Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  nye kul i Dynamo 12 v spørgsmål?

Tags:
No tags yet.

(permalink) marcus hg Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hej...


Da min bobbel i øjeblikket står stille har jeg et spørgsmål..., kan man selv skifte kul i sin dynamo og hvordan gøres det?

regner med at det er den der er problemet, da lade lampen lyser:-)

håber der er nogen der kan hjælpe mig....

marcus
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 19 years siden | | | |
du kan sagtens selv skifte dem, men det er nu langt fra sikkert at det er det der er problemet.

Det kan iøvrigt drille en del.
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
har du andre idéer til hvad der kan være galt?
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 19 years siden | | | |
Lejerne i dynamoen kan også være stået af...
Og så er der jo muligheden for at der er fejl et eller andet sted i dit ledningsnet, der er skrevet massere af indlæg om fejl finding på el og manglende ladning.
-------------------------------------------
~Mette
(permalink) marcus hg Member
Skrev for 19 years siden | | | |
ja okay... men bilen kan startes ved at man løber den igang, lys virker også når den ikke er tændt, bare lidt svagt..
men hvis man tænder lyset når man køre går den ud:-(

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Start med at tage batteri MINUS af.
De fire skruer der holder bagpladen på dynamoen skal ud.
Ledningerne på dynamoen skal af.
Spændebåndet skal løsnes så du kan dreje dynamoen og komme til det nederste kul.

Når du har købt de nye kul kan du se at der er et øje til en skrue.
Den skruer du ud og vipper fjederen op, sætter det nye kul i, osv.osv.
Samles i modsat rækkefølge.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) marcus hg Member
Skrev for 19 years siden | | | |
tak frank... synes du ikke at det lyder som om kullene er færdige.

eller kan det være relæet?
(permalink) marcus hg Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Start med at tage batteri MINUS af.
De fire skruer der holder bagpladen på dynamoen skal ud.
Ledningerne på dynamoen skal af.
Spændebåndet skal løsnes så du kan dreje dynamoen og komme til det nederste kul.

Når du har købt de nye kul kan du se at der er et øje til en skrue.
Den skruer du ud og vipper fjederen op, sætter det nye kul i, osv.osv.
Samles i modsat rækkefølge.


tak frank... synes du ikke at det lyder som om kullene er færdige.

eller kan det være relæet?
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Ja det er det som oftest. Men alt kan jo slides på en gammel bil.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) stoej Member
Skrev for 19 years siden | | | |
På min kunne jeg sagtens skifte begge kul uden at dreje den, selvom det krævede lidt lange fingere og et spejl til at se hvad jeg havde gang i med den nederste. Det hjælp meget da jeg limede skruen fast til skruetrækkeren med lidt tyggegummi.
Vi var på vej til østrig i sommers og optagede at kulene var kørt helt ned dagen før og ladelampen lyste hele tiden når den var varm. Jeg skiftede kulene og drag afsted, men kom kun til hannover hvor jeg måtte konstatere at de var kørt nede igen, var dog så heldig til at finde et værksted som havde kulene, købte en masse af dem og skiftede alle 400 km, kom da godt ned til tirol hvor jeg fand en dynamo hos den lokale skrothandler, måtte også skifte starter dernede da konen blev træt af at skulle skube igang, men det er en anden historie ;-)
(permalink) marcus hg Member
Skrev for 19 years siden | | | |
stoej skrev:
På min kunne jeg sagtens skifte begge kul uden at dreje den, selvom det krævede lidt lange fingere og et spejl til at se hvad jeg havde gang i med den nederste. Det hjælp meget da jeg limede skruen fast til skruetrækkeren med lidt tyggegummi.
Vi var på vej til østrig i sommers og optagede at kulene var kørt helt ned dagen før og ladelampen lyste hele tiden når den var varm. Jeg skiftede kulene og drag afsted, men kom kun til hannover hvor jeg måtte konstatere at de var kørt nede igen, var dog så heldig til at finde et værksted som havde kulene, købte en masse af dem og skiftede alle 400 km, kom da godt ned til tirol hvor jeg fand en dynamo hos den lokale skrothandler, måtte også skifte starter dernede da konen blev træt af at skulle skube igang, men det er en anden historie ;-)


tak for historien, lyder som om du havde noget at se til på den tur:-)
jeg tror også, at jeg skifter dynamoen, tager den til mekaniker i morgen og får tjekket den igennem, så finder vi nok fejlen...

kunne du skifte kullene uden at tage dynamoen af?
(permalink) stoej Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote=marcus høg]

tak for historien, lyder som om du havde noget at se til på den tur:-)
jeg tror også, at jeg skifter dynamoen, tager den til mekaniker i morgen og får tjekket den igennem, så finder vi nok fejlen...

kunne du skifte kullene uden at tage dynamoen af?

ja vi var også forberedt på det, fik plader på mandag og kørte dernede tirsdag, men så der ventede også min forældres garage og en masse venner. Vi nåede også over en del pass og kørte over Gro

Reply

You must log in to post.