endnu er Enzo som er blevet kørt i sænk, der var lige en historie på wired.com om en svensker som fuldcrashede en, hele historien er meget morsom dog lidt skræmmende med sidespring til USA's terrorberedskab, finansiel svindel, high society og en 200 mph crash:
http://wired.com/wired/archive/14.10/gizmondo.html
Tja et godt eksempel... høre tit : ER DET BARE GLASFIBER
JAMEN alle de helt dyre biler er lavet af composit matrialer som glasfiber, carbon og kevlar.......
en Ferrari 308 blev først lavet i fiber... da den blev et hit omstillede man produktionen til jern - resultat de nyeste 308 ruster af h til - en gammel fiber udg er meget mere værd og holder væsenligt bedre... og så er der jo også lige en vægt fordel der siger spar to :-)
For mig at se er diskussionen herinde om fiberbiler eller ej ikke et spørgsmål om materiale, men om design: De _fleste_ selvbygger fiberbiler er bare så pissegrimme.
En replika der ligner originalen er der intet galt med, men et eller andet monster, som en eller anden tekniker selv har gået og digtet lidt på derhjemme bliver aldrig det samme som et gennemarbejdet design.
Jeg savner faktisk lidt min gamle Bertone designede BX og ville da hellere end gerne have et Pininfarina Ferrari mesterværk, men en hjemmebygger mutant: Nej tak