Jeg har købt en ny motorblok, der skal monteres med 1835, hvormeget skal jeg bore blokken op til 92mm + ??. Skal jeg fræsen en større anlægsflade ? Er der andre bearbejdninger jeg bør foretage når nu jeg er i gang.
du skal bore op så dine cylindre passer + tage af anlægsflade så du for 1.2mm min som vendehøjde vi kan få det lavet for 75o kr
Dennis
ps brug 1914cc 94mm cylindre de er bedre end 1835cc 92mm
Helt seriøst behøver man kun bore op til cylindrene i den dybde som skørtet er. Nedenunder skal man kun bore så stemplerne "går fri" altså 92,5mm. På den måde undgår man at svække blokken alt for meget. Især under cyl.3.
Brug et rundt stål så der ikke bliver et skarpt hjørne under cyl.3.
Undgå at bore "for stramt" ellers sætter cylindrene sig fast både i blok og topstykker. Et par tiendedele skal der være.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Hvorfor er 1914 ccm bedre.
Hvornår ved jeg om vendehøjden er 1.2 mm. Blokken har aldrig været monteret.
Du siger at man ikke skal bore for stramt. hvormange .10 dele taler vi om i luft
94 mm cyl. er tykkere i gods end 92mm
Det er muligt Dennis har nogen erfaringer med at hvis man borer ca. så og så dybt så passer vendehøjden. Men normalt er det noget man udmåler under en prøvesamling af motoren.
1,2mm vil jeg nok sige er smertegrænsen på 94mm er din krumtap med kontravægte ?
Som jeg skrev et par tiendedele
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
vi plejer at tage en 1mm af så bliver den ca 1,5 i vendehøjde
Dennis
men hvis det rigtigt bliver man jo nødt til at samle den og se hvad den er og så
fræse og så skal man jo også lige måle sit topstk cc så man for den rigtige comp.
den kan jo just lidt på vendehøjden ved at tage lidt mere eller mindre af blokken