Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Forskel på gearkasser?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Blob Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg har to forskellige gearkasser. De er begge AMér men den ene har to sidedæksler og den anden kun en.
Den med to sidedæksler to-huls i snude og den anden er tre-huls.

Gør det nogen praktisk forskel om den er med en eller to sidedæksler?
Er der forskel på gearingerne?
Kan jeg ikke godt bytte "næserne" så jeg kan mont. den anden gearkasse?

Håber der er nogle som har lidt erfaring på dette område som de har lyst til at dele ud af.

Mvh Jakob
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Når de hedder AM er de fra Werket tiltænkt til at køre med en 12-1300 motor, eller 1302-03 med 1300 motor.
Den med et sidedæksel og to-huls, altså sikkert op til 72 er nok 0.89 i 4.
Den anden er nok fra 72- og med 0.93 fjerde
Hvis du skal køre med en 12-1300 motor ville jeg vælge den sidste. En 12-1300 kan godt lide at køre lidt flere omdr. i 4.
Skal du køre med en 15-1600 skal du absolut ikke vælge den.

Og ja du kan godt bytte rundt på skiftehusene. Men byt lige skiftestaven også. jeg er ikke sikker på at de er ens.
Og pas på at gearkasserne står i frigear når du bytter dem.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Blob Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvilken skal jeg så bruge når jeg har en peppet T4 motor og nogle pokkers store baghjul?
De kan nemlig godt være noget tunge at sparke igang.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvad er dine dæk i rulleomkreds?
Hvad er det for bil ?
Knast ?
Topstykker/ventiler ?
Motorstørrelse ?
Karburatorer ?

Er jeg ikke irriterende ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Blob Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Nej Frank Du er ikke irreterende. Du ved bare en masse som vi andre ikke ved en kæft om. Du skal bare se om ikke så længe er det mig som er irreterende. Så kommer jeg nemlig op til dig med den, og så skal have den synet. Men det er en helt anden sag.

Hjulene er 2,362m i rulleradius. (De er store)
Bil : Buggy
Motor: T4, der er blevet "nusset" lidt om.

Nu prøver jeg og smide den gearkasse i med et sidedæksel. Mit problem var nemlig at jeg kom til at grotte 1st gear den anden dag...

Og nu skal den synes, så der skal til og ske noget. Jeg slår lige på tråden når jeg kan se hvornår jeg er klar, så vi kan finde en tid.

Jakob
(permalink) cardude Member
Skrev for 18 years siden | | | |
jeg kører med en højt gearet gearkasse dvs. "an" det skulle være noget af det højest gearede sammen med mine store dæk (ca lige så store som dine 2318 cm i rulleradius)

personligt er det lækkert med den høje gearing sammen med 160+ nm og 110+ hk men ned af 402meter eller 201 meter er det alt for højt gearet, jeg når aldrig op i 4. gear og får næsten ikke brugt 3.

men det er lækkert at køre med! også ved de 120 km/t ad motorvejen med relativt få omdrejninger.

men nu varer det nok ikke længe så har jeg kværnet et eller andet i den gearkasse, (har fået monteret csp tourque bars) og nu trækker den bare to striber og hjulhoppet er væk :) gnæk gnæk

men så må jeg jo lære at genopbygge gearkasser.

Reply

You must log in to post.