Jeg har nu været den lykkelige ejer af en T1´er fra 65 på 6V.
Jeg aner stort set ikke det fjerneste om biler, men lærer lidt løbende, både herinde, samt når jeg laver de forskellige skavanker der dukker op, når man har en bil af ældre dato.
Nå men jeg er først startet i dag med at dokumentere denne rejse ind i VW´s forunderlige verden, så Sagaen også kaldet mein kampf starter altså her.
Jeg har gennem ca 1 måned haft det problem at den dims Vil gerne have det rigtige navn hvis nogen kan det ved at min dims sidder på choker spjæld og når motoren er kold så viler juster skruen fra gas spjældet på det store hak og jo mere varm den bliver jo mindre hak viler den på. Den sørger for at give lidt gas når motoren er kold så den ikke går i stå.På modsatte side er en dåse hvor der er en ledning på som giver strøm til en fjeder som just, chokeren ind til motoren er varm.citat fra Finn, men det vidste jeg nu godt....den har kunne dreje hele vejen rundt, jeg har spurgt mange , men ingen har kunne gennemskue hvorfor, rådene har været mange, da jeg var oppe i Vordingborg hos Michael (bedre kendt som Split 261) for at finde ud af hvorfor den ikke lader spurgte jeg henkastet hvad det kunne være og han opdagede hurtigt, at den lille split der sidder på kaburatoren og sørger for begrænset bevægelse var faldet af ...kan den bare det ...
På billedet ser i hvordan de ser ud efter den er sat på plads.
Den kommer fra en anden kaburator, og blev forsigtigt banket på plads.
Så drejer den ingen steder.
Jeg aner stort set ikke det fjerneste om biler, men lærer lidt løbende, både herinde, samt når jeg laver de forskellige skavanker der dukker op, når man har en bil af ældre dato.
Nå men jeg er først startet i dag med at dokumentere denne rejse ind i VW´s forunderlige verden, så Sagaen også kaldet mein kampf starter altså her.
Jeg har gennem ca 1 måned haft det problem at den dims Vil gerne have det rigtige navn hvis nogen kan det ved at min dims sidder på choker spjæld og når motoren er kold så viler juster skruen fra gas spjældet på det store hak og jo mere varm den bliver jo mindre hak viler den på. Den sørger for at give lidt gas når motoren er kold så den ikke går i stå.På modsatte side er en dåse hvor der er en ledning på som giver strøm til en fjeder som just, chokeren ind til motoren er varm.citat fra Finn, men det vidste jeg nu godt....den har kunne dreje hele vejen rundt, jeg har spurgt mange , men ingen har kunne gennemskue hvorfor, rådene har været mange, da jeg var oppe i Vordingborg hos Michael (bedre kendt som Split 261) for at finde ud af hvorfor den ikke lader spurgte jeg henkastet hvad det kunne være og han opdagede hurtigt, at den lille split der sidder på kaburatoren og sørger for begrænset bevægelse var faldet af ...kan den bare det ...
På billedet ser i hvordan de ser ud efter den er sat på plads.
Den kommer fra en anden kaburator, og blev forsigtigt banket på plads.
Så drejer den ingen steder.