Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Køb af bus!

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hei allesammen!!

Må starte med at sige at jeg synes det er en meget fin side. For et år siden invisterede mig og min kone i en ford mustang fra 66, og er stadig meget glad for den. Men en gammel splitbus har altid været min drøm. Har gået med tanker om at skifte mustangen ud til fordel for en splitbus. Jeg gav 150.000 kr for mustangen, så det skal gerne være i det sprisleje. Men hvor langt kommer man for 150.000 kr?? Har fuldt lidt med i de andre der søger på splitbusser, men kan ikke helt finde ud af hvor jeg skal starte med at kigge. håber der er nogle venlige sjæle der vil hjælpe.

Mvh Rune

Ps. Bussen må gerne være campingindrettet
(permalink) ploug Member
Skrev for 17 years siden | | | |
her er et par gode sider at kigge på

http://www.kieftenklok.nl/uk/index.php
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/cat.php?id=5

mustangen kan evt sælges her

http://www.smallblock.dk/modules/MyAnnonces/


god jagt
-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
(permalink) johnpetersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej,

har brug for rådgivning mht hvilken bil man skal købe hvis man erne vil kunne komme af med den igen. Jeg bor i øjeblikket i Californien og vil gerne købe en bus som vi kan lave små weekend roadtrips med og som jeg herefter kan tage med hjem og sælge. Jeg kigger på 2 følgende busser:

Alternativ 1:
1969 Volkswagen Bus/Vanagon Westfalia ca $11.000 ( har ingen rust i undervognen)
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Volkswagen-Bus-Vanagon-Westfalia-1969-VW-Westfalia-Steel-Top-Bus-/200715187194?pt=US_Cars_Trucks&hash=item2ebb8eb3fa

Alternativ 2:
1967 VW Bus. Tin top SO42 Westy - $12500- Har lidt rust i undervognen.
http://sfbay.craigslist.org/scz/cto/2866535718.html

Hælder mest til nr 2 da det er den gamle klassiske front, men jeg læser jo herinde at man skal passe på med busser der har rust.

Jeg skal købe dem indenfor de næste 4 dage, så kom endelig med input. Al hjælp er velkommen.

VH

John

(permalink) johnpetersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej igen,

Jeg kan se at jeg har skrevet "dem". Jeg skal kun købe én. Er der steder i undervognen man skal være specielt opmærksom på rust. Jeg kommer jo nok ikke udenom at der er lidt rust

VH

john

(permalink) Freedom Camper Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej

Jeg vil finde en splitbus der ikke er rust i - helst i original lak. Det er der altid købere til. I mine øjne er markedet for early bays ( årg 1968-1972) lidt mættet for tiden. Ihvertfald er der nogle fine her på vwnettet som tilsyneladende tager lang tid at sælge ( i mine øjne til en ok pris).

Jeg vil derfor vælge en split. Giv gerne lidt mere for en bedre stand, den er kun org een gang.

Jeg kunne godt være interesseret hvis du finder en fin sambabus.

Hilsen søren

-------------------------------------------
T2 1978 Westfalia Berlin
Automatik
Taiga Grün
(permalink) johnpetersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej,

Tak for dethurtige svar. Det er præcist den slags input jeg har brug for. Hvad skal prisen være for en split.

jeg er klar på at lave en lille handel, der ikke er helt bindende, hvor jeg køber den nu og du køber den efterfølgende. jeg behøver ikke tjene en mill. bare lidt. Hvis du finder den kan je købe den og sælge den videre om 1½ år. Hivs du altså kan vente. det gælder også andre interesseret:-)

Jeg har læst at det er 200000 for en der står rigtig flot men så er den jo ikke original. jeg kan få en split der er original for $17K. Original motor, maling osv og reg attest tilbage fra 60erne. Den er ikke på markedet/ nettet - det er gennem en personlig forbindelse. Er det en ide.

(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja klart!! En org bus i org lak, som fungerer/kører og ikke de store rust issues for 17.000$ så lyder det som en rigtig fin pris. Jo ældre de, desto mere attraktive er de som regel også mht gensalg. :) God jagt!

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Freedom Camper Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja de 17000 er måske okmen det er svært at sige uden at vide mere. Jeg vil mene at hvis der er tale om et barnfind der skal have en solid opfriskningstur på mekanik og gummilister osv løber det jo hurtigt op så det vil jeg mene skal afspejles i prisen. Omvendt er der jo ikke så mange der potentielt kan have lavet noget fusk på den så det trækker den anden retning. Jeg kan/vil bare ikke lave noget selv så for mig vil det altså være en udgift. Men hvorom alting er kan du hurtigt bruge de 5-6000dollars i prisforskel fra den gode til den dårlige bus i reparationer.

Kan du ikke lige skrive lidt om bussen på sorenrix @ hotmail.com, så kan vi tage resten der.

/søren

-------------------------------------------
T2 1978 Westfalia Berlin
Automatik
Taiga Grün
(permalink) Freedom Camper Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Se efter på en bus:

Paneler, bund af døre (specielt klapdøre), batteribund i motorrum, bundplade i førerrum (under fodmåtte) specielt i højre side. Nedenunder traverser og generelt vanger. Kan du se gulvet bagi under måtte er det en fordel. Se skærmkasser godt efter - også efter reparationer. Ned og kig under bilen!

Se ruderammer og tagrender efter.

Se samlinger af døre og klapper efter og check hvis tolerancerne er for store - det kan tyde på reparationer. Se generelt efter gamle reparationer - kan være noget rigtigt fusk i staterne.

Bornholmer ved mere end jeg men dette tror jeg finder de fleste fejl.

/søren

-------------------------------------------
T2 1978 Westfalia Berlin
Automatik
Taiga Grün
(permalink) Rene72 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Husk at hvis du er høj, jeg er 191cm, kniber det med at se ud af forruden i en split, uden at sidde og bukke sig forover. Når jeg sidder i sådan en kigger jeg lige ind i toppen af forruden.

-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

jeg giver freedomcamper helt ret i hans antagelser, fornuftig snak - ham har jeg fået lært godt op høhø.. han har ret i det hele...

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) johnpetersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Tak for alle de gode input. Jeg har nu været ud og kigge på den fra 67 har alt for meget rust og den fra 69 er sænket.

Er det korrekt at sænket biler er svære at få indregistreret fordi de jo netop ikke står originalt?

Jeg har, efter at havde lyttet til jeres input, fundet denne Pannel bus:
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1233570

Hvad siger i til den? Den står til 17K?

VH

John

(permalink) Freedom Camper Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ser umiddelbart fin ud men kan se der mangler lidt gummilister osv, men han skriver også den mangler lidt færdiggørelse. I mine øjne skal den bare gåes minutiøst efter og billeder af den inden den kom til maler er et must. Det trækker ned i mine øjne at man sælger den 3 måneder efter renovering man kunne mistænke manden for en hurtig gevinst ?! Det er svært at sige om den er ok men vær meget meget grundig i gennemgangen af karossen.

Har du overvejet en latebay 1973-1979 westfalia? Jeg kunne godt være interesseret i en handel med sådan en og der får du langt mere for pengene .

/Søren

-------------------------------------------
T2 1978 Westfalia Berlin
Automatik
Taiga Grün
(permalink) Freedom Camper Member
Skrev for 12 years siden | | | |

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1252347 denne her eks....

I mine øjne værd at overveje....

Prøv også overveje om du kan finde nogen som ikke er annonceret på thesamba eller eBay - tror det er et forsøg værd...

/søren

-------------------------------------------
T2 1978 Westfalia Berlin
Automatik
Taiga Grün
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Et lidt større budget:
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1138612

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

og en flipseat , en fantastisk løsning til en camper.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) johnpetersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej,

jeg har lyttet til jeres input og fundet denne 13 vindue deluxe bus, hvor malingen under vinduerne (grøn) skulle være patina. Jeg fandt den bus i dag hos en i nabolaget og han vil have 18K for den. Den står flot men der er rust her og der men ikke noget vildt. hvad vil en sådan bus gå for derhjemme ca?

img_0514.jpg
img_1908.jpg
img_2830.jpg
img_8658.jpg
img_9584.jpg

(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Den ser da umiddelbart fin ud! Hvordan ser den ud i bunden og kan rusten laves uden at spolere den org lak/udvendige exteriør? Men den burde da nok koste 120k+ (Ib & Co. correct me if I'm wrong?)herhjemme men det er svært at sige når man ikke har set den.. Biler tager længere tid at sælge idag - men er den fin og prisen fornuftig så bliver de også forholdsvis hurtigt solgt. Vigtigst er måske at du selv syntes du har gjort en god handel og bilen er som du vil have.. så er salgsprisen vel i princippet ligegyldig?

Tror bare ikke man skal købe biler i håb om at gøre den store gevinst - spørgsmål om udbud og efterspørgsel.. Især i lille Danmark. Det er svært at sige hvor mange vw-hobby folk i dk der smider 120k+ efter en luftkølet vw. Men som jeg ser det er der faktisk kommet en del busser til dk de seneste par år(tror der er kommet flere udefra end der er kommet type1'er). Faktum er: busser er super cool! :)

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ser fin ud til prisen på billederne , og så ser den komplet ud (meget vigtigt for deluxe busserne), nu er det sån at der godt må være lidt overfladisk rust, men er det konstuksionmæssig rust skal det laves for at den kan godkendes og synes herhjemme, så der må godt være lidt, ang prisen - den er nok fiar, inkl transport, shipping og afgift og syn, rammer den dog nok smertegrænsen, eller ihvertfald tæt på. vil du tjene på den er prisen måske lige i den høje ende, men standsmæssigt ser den passende ud ;0)...

om at vuderer end salgspris i dk - er lidt lala, med special biler skal den rette køber jo altid findes, og nogen gange nemmerer end andre.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) johnpetersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej,

Tak for input. Jeg sytnes helt sikker at split er den fedeste. Jeg kitesurfer og VW bussen det er den ultimative bil til varm kakao og omklædning, samt små roadtrips. Men jeg har ikke så meget forstand på hvad der er fedt indenfor VW busser og vil helst ikke købe katten i sækken. Jeg har også fundet en bus fra 68 (ikke split) dog men uden rust for 7K. Det er lidt fristende da det jo betyder at omkostningen er mindre men hvis det også betyder at jeg kommer til at tabe penge på den eller ikke kan komme af med den så er det lige meget. Ikke megen rust men ikke noget pertina. Jeg har fået at vide at der er mange af disse busser til salg på sittet men jeg kan ikke finde SÅ mange. Hvad bliver en rimelig stand ikke megen rust solgt for og er der et marked? Så kan jeg regne tilbage og tage en endelig beslutning.

På forhånd tak for AL hjælpen. Er vildt overrasket og taknemmelig for al jeres hjælp og guidence.

John

(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

En 68 early bay uden rust - er også en supercool bus, i takt med at priserne på splitterne er røget i vejret er de blevet mere attraktive. Der er mange eksempler på fede early bays. 39kdkr er til at have med at gøre og hvis du er helt ny i VW er det måske et godt sted at starte, som du selv siger - så har du ikke så mange penge ude. Hvis du kan få en early bay hjem til dk inkl. afgift/told/fragt osv til 70k så tror jeg sagtens du kan komme af med den - hvis det er en camper kan du yderligere få billigere afgift. Du kan evt. kigge på earlybay.com - så kan du få en idé om hvad markedet i Europa/England pt. siger.. Men der kan jo være en forskel på udbudspris og den reelle salgspris. Surfs Up!

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Den grønne ser virkelig ud til at være i en sjælden god stand.
Jeg havde set bort fra det fornuftige perspektiv i det, og snuppet den grønne ;-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

det havde jeg også - tænk på alt det arbejde jeg havde sparet ;0) gamle biler krydret med lidt impulsivitet er et godt mix nogen gange ;0)

Fed ratlås iøvrigt ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) warp Member
Skrev for 12 years siden | | | |

13 Window Delux (den grøn/hvide splitbus) er en cool model og som Bornholmer skriver ser den ud til at være komplet hvad angår trim osv. Hvis rusten kun er overfladisk ville jeg springe på den.
Den ser ud til at være i god stand, men billeder er jo taknemmelige. Kig efter rust neden under bussen og under tæpperne inde i kabinen. Hvis den ikke er fuld af huller i bunden så gå for det!

Hvad prisen angår, så er den ikke super billig, men vil man have en ordenlig splitbus koster den altså kroner.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

den mangler denne - men den er til at finde/lave for en fornuftig penge..
også lige et benzinur der bør skiftes , but that's it

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)

Reply »

You must log in to post.