Goddag!
Jeg har fået interesse for denne bil, men jeg ved ikke rigtigt hvad man skal gå efter, og hvilke faldgrupper der er inde for modellen?
Alt konstruktivt modtages med kyshånd :)
Skidt: Alle gamle bobler er typisk mellem 25 og 50 år gamle, så diverse slidt mekanik og fuskløsninger kan der være mange af. Regn ikke med noget der kører som en ny bil, medmindre du virkelig vil punge ud.
Godt: Den er rimelig enkel at skrue og bikse med hvis man ikke har særlig meget forstand på biler
Godt: Engang var det en af de mest udbredte biler, så udvalget/markedet er ret stort. Ingen grund til at tage den første den bedste.
Godt: Køber du en veteran bobbel som hyggebil, er du kørende for under 1000 kr om året i faste udgifter, så man kan lige så godt have et par stykker, når nu man alligevel er igang :-)
mvh
JAKOB
1971 1302LS Cabriolet
1953 113 Deluxe
Skidt: Lortet ruster, men det gør de fleste biler jo.
Godt: i 1960'erne var et af VWs store salgsparametre, at de kvalitetsgennemtjekkede alt der forlod fabrikken. Det kan man godt mærke og de holder sgu ret godt generelt. Det er VW vist gået lidt bort fra siden da... ;-)
mvh
J
Hej!
Det var mig som oprettede tråden her :)
Hvordan er pålideligheden, den skal bruges som daglig transport.
Den er ok,bilen er nem og lave,men den er kold at kører i om vinteren,så et godt køb et benzinfyr.Jeg har kørt bobbel i 5 år som helårs bil,min svigerfar har gjort det i 2 år,så bare klø på.
Grundet luftkølingen er den ret hurtig at få varm om vinteren - der står jo ikke nogle liter gennemkoldt vand i systemet som på "almindelige" biler. Men en gammel bil med karburator skal jo nok have et svæt alkohol i tanken når det er koldt.
Ja på de fleste er vamesystemet noget slidt i det, så meget godt at supplere med ekstra benzinfyr!
Man kan være heldig at finde biler hvor det hele bare virker helt fantastisk. Min 1302 Cab varmer ok med standard varmesystem i mange graders frost fx.
pålideligheden er helt op til dig selv - en bil der er i orden og tjekkes regelmæssigt er top pålidelig :-)