Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Køb af Vw i sverige

Tags:
No tags yet.

(permalink) Peter Member
Skrev for 18 years siden | | | |

Emnet har sikkert været opppe at vende mange gange herinde, men jeg syntes ikke at kunne finde et klart svar under søgefunktionen.

Hvis jeg køber en bil, som er på plader i sverige, og henter den til dk, for at bruge den som doner bil til et andet projekt, Hvad skal jeg , som køber så gøre?

DVS. den skal splittes i atomer..

Jeg har en sælger i sverige der siger at han skal melde bilen til export, når han sælger den, og sammen med de svenske nummerpladerne skal jeg sende en kopi retur at den nye registrering i DK til ham?? Er det rigtigt?

vh Peter
-------------------------------------------
63_T1_Ragtop, 71_T2
(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 18 years siden | | | |
I dont think that is correct. If he sells to you, some export, it should not matter at all to him or Sverige what happens to it.

Its up to you what you want to do with the car, make it a plant holder for the front yard then it does not need to be registered.

(permalink) Allan_Wind Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jo, de svenske myndigheder er noget firkantede. Det du gør er i første omgang at love svenskeren, at det skal du nok få ordnet!
Når du så kommer hjem med vognen, sørger du for at få en forhåndsvurdering gennem told og skat, på bilen. En kopi af denne seddel, sender du til sælger, sammen med hans plader. Det accepterer de som tilstrækkelig dokumentation for indførelse i Danmark.
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
(permalink) Peter Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Allan_Wind skrev:
Jo, de svenske myndigheder er noget firkantede. Det du gør er i første omgang at love svenskeren, at det skal du nok få ordnet!
Når du så kommer hjem med vognen, sørger du for at få en forhåndsvurdering gennem told og skat, på bilen. En kopi af denne seddel, sender du til sælger, sammen med hans plader. Det accepterer de som tilstrækkelig dokumentation for indførelse i Danmark.


TAk for de hurtige svar:-) men er det noget der koster noget, den omtalte forhåndsvurdering? Og så forpligter man sig vel ikke til at registrerer bilen på et senere tidspunkt? Her i DK.

Peter
-------------------------------------------
63_T1_Ragtop, 71_T2
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 18 years siden | | | |
p_hawk skrev:

TAk for de hurtige svar:-) men er det noget der koster noget, den omtalte forhåndsvurdering?

Det koster ikke noget..
p_hawk skrev:
Og så forpligter man sig vel ikke til at registrerer bilen på et senere tidspunkt? Her i DK.
Peter


En forhåndsvurdering forpligter ikke til hverken at skulle betale eller indregistrerer.

-------------------------------------------
~Mette
(permalink) mille Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg har godt nok aldrig gjort andet end at udfylde de svenske papire til export,med de få biler jeg har hentet.. og det har der ikke været nogle problemer i..

Der var godt nok en der ringede og sagde at han skulle have en kopi af den nye danske reg att af bilen,for det krævede de svenske myndigheder.... men jeg sagde, at det kunne op til et år før den skulle synes fordi der skulle laves noget på den.. Og så gjorde han ikke mere ud af det....
(permalink) T613-4 Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg har flere gange på stedet udfyldt en tro og love erklæring i stil med : "Jeg erklærer hermed at importere bil XX, nr.plade YY, stelnummer ZZ til Danmark med henblik på indregistrering der." osv. osv. med dato og underskrift.

Den erklæring afleverer sælger så sammen med hans halvdel af registreringsattesten på det svenske motorkontor, og så plejer det at være godt nok.

Det drejer blot om at få bilen slettet af det svenske centralregister, hvilket kun kan gøres ved eksport eller (lovformelig) ophugning. - Det er altsammen i miljøets navn!
-------------------------------------------

Helt pjattet med gamle biler.....

Reply

You must log in to post.