Bremse system - LUFT ????
Hej alle bremse teknik kyndige :-)
Har en type 1 med 914 kalibre / bremseskiver bag til - alm vw type 1 skiver og kalibre for til - standard 2 kreds vw hovedcylinder - standard vw bremsvæskebeholder.....
Har prøvet med en "airboy" bremseudlufter til 400 kr der via min kompressor suger væske igennem bremsesystem - det virkede ikke særligt godt ! gjort 4 gange !
Har så brugt vw mortens bremseudlufter der via tryk fra et forhjulsdæk trykker luft op i bremsvæskebeholderen og ud igennem systemet så dette bliver frit for luft ! Virker rimeligt godt ! dette er gjort PT 7 gange !
Har hver gang startet med højre baghjul - så venstre baghul - så højre forhjul og til sidst venstre forhjul !
PROBLEMET er at bremsepedalen føles blød første gang jeg bremser og ok hård 2. eller 3. gang jeg bremser......
ER DER IKKE EN DER KAN : step by step skære det ud i pap hvordan jeg får det sidste luft ud af mit system ???? måske via det gamle pumpe pedalen system :-)
på forhånd tak
Det er ikke sikkert at der er luft i dit system!
Jeg kender ikke netop de bagbremser du bruger, men jeg havde samme problem på min buggy. Men det blev løst da jeg skiftede mine bagerste hjulcylindrer ud med nogle som var lidt større ( fra 17mm til 19,5 mmm). problemet var vist at mine bremse klodser foran nåede ind til skiven før bakkerne bag på nåede ud til tromlen.
Så hjulene bremsede foran inden de gjorde det bagved- så måtte jeg også pumpe en enkelt gang før bagbremserne, tog fat.
Men det føltes som om der var luft i systemet!
Gav dette nogen mening?
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Hvor store er dine stempler i calibrene ? 42 og 35 ?
Går pedalen i bund som om det ikke virker eller er den blød ?
Vender dine udluftningsskruer rigtigt, altså så de er det højeste punkt ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Prøvede idag og pumpe system 2 mand som i gamle dage :-)
Dette virkede umiddelbart ikke som nogen god idé da jeg syntes bremsepedalen var blødere end før vi startede bagefter ! ? 2-3 tryk så var pedalen hård.... MEN så skete det tog en prøve tur rundt om blokken hovr jeg 5 gange stoppede helt op med disse 2-3 tryk på bremsepedalen - da jeg var retur ved min garage trykkede jeg pedalen 2 gange hurtigt og så så hårdt jeg kunne - det ene forhjul blokerede og jeg stoppede brat - mystisk tænkte jeg med sprit nye kalibre og skiver burde den da bremse lige..... tog en tur mere rund om blokken - og så var pedalen pludselig hård - igen og igen :-)
Er der nogen der kan give mig en forklaring ???
PS, Frank jo udlufterskruerne vender opad - pedalen virkede bløde men kunne pumpes 2-3 gamge og så blive hård - ville mene mine stempler er 42mm ø
Der har nok stået en luftboble et sted. Luft dem lige ud igen.
Hvis den har 42 mm stempler i begge ender, er hovedcyl. for lille.
Jeg har engang bygget skiver bagpå og sat calibrene vandret. Den gik ik´.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Jo Frank det vil jeg gøre - udluft igen..... min bagkalibre sidder som de skal lodret med udluft skruen øverst...... mener vi snakker 42mm foran men nok ikke bag ?
jeg har kørt med 42mm type3 kalibre for og 22mm type 3 hjulcylindre bag med en std tokredshovedcylinder uden problemer, det er ikke det der er problemet.
Jeg tror at dit problem er dine "audi" bremsekalibre bag ikke er justeret ind til skiverne, jeg mener at det sker ved at aktivere håndbremsen gentagne gange.
Og så tror jeg at du skal ud at køre bremserne varme et par gange, for at få "slidt fimrehårene af belægningerne" (ved ikke om det er det der sker, men det har løst problemet for mig et par gange)
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
Ja Morten det går fint med type3 bremser. Men da jeg kørte med type4 42mm og Alfa 40mm bag, måtte jeg have en Passat hovedcyl. på, 20,6mm. Til oplysning er det også den CSP sælger til formålet.
Og som Morten siger hjælper der tit på fornemmelsen af svampethed lige at bremse nogen gange med nye skivebremser.
Det hjælper også at justere trykstangen på bremsepadalen, så man har 1mm slør i stedet for 5mm.
Men først når systemet ellers er i orden.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Mine håndbremse kabler er blevet aktiveret hårdt flere gange som morten beskrive det... de holder i øvrigt bilen over al forventing !
Morten nu du siger Audi bremsekalibre hva audi snakker vi ? har købt dem for porsche 914 kalibre men vi ved jo alle at porsche ikke altid er porsche dele ! :-)
Tror ikke det er selve systemets dele der ikke passer til hinanden - da det har fungeret før med hård pedal - har dog haft det skilt ad og trukket nye bremserør - sidst blev det super efter én gang med morten udlufter.....
Selvom pedalen ikke er så hård som jeg husker det forbliver den rimelig hård stadigvæk........ presser jeg til kan bremse pedalen trykke ca halvt i bund (katastrofeopbremsning) er det tilstrækkeligt ?
Min trykstang kar 1,1mm luft frigang !
Dog skal det lige siges at førsten gang jeg bremser efter bilen har stået natten over virker pedalen en smule svampet.... men bare efter én opbremsing uden at pumpe er den hård hele dagen (dette må da skyldes luftrester i systemet ?)
Der kan jo godt være en boble f.eks. i røret over gearkassen hvis det har ret meget større bue end org.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.