Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  VW reperation for begyndere/dummies. Advarsel skrevet af en pige ;O)

Tags:
No tags yet.

129
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg har nu været den lykkelige ejer af en T1´er fra 65 på 6V.
Jeg aner stort set ikke det fjerneste om biler, men lærer lidt løbende, både herinde, samt når jeg laver de forskellige skavanker der dukker op, når man har en bil af ældre dato.
Nå men jeg er først startet i dag med at dokumentere denne rejse ind i VW´s forunderlige verden, så Sagaen også kaldet mein kampf starter altså her.
Jeg har gennem ca 1 måned haft det problem at den dims Vil gerne have det rigtige navn hvis nogen kan det ved at min dims sidder på choker spjæld og når motoren er kold så viler juster skruen fra gas spjældet på det store hak og jo mere varm den bliver jo mindre hak viler den på. Den sørger for at give lidt gas når motoren er kold så den ikke går i stå.På modsatte side er en dåse hvor der er en ledning på som giver strøm til en fjeder som just, chokeren ind til motoren er varm.citat fra Finn, men det vidste jeg nu godt....den har kunne dreje hele vejen rundt, jeg har spurgt mange , men ingen har kunne gennemskue hvorfor, rådene har været mange, da jeg var oppe i Vordingborg hos Michael (bedre kendt som Split 261) for at finde ud af hvorfor den ikke lader spurgte jeg henkastet hvad det kunne være og han opdagede hurtigt, at den lille split der sidder på kaburatoren og sørger for begrænset bevægelse var faldet af ...kan den bare det ...
På billedet ser i hvordan de ser ud efter den er sat på plads.
Den kommer fra en anden kaburator, og blev forsigtigt banket på plads.
Så drejer den ingen steder.
DSC00395.JPG

(permalink) joe Member
Skrev for 18 years siden | | | |
ja man lære henad vejen:O) og man finder hele tiden ud af noget nyt med bilen.
Min bil er der lige PT en forbandelse over som jeg ikke kan få ophævet.
Den vil ikke som jeg vil, og når jeg endelig bliver færdig med det der er gået i stykker så kommer der et nyt problem. HELE TIDEN!!!!!! Den bliver aldrig køreklar igen, hvis den forbandelse ikke ophører. idag f.eks så ville motoren ikke smutte på plads, og efter 2 timer med biks og juks og en lille smule fiks måtte jeg opgive.

vwnet.bmp

(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg kan kun sige at jeg føler med dig, jeg har fået en strømpoltergeist i min bil i øjeblikket...så vil den ikke blinke så vil den ikke køre med langt lys og lige pt. lader den kun med 6,1V når lyset er tændt, selvom ALT der har med det at gøre er fikset... du har min sympati..jeg sender varme tanker og prøver med fjernhealing af din bil :)
Pøj pøj med den ...den er superflot
Vibeke
(permalink) Fridolin Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hey Joe,
Hvis du har helt opgivet og ikke vil mere (forbandelsen) vil jeg da gerne overtage din VW, selvfølgelig til en fornuftig pris....VW Nettet er et herligt sted!!...
Hilsen Fridolin....
-------------------------------------------
berg.m@webspeed.dk
22772343
(permalink) joe Member
Skrev for 18 years siden | | | |
takker og bøjer pænt:O) jeg håber din fjernhealing virker, for så kan jeg komme på træf i weekenden... Prøv evt og slå op DE GULE SIDER under strømpoltergeist, det kan være der er nogle der har tid inden weekenden til at drive dem ud, til de evige strøm marker....
Undskyld jeg er træt :O) OG NU VIL JEG SOVE DONAT DONAT!!
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ha ha ja det er med at slå til når folk er rasende...:)
Vil prøve de gule sider...
Vibeke
(permalink) joe Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Fridolin skrev:
Hey Joe,
Hvis du har helt opgivet og ikke vil mere (forbandelsen) vil jeg da gerne overtage din VW, selvfølgelig til en fornuftig pris....VW Nettet er et herligt sted!!...
Hilsen Fridolin....


jeg er lidt til det okulte, så jeg vælger at beholde min vw:O) men tak for tilbudet!!
Men by the way så sælger man da heller ikke sine børn:O)man er hos dem i tykt og tyndt

(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Godt svaret Joe...ville have svaret det samme
Nå men tilbage til min begivenhedsrigedag, der tilsyneladende kom tl at stå i kaburatorens tegn.
For jeg havde problemer med, at vacuumregulatorens (i daglig tale vaccuumulatoren) lille rør, sad løst på...dette havde jeg ikke opdaget, men det kan godt ses med et trænet øje.
Se vedlagte billede.
DSC00396.JPG

(permalink) jakob356 Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ja den lille stift går løs engang i mellem!

Jeg døjer med positionslyskortslutninger og deraf springende sikringer på både oval'en og 356'en - samtidig! It means something..

mvh
JAKOB
- der idag har lært at huske at efterspænde sine hjullejer engang i mellem, uha uha ;-)
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 18 years siden | | | |
JK skrev:
Ja den lille stift går løs engang i mellem!

Jeg døjer med positionslyskortslutninger og deraf springende sikringer på både oval'en og 356'en - samtidig! It means something..

mvh
JAKOB
- der idag har lært at huske at efterspænde sine hjullejer engang i mellem, uha uha ;-)


Hmmm måske det kan være det der er galt med min også ??
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Her er den så nypudset, og loddet.
Dette var ikke for børn , og piger åbenbart, det blev med en varmeblæser og alieret med en smed. Vær opmærksom på, at der inden i denne dims sidder en gummimembran som man skal passe på ikke st ødelægge med for meget varme som der kommer ved lodning og svejsning.
Havestolen har jeg siddet på da jeg var mekaniker, man er vel halvgammel.
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Nå så gik turen til det jeg jo faktisk gik i gang med bilen for...
Hvorfor lader den kun med 6,1V når lyset er tændt ?
Jeg her nye kul i generator, nyt relæ i dynamoen, nye tændrør og kabler,samt nyt batteri.
Nå men ventilatorremmen var løs, og så slidt ud trods det at den kun er 1 måned gammel.
Dette skyldes tilsyneladende, at remskiven er rusten... så så man lige mig med boremaskine med stålbørster gå i krig med det.
Her et billede før
DSC00398.JPG

(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Og efter den lille gør det selv mekanikers hårde arbejde...stak mig selvfølgelig på børsten så jeg blødte ... :)
Rusten slider remmen ned før tid, det er meget vigtigt, at du holder den fri for rust.
DSC00401.JPG

(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Så lige en vigtig ting når du tager batteriet fra, eller sætter det til , eller bare piller ved det.....nej det er ikke alle der ved det her, jeg har flere gange stået med gnisterne springene omkring ørerne på mig.....
Nå du afmonterer dit batteri er det ALTID stel før + på mit billede af et 6V batteri er det den til venstre..+ kan du altid kende på at den er rød dette står for pas lige på inden du laver stelforbindelse til mig ...
Når du sætter batteriet til er det ALTID stellet du sætter på sidst, slår det gnister har du gjort det forkert hæ hæ.
DSC00399.JPG

(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Og efter en hård dag på værkstedet har man lov til at være stolt.... bemærk sikkerhedsskoene.
Brillerne har jeg på, idet børstehårene fra stålbørsten godt kan springe af og de er ikke sjove at få i øjnene, tænk dig om når du roder med biler..det kan godt være farligt :o
(permalink) ploug Member
Skrev for 18 years siden | | | |
snibeke skrev:
Og efter en hård dag på værkstedet har man lov til at være stolt.... bemærk sikkerhedsskoene.
Brillerne har jeg på, idet børstehårene fra stålbørsten godt kan springe af og de er ikke sjove at få i øjnene, tænk dig om når du roder med biler..det kan godt være farligt :o

'

ja bare se på søren J ;-)


-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Og det var 3. gang
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Thomas - Memorians.dk Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Kanon indlæg Snibeke!

Indlæg som disse "man kan sagtens selvom man ikke har skruet i 18 år" er guld værd for alle som ikke har kastet sig ud i de vilde våger før.

Sæt igang.
-------------------------------------------
"You live more in 5 minutes, going flat out, than most people do in a lifetime"
Citat: Burt Munro
(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 18 years siden | | | |
I agree Thomas, a girl is never too old to start screwing. Better late than never ! :_))
(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Skrev for 18 years siden | | | |
YankieBar skrev:
I agree Thomas, a girl is never too old to start screwing. Better late than never ! :_))


start screwing!!!!!!!............. LOOOOOOOOOOOOOOOOOL

Super tråd du har her Vibeke.... Men vil da lige tillade mig at komme med en lille kommentar.... Du skriver om din generator; det er ikke en generator, men en dynamo du har! Forskellen ligger i at en dynamo laver jævnstrøm (6/12V). Det er sådan én fætter du har.
En generator laver vækselstrøm (12V) og ser lidt anderledes ud. Se billede.

Det er ikke ment som kritik på din tekst, men bare som alm. oplysning :-)

Men pas på! I USA vender de igen rundt på det hele! Derovre hedder en dynamo (jævnstrøm) en GENERATOR! og en Generator (altså vækselstrøm) hedder alternator!!...


Ronni.
-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com
(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Dette er en generator.
12076.jpg

-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Tak til Ronni
Jeg har bare fået at vide af en klog mand at jeg ikke skulle kalde min en dynamo, fodi det er en generator...ændrer det straks
Vibeke
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Motoren kan godt drille lidt at få til at falde ind i flangen på gearkassen.
Ofte er det fordi strålerne i koblingsnavet står imod strålerne på hovedgearakslen
i stedet for at glide sammen.
Det hjælper som regel at sætte bilen i gear og tørne motoren med en skruenøgle,
så falder den som regel ind.

Det er naturligvis også vigtigt, at koblingsnavet er centreret i trykpladen/trykfoden. Dette er som regel kun et problem hvis trykpladen/trykfoden
har været afmonteret ved f.eks. skift af koblingsnav.

Martin
(permalink) dRjENSEN Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jaja.. forhåbentligt uden at lyde alt for gammel og mandschauvinistisk, så synes jeg det er rigtig cool at se en pige ordne sin gamle folkevogn fremfor bare at sætte kæresten til det.. Thumbs up herfra

Jeg kan forresten også varmt anbefale dvd serien fra bugmevideo, den er for både begyndere og øvede. Og et billed siger jo som bekendt tit mere end tusind ord ;-)

Nu spørger du også til hvorfor bilen kun lader med 6.1v når lyset er tændt.. En seksvolts automobil som din lader vel ikke med meget mere!? eller hvad ;-)
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Problemet med motoren der ikke vil i...
Det er sket før (for en jeg kender høm høm...) at man glemmer at tage svinghjulslåsen af efter at have skiftet kobling.

G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook

129

Reply »

You must log in to post.