(permalink)GetBackOnTrackMember
Skrev for 17 years siden
| | | |
I har helt ret, fejlen er rettet.. Ved sku ikk hva jeg har tænkt på da jeg satte det på men opdagede det sku først da jeg sku montere remhjulet, det ku ikk være der..
hvad er det for nogle stødstangsrør? jeg mener at kunne huske at fjedrene skal vende mod topstykket. Tanken er at når olien skal retur fra topstykket skal den rende igennem den del af stødstangsrøret med den mindste diameter først ellers er der potentielt mulighed for at olien flyder "bagud" mellem rørne og så begynder de at dryppe efter kort tid. Billedet er dog ikke helt tydeligt så det er svært at se hvilken ende af dem der har den mindste diameter... forklar forklar
(permalink)GetBackOnTrackMember
Skrev for 17 years siden
| | | |
Den ende hvor fjedren sider på har den smalleste diameter.. Kan godt se hva du mener, men jeg vil da mene at der er mere "tryk" på olien når den blir skudt ud gennem røreret når moteren kører, ergo større risiko for oliespild gennem oringene i røret hvis de vendte modsat, hvis du forstår..
ja det kan godt være du har ret....jeg må sige jeg ikke er helt sikker med de rør du kører med, men jeg købte på et tidspunkt nogle af plastik/nylon (de billige du ved) og de skulle sidde med fjedrene mod topstykket. Det fandt jeg så først ud af efter jeg havde snakket med Koed om det for de ville ikke forblive tætte i ret lang tid efter jeg havde sat dem på og det var jeg lidt irriteret over og derfor beklagede mig til Koed, og så forklarede han hvordan de skulle sidde men shan fik sig et godt grin....de blev tætte efter de blev vendt. Det var jo så nogle af de billige rør, så det er bestemt muligt det er omvendt på bling bling modellen. Det var bare ren nysgerrighed :-)
mit kom heller ikke med det samme....der gik lidt tid men så kom det også som en syndflod. Lad endelig høre hvilken løsning de er den rigtige....det er jo fin erfaring at nasse på hæ hæ
Du har vendt dem helt korrekt, den brede ende skal vende mod topstykke for at stødstangen har god plads omkring sig. Den bevæger sig meget op og ned inde i røret oppe ved topstykket, og på nogle motorer med stor udveksling kan det nemt blive et problem med pladsen.