stoej skrev:
På min kunne jeg sagtens skifte begge kul uden at dreje den, selvom det krævede lidt lange fingere og et spejl til at se hvad jeg havde gang i med den nederste. Det hjælp meget da jeg limede skruen fast til skruetrækkeren med lidt tyggegummi.
Vi var på vej til østrig i sommers og optagede at kulene var kørt helt ned dagen før og ladelampen lyste hele tiden når den var varm. Jeg skiftede kulene og drag afsted, men kom kun til hannover hvor jeg måtte konstatere at de var kørt nede igen, var dog så heldig til at finde et værksted som havde kulene, købte en masse af dem og skiftede alle 400 km, kom da godt ned til tirol hvor jeg fand en dynamo hos den lokale skrothandler, måtte også skifte starter dernede da konen blev træt af at skulle skube igang, men det er en anden historie ;-)
tak for historien, lyder som om du havde noget at se til på den tur:-)
jeg tror også, at jeg skifter dynamoen, tager den til mekaniker i morgen og får tjekket den igennem, så finder vi nok fejlen...
kunne du skifte kullene uden at tage dynamoen af?