Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Jeg elsker bare kreativitet - KCW Rocks!

Tags:
No tags yet.

(permalink) Lange Member
Skrev for 17 years siden | | | |
fandt lige nogle flere billeder af *death* ...
306188.jpg
306305.jpg
306431.jpg
306433.jpg
306434.jpg
blog10-316.jpg
blog10-317.jpg
blog10-321.jpg

-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Den er så fu¤%&#? sprød den vogn.. Tænk sig at kunne bygge sådan en, og så oven i trække den med til træf osv uden maling..? I DK ville den være ræve rød efter en eftermiddag i det her møj-klima...! Den er cool, og de er langt foran derover..!
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Møg fed slæde... men det er sgu da for ringe den drypper olie!
(og jaja det er sikkert misundelse - og hva så!?)
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) HMS Member
Skrev for 17 years siden | | | |
lad os få dem på gaden i DK så kan cykellisterne da ikke klage over at bilerne tager udsynet for dem den er sku da for rå.
Det eneste minus er hvis man har glemt hvor man parkerede den damn.
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Fuglebjerg, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Anonym skrev:
Den er så fu¤%&#? sprød den vogn.. Tænk sig at kunne bygge sådan en, og så oven i trække den med til træf osv uden maling..? I DK ville den være ræve rød efter en eftermiddag i det her møj-klima...! Den er cool, og de er langt foran derover..!


WD40.... and lots of it!!!!!!! :-)
-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com
(permalink) KC Lasse Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Fedt projekt.... det kan leg li"

Der er sku nogen der "tør" at lave noget "anderledes"

Hatten af :-)

her et billede mere af nogen der "tør" smag og behag kan ikke diskuteres eller hva ? :-)
pig.jpg

(permalink) BB_Henrik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Den ser da rå ud og alt det der, men hva skal man med den, den kan jo ikke bruges!
Den er jo ikke en pind bedre end de showcars der kommer til træf på en trailer eller på prøveplader for den sags skyld, den er faktisk lidt værre, den kan stadig ikke køres.
Kreativt, kunst ? det er det måske nok, men det er Robert Jacobsen også, han brugte dog lidt tykkere plade.
Det handler selvfølgelig om hvor grænsen går..........min er overskredet i dette tilfælde.
H.
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
BB_Henrik skrev:
Den ser da rå ud og alt det der, men hva skal man med den, den kan jo ikke bruges!
Den er jo ikke en pind bedre end de showcars der kommer til træf på en trailer eller på prøveplader for den sags skyld, den er faktisk lidt værre, den kan stadig ikke køres.
Kreativt, kunst ? det er det måske nok, men det er Robert Jacobsen også, han brugte dog lidt tykkere plade.
Det handler selvfølgelig om hvor grænsen går..........min er overskredet i dette tilfælde.
H.


Og jeg er helt enig!
Bare tanken om en 10km tur i den - så hellere køre på cykel

-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er jo altid en god diskussion, jeg elsker at bygge ting i min garage, det er det der er drivkraften, ikke at fabrikere et køretøj der kan transportere mig fra A til B.
-at nogen af projekterne så også har den "bivirkning" er jo kun en bonus..

Vi har alle forskellige kriterier vi vurderer et projekt på:
for nogen er det hvor original bilen er
for nogen er det farven og kvaliteten af lakarbejdet
for nogen er det hvor hurtigt bilen kan fare ned af en dragstrip
for nogen er det hvor anvendelig bilen er i daglig trafik

"Mit" primære kriterie er: ideen, looket, kreativiteten, konstruktionen, håndværket.

-det behøver slet ikke at være en vw, oftest får jeg inspiration helt andre steder fra som fx. Isto Kotavuopio´s Oomega chopper:

http://www.amdproshow.com/proshow/content.php?page=registry&section=viewbike&event=2006world&bikenumber=023






(Der er pt ingen bremser på, men de er ved at blive konstrueret, han skriver iøvrigt at den kører som en hvilken som helst chopper)
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 17 years siden | | | |
Now that is breathtaking cool !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Umiddelbart ville jeg ikke ture køre en tur på den... :S
men som concept cykel er den da fed...
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=niels-erik]
BB_Henrik skrev:
Den ser da rå ud og alt det der, men hva skal man med den, den kan jo ikke bruges!
Den er jo ikke en pind bedre end de showcars der kommer til træf på en trailer eller på prøveplader for den sags skyld, den er faktisk lidt værre, den kan stadig ikke køres.
Kreativt, kunst ? det er det måske nok, men det er Robert Jacobsen også, han brugte dog lidt tykkere plade.
Det handler selvfølgelig om hvor grænsen går..........min er overskredet i dette tilfælde.
H.


Og jeg er helt enig!
Bare tanken om en 10km tur i den - så hellere køre på cykel



Og jeg er helt Uenig, jeg ville give penge for at køre til SPA eller lignende i den, hvad er det der gør at den ikke kan bruges?
Det ville jo også være en drømmebil at smide en 400+ hk motor i den og fyre den af på Bonneville Speed Week eller Lake Muroc..
Hvorfor kan den ikke køres?
(permalink) JJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hvis der er køreegenskaber man vil have så havde man nok ikke siddet og debateret i dette forum så havde man nok siddet over på mb forum istedet og snakket om hvor godt ens merser kørte nede på autobahnen ved 250 km i time

egen erfaring siger mig da at efter 25km kørsel har jeg ondt i røven 3 timer efter men stadig med et smil på læben

så jo jeg kunne osse godt kører en tur i den eller finde på at lave en selv og kører til divs træf på prøveplader bare for at for et smil på læben

det er lidt det der er galt med hobbyfolk her i landet efter min mening
de kigger kun på "tingen" og siger til sig selv den kan jeg ikke lide
og ikke kigger på det store stk arbejde og mange timer som ejeren har lagt i bilen eller hvad nu måtte være og gir respekt for det
og det er ligemeget om det er vores lille verden eller brians golf 5 med lambo døre


jj
-------------------------------------------
S.A.C
v-rodders
41279598
(permalink) Biffo Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er rigtig fedt med de vilde projekter - jo flere jo bedre.
Så får vi da noget at ta´ stilling til - og "stjæle" detaljer fra til andre vilde ideer.

Når vi så har stjålet fra tilstrækkelig mange dødssejlere - og fået dem kombineret rigtigt - står vi med den geniale ting - som andre så ka´ stjæle fra :) :)
Det kaldes udvikling...

Det aktuelle projekt vil umiddelbart gøre en del ved min klaustrofobi :) - ellers er den bestemt ikke kedelig...

mvh
Biffo
(permalink) BB_Henrik Member
Skrev for 17 years siden | | | |


Og jeg er helt Uenig, jeg ville give penge for at køre til SPA eller lignende i den, hvad er det der gør at den ikke kan bruges?
Det ville jo også være en drømmebil at smide en 400+ hk motor i den og fyre den af på Bonneville Speed Week eller Lake Muroc..
Hvorfor kan den ikke køres?


Omvendte reduktionskasser, vendt forbro, sætter jo en naturlig begrænsning for levetiden. Det er smart, men det skal sgu virke. Alle kan jo skrue/svejse noget sammen der ser fedt ud, men det er da for let hvis man ikke skal/kan køre i monstromet.
Og jeg mener ikke køreegenskaber, men basale egenskaber der kræves for at et køretøj er driftsikkert i længden.
H.

(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 17 years siden | | | |
BB_Henrik skrev:

Og jeg mener ikke køreegenskaber, men basale egenskaber der kræves for at et køretøj er driftsikkert i længden.
H.



Jo, men sådan en bil bygger man ikke for at pendle til arbejde hver dag, det er et hobbykøretøj, på samme måde som en stivstellet motorcykel..
Ingen af delene er behagelige ved daglig brug, men i ren og skær stil overskygger de det meste.. og hvem siger man ikke kan køre med omvendte reduktionsboxe? De gør det jo.. det har jeg da set på film!! :-)
Godtnok ikke 1000km i et hug, meeen..
-------------------------------------------

Reply

You must log in to post.