Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  At bygge en Buggy?

Tags:
No tags yet.

(permalink) MonsterBoss Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hey derude.
Jeg har længe haft i tankerne, at det kunne være fedt at bygge en buggy, da jeg ser det som et nogenlunde overkommeligt projekt, og det at man kan få sig en, noget nær, ny bil, for relativ små penge.

Men jeg finder det en smule problematisk at finde oplysninger om hvorledes det hele skal gøres.
Har kigget på kitogbugservice.dk og det har da opklaret en del, men jeg er stadig i tvivl om detaljer osv.

Indtil videre har jeg tænkt mig at anskaffe bund fra k&b service afkortet og det hele, samt hele undervognen og bremser som nyt som de forslår på deres side, men har ikke kunne finde ca. priser på hvad den afkortede bund ville koste.

Ydermere har de ikke megen information om selve buggy kittet som de sælger.
Følger instrukser osv med, og hvad indeholder selve kittet?

Jeg kunne selvfølgelig blot ringe og høre ham ad, men da jeg nødig vil belemre ham med noget han ikke nødvendigvis får $ ud af, da jeg endnu kun undersøger markedet, har jeg valgt at høre her først, da jeg har en fornemmelse af at der er folk herfra der ved lidt om sagerne, ligeledes på et neutralt plan uden salg for øje.

Er der ellers nogle ting man skal være opmærksom på når man begiver sig ud i sådane et projekt?

Så hvis der er vendlige sjæle der ville kunne svare på overnævnte spørgsmål, vil jeg blive meget glad :)

Mvh. og på forhånd tak
Nils
(permalink) SJN Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Bent har sikkert en bund han gerne vil sælge dig for x antal kr. Skal det gøres lidt billigere finder du en gammel T1 (bobbel) fra før de blev lavet med IRS, dvs ikke 1302 og 1303.

Du flår toppen af den og gemmer alle dele såsom styrtøj, ledningsnet osv.


Bunde sender du så til Bent, hvis ikke du selv har mod på at korte den op. Han tager 3500 for at korte den op.

Selve kittet indeholder ikke det helt store. Du køber kun glasfiberen, resten skal du selv lave. Ved ikke hvordan det ser ud med instruktioner.

Og hvad skal man være opmærksom på.... tjoo ... det er jo en tidsrøver uden lige, så pas på at konen ikke bliver forsømt :)... spøg til side., har ikke selv bygget en buggy så det ved jeg ikke.


Håber at det var svar nok, ellerws er der nok andre der kan svare mere fyldestgørende.


-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) thomas_dk Member
Skrev for 18 years siden | | | |
du kunne jo oss købe en svensk som er bygget de er ikke så dyre jeg gav 15000 for min
og så ligger afgiften på ca 13000-15000 kr det r lidt billiger og så er der os lidt mer tid til konen :-)
det kan jeg i hvertfald varmt anbefale hvis man ikke har modet på at bygge helt fra bunden selv mvh thomas
(permalink) MonsterBoss Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Har massere af tid, og ingen kone, så det er ikke et problem:)
Hele ideen er også at jeg vil bygge min egen bil..
Egenligt helst et andet kit, men hvad jeg har kunne finde er det ikke helt på samme pris niveau som buggyen, og så stor er dollar ungen heller ikke.. Og så er buggyen jo også en fed lille racer :)

Ville gerne selv finde en T1, men da jeg er fra nordsjælland, tror jeg næsten ikke det kan betale sig at få sendt den begge veje.

Nogen ide om hvor meget jeg skal regne med for en opkortet bund med de dele jeg skal bruge/ikke kan få nyt/ikke kan betale sig nyt hos bent?

Mvh
(permalink) Jakob M Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Der følger ikke nogen form for instrukser eller tegninger med, jeg er ved at bygge en som den du vil have, og man er helt på bar bund, men du har jo os/vwnettet.
Spørg og du vil få et svar.

Det er helt klart billigst at købe en buggy fra sverige, men man ved ikke hvad man får, det gør man når man laver den selv.
Du skal nok regne når alt kommer til alt at din buggy kommer til at koste 50.000,-, og især når du får andre til at gøre arbejdet for dig, som med bunden.
Husk at det meste kan købes herinde til en god pris, hvis man har tid til at vente til tilbudet kommer.

Hvorfor vil du have din bund fra bent, du kan jo prøve vw bug service, de ligger en del tættere på dig, og han kan da også godt lave en bund klar for dig.

MVH Jakob
-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) Eg Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg har taget turen med stripning af en T1, opkortning hos Bent, køb af kit hos Bent osv...

Det du får hos Bent når du køber et "kit" er i virkeligheden bare en glasfiberskal som passer "som en fod i en handske". Der er INTET andet med, ej eller instruktioner ud over de ting han når at sige mens han hjælper med at læsse karossen på traileren og inden han forsvinder ned i kælderen igen.

Skulle jeg gøre det hele en gang til ville jeg finde en svensker i stedet og så bygge den om. Der går ufatteligt meget tid med at få tingene til at passe sammen inden man har en "rullende karosse"...Denne tid kan man spare(slippe for?!) hvis man køber en svensker. Der har man en rullende karosse som udgangspunkt...Det er, efter min opfattelse, meget nemmere at gå til...

PS: Når bent nu fortæller dig at det koster 30.000kr og tager 100timer så passer det ikke!(jow, for folk som har bygget 5 buggier før og som bor oven på et reservedelslager og et maskinværksted!)...Regn selv efter: Donorbund, opkortning(4k?)Karosse(ca. 10k)+ny undervogn, forrude, sæder, etc(10k-15k)+Afgift(min. 10k)+Maling(10k?)+Fælge(5k?)+Motor(xxk?)En million andre udgifter...

(permalink) bugservice Member
Skrev for 18 years siden | | | |
har det perfekte buggy projekt her
http://www.vwnettet.dk/forum/topic/260386
ring og vi finder en god pris
44443400
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) Jakob M Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Se der er et tilbud som du skal kigge på, jeg vil gøre det hvis jeg ikke var igang med et k&b kit. Det tager meget lang tid at bugge en selv helt fra grunden.

MVH Jakob

Hold da helt kæft, jeg er begyndt at lyde som en sælger fra bug service. :)
-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) MonsterBoss Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Bugservice>> har du evt nogle billleder af det projekt? så vidt jeg kan forstå er billedet i tråden af en af samme art, men ikke den der sælges?
Hvis du har lidt billeder så send dem til nils[a]ocw.dk

mvh
(permalink) JBI Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg har en opkortet bund og karosse samt en masse andre stumper du kan købe billigt.
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvis du selv vil igang ,kan du også skrive til mig. Brug pm
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Eg Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Eg skrev:
Det du får hos Bent når du køber et "kit" er i virkeligheden bare en glasfiberskal som passer "som en fod i en handske". Der er INTET andet med, ej eller instruktioner ud over de ting han når at sige mens han hjælper med at læsse karossen på traileren og inden han forsvinder ned i kælderen igen.


Jeg var måske lidt "utydelig" i min formulering her. Jeg mener: der følger ikke sådan en "bog" med som der gør i det kitcar-programmer der nogle gange kører på Discovery. Man kan dog sagtens hente hjælp hos Bent hvis man løber i problemer, dette har jeg også benyttet mig af et par gange. Du skal bare være opmærksom på at projektet er baseret på at man laver "sin egen buggy" og ikke følger "en eller anden standard-model"...

Eg skrev:
Skulle jeg gøre det hele en gang til ville jeg finde en svensker i stedet og så bygge den om. Der går ufatteligt meget tid med at få tingene til at passe sammen inden man har en "rullende karosse"...Denne tid kan man spare(slippe for?!) hvis man køber en svensker. Der har man en rullende karosse som udgangspunkt...Det er, efter min opfattelse, meget nemmere at gå til...

PS: Når bent nu fortæller dig at det koster 30.000kr og tager 100timer så passer det ikke!(jow, for folk som har bygget 5 buggier før og som bor oven på et reservedelslager og et maskinværksted!)...Regn selv efter: Donorbund, opkortning(4k?)Karosse(ca. 10k)+ny undervogn, forrude, sæder, etc(10k-15k)+Afgift(min. 10k)+Maling(10k?)+Fælge(5k?)+Motor(xxk?)En million andre udgifter...


Jeg er blevet gjort opmærksom på at man godt kan bygge en buggy for de 30.000kr som står i den artikkel og at flere tilsyneladende har gjort det. Det kræver dog at man er omhyggelig med at finde brugte stumper...

Jeg vil afslutningsvis lige tydelig gøre at jeg på ingen måde er utilfreds med hverken mit køb af buggykit eller med servicen fra Kit&Buggy service. Jeg vil blot understrege at man skal have et klart overblik(hvilket jeg ikke havde) inden man går igang med et sådant projekt.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Og hvorfor må bunden ikke være 1302/03 ??? IRS kører da bedre end svingaksel. Og rammehovedet skifter man da "bare" ud med en gl. model.
t
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Eg Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Farmer skrev:
Og hvorfor må bunden ikke være 1302/03 ??? IRS kører da bedre end svingaksel. Og rammehovedet skifter man da "bare" ud med en gl. model.


Det må også gerne være IRS, men du skal have gammelt rammehoved...

Reply

You must log in to post.