Vi kører med en 41 år gammel solex karburator i vores fantastisk fede bus, og den virker bare herligt.
For det meste altså.
_EN GANG I MELLEM_ sker der nemlig det at den split, der skal hindre spjældet i at dreje hele vejen rundt falder ned og lægger sig til rette i noget - heldigvis ret klistrende - olie og snavs neden for karburatoren.
-->>> - Hvordan får man den til at sidde permanent fast? <<---
Køber en ny? Det er vel hullet til splitten der er udvidet lidt gennem årene? Tyggegummi? Kontaktlim? Svejseklat? Slag med hammer?
Ja hvad gør I "gamle" garvede i sådan en situation?
mvh og på forhånd tak
Jakob & Co.
1965 gul/hvid bus
(PS jeg har lånt et foto fra et indlæg af "Snibeke")
For det meste altså.
_EN GANG I MELLEM_ sker der nemlig det at den split, der skal hindre spjældet i at dreje hele vejen rundt falder ned og lægger sig til rette i noget - heldigvis ret klistrende - olie og snavs neden for karburatoren.
-->>> - Hvordan får man den til at sidde permanent fast? <<---
Køber en ny? Det er vel hullet til splitten der er udvidet lidt gennem årene? Tyggegummi? Kontaktlim? Svejseklat? Slag med hammer?
Ja hvad gør I "gamle" garvede i sådan en situation?
mvh og på forhånd tak
Jakob & Co.
1965 gul/hvid bus
(PS jeg har lånt et foto fra et indlæg af "Snibeke")