Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Fræsning af blok

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Vi har lige prøvet at fræse en gammel udtjent blok op til et cylindersæt på 1914cc, men fandt ud af et der skulle fræses så meget ud at man kom helt tæt på gevindet til pinboltene.
Mit spørgsmål er om der er en anden bloktype hvor man ikke kommer så tæt på pinboltene eller et andet cylindersæt eller det er ens på dem alle hvis man gerne vil havde en 1900cc/2000cc som kan sejtrække.
Jeg syntes bare at når man har fræset helt ind til gevindet så må det da være mere sårbart.
Håber der er en som vil hjælpe
Hilsen Ole
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
så køb en anden krumbasker med slag i - så behøver man ikke ha så store cylindre
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hvis man bruger en anden krumtap hvilke cylindersæt skal man så bruge og hvor meget anden skal så laves om.
Hilsen Ole
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg har fået fræset/boret 3 blokke til 1914. Og ja du kommer meget tæt på gevindstykkerne til pindboltene.
Det er vigtigt at du bruger en blok med 8mm pindbolte, som sidder i gevindindsatser.
Jeg ved at der er boret i tusindvis af blokke til 1914- og jeg har endnu ikke hørt om problemer omkring pindboltene.
Hvis du selv laver fræsningen/boringen så skal du lave en lidt stram pasning- og ikke fræse længere ind i blokken end længden på cylinder skørtet.
Du kan få krumtapper op til 84mm slaglængde- men det kræver berabejdning inden i blokken. Jeg er ikke helt sikker men mener at en krumtap med 78mm kan være der uden berabejdning.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Tak for jeres svar
hvilke cylindersæt skal jeg bruge hvis jeg bruger en krumtap med 78mm slaglængde hvis den kan være der uden jeg skal hen og berabejde blokken, eller er det bedre at bruge et 1776cc cylindersæt (jeg har nogle nye 044 toppe - 1 sæt 1-1.25 vippetøj som jeg ville bruge på en std. knast - en 009 strømfordeler og et sæt 40mm kadron.
Jeg vil gerne havde en motor som trækker i området 1200 -max 4500omdr.
Ved ikke om dette setup er ok eller der er en som kan hjælpe mig hvis der er noget jeg ikke gør rigtigt.
Hilsen Ole
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hvis du vil oprette dig som bruger, så er der sikkert flere der vil hjælpe dig- Måske bor der en vw netter i nærheden af dig!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
en 78ér kan IKKE være der uden bearbejdning af blokken indvendig.
Hvis du viul lave en sejtrækker, hvorfor har du så købt 044 toppe ??? Nå, la´nu´detligge.
Hvis du skal udnytte de toppe,så lav en 1914. Få så blokken fræst RIGTIGT. (Det koster kr. 750 hos mig) Brug Raceware 8 mm støttebolte og fræs 0,4 mm af toppen af cylinderen. Shims den derefter op i korrekt højde. Sigt efter 8-1 kompression. Brug en 1½" header, OG varmekasser, (hvis de skal på) ellers overopheder du udst. ventilerne.
Så skal du nok få din sejtrækker.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Pas nu på den ikke bliver for "sej"
Den kommer jo ikke til at tage særligt mange omdr. Så hvis ikke du tilpasser gearingen bliver du nok lidt træt af den på sigt.
Men kør den som det den bliver: En stærk std.motor med kraft til at køre op ad bakke.

I øvrigt kan 044 topper vel ikke være for store. De har vel stadig mindre ventiler og kanaler end en Volvo eller Opel med samme motorstørrelse. Men lad være med at grave i kanalerne.
Og så lave noget ordentligt sædearbejde.

Jeg ved at Farmer sælger nogen spændende knastaksler. Personligt ville jeg prøve en af dem og måske få 500-700 omdr. mere.
Du skal jo alligevel have nogen strammere ventilfjedre og bøsninger mellem vippearmene og stærkere stødstænger.
Med mindre du altid vil holde den under 4000 omdr.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 19 years siden | | | |
har jeg misforstået et eller andet?

hvis man vil have meget ud af en motor skal der meget ind i en motor...
hvordan i alverden kan det så være at ventilerne kan være for store??
skal der ikke bare suges så meget luft og benzin ind som muligt (selvfølgelig i det rigtige forhold) i mit hoved betyder mere luft det samme som større ventiler og karbs...

hilsen den forvirrede :-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jo hvis hullerne bliver for store så man taber lufthastighed og ventilerne bliver for store så de ikke kan "flowe" pga. at cylindervæggen kommer for tæt på og er i vejen for luften.
Det hjælper ikke at udvikle et topstykke der giver det bedste forhold mellem flow og lufthastighed ved en løftehøjde på 15mm og så køre med det på en motor som løfter 9mm.
Så kommer der ikke "mest" ind og det bliver ikke blandet og det brænder ikke af og der er meget i vejen, osv-osv.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:

Jeg ved at Farmer sælger nogen spændende knastaksler. Personligt ville jeg prøve en af dem og måske få 500-700 omdr. mere.

- Og endnu mere moment, HELT fra tomgang :-)

Forestil dig denne her, http://www.gearheads.dk/rullefelt.pdf bare med godt 80 hk og 150 Nm i stedetfor.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg ved at Farmer sælger nogen spændende knastaksler. Personligt ville jeg prøve en af dem og måske få 500-700 omdr. mere.
Du skal jo alligevel have nogen strammere ventilfjedre og bøsninger mellem vippearmene og stærkere stødstænger.
Med mindre du altid vil holde den under 4000 omdr.

Jeg takker for den store erfaring som er kommet til syne i denne tråd. Mit ønske var at lavet min motor så den uden problemer trækker i 4 gear også ved 2000omdr.
Jeg kan sige jeg kører med en gearkasse som er meget langbenet (den er fra 1961 ved ikke hvad den har siddet i)ja jeg vil sige 4 gear er næsten som et 5 gear, hvilke jeg er godt tilfreds med. Problemet er jeg kører med en 1600cc som "næsten" ikke kan trække den ved lav fart i 4 gear. og jo, motoren er ok den er lige blevet teste på rullefelt).
Selvfølgelig må den da også gerne værer lidt kvik.
Hilsen Ole

Reply

You must log in to post.