med en bil som ikke har de rette linjer,du vil fortryder det hver eneste gang du kigger på bilen bagefter.



jj
-------------------------------------------
S.A.C
v-rodders
41279598
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
renover bilen, se om der er noget for dig, for der er alt for mange der har knækket nakken på en drengedrøm.... det er ikke nemt eller billigt at rode med vw hvis man er grøn, men det er bestemt det hele værd :-)

Når du har lavet bilen, sælger du den og så køber du den karosse du vil have og så starter du forfra og bygger drømmebilen....
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Nu er det ikke en bobbel jeg tænker på at choppe, jeg er en farisær, men jeg kan ikke finde info om tag-chop særlig mange andre steder.

Det er en mini jeg vil save i.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hendrixxx skrev:
renover bilen, se om der er noget for dig, for der er alt for mange der har knækket nakken på en drengedrøm.... det er ikke nemt eller billigt at rode med vw hvis man er grøn, men det er bestemt det hele værd :-)

Når du har lavet bilen, sælger du den og så køber du den karosse du vil have og så starter du forfra og bygger drømmebilen....


det var sgu et godt råd - rigtig godt enda.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) JJ Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Anonym skrev:
Nu er det ikke en bobbel jeg tænker på at choppe, jeg er en farisær, men jeg kan ikke finde info om tag-chop særlig mange andre steder.

Det er en mini jeg vil save i.


det skal du nok ikke regne med går til syn.grunden til det går på en vw er at bund og karros er selvbærende,på en scamot er karrossen medbærende hvis du forstår
-------------------------------------------
S.A.C
v-rodders
41279598

Reply

You must log in to post.