Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Munkenbergs Hippiecontainer (på et tidspunkt!!!)

Tags:

(permalink) SorenJ Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Fed ide at afspejle bilens historie.

Har du overvejet at kontakte AEG i Danmark og høre om de evt ligger inde med foto at deres gamle servicevogne (det kunne jo være de synes det var meget sjovt at du ville lave en i den stil)
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Chr Munk Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej Søren..

Har lige skrevet et par mails til AEG folkene, så nu må vi se om der er gevinst med det..

Lægger lige et billede på af klistermærket der sad ved døren..

Hvis teksten ikke kan læses står der:

VALD.EIVIL A/S
Borgediget 21
Roskilde
(03) 358211

NR. 2512
LEV. DATO 18.10.73
GAR. VW
STA71135.jpg

(permalink) Chr Munk Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Så kom der indtil videre lidt svar fra AEG koncernen.. - se vedhæftede billede!

Medarbejderen der mailede kunne dog ikke finde netop den vejledning, men sendte spørgsmålet videre til en logo-guru i firmaet :)

Mon man med tiden skulle have fat i en AEG hardhat og overalls for at køre stilen fuldt ud!!

hmmmm.. hvad jeg kan se af det tilsendte skal den se ud som vedhæftede billede.. fedt.. tjaa..

Mvh C. Munk
AEG_1_.jpg
AEG_copy.jpg

(permalink) Chr Munk Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Så er det vist update tid..

Har været lidt sløvt med at få arbejdet på bilen, men svejsearbejdet nærmer sig en en slutning.. og heldigvis for det.

dog venter et kæmpe spartle/male arbejde som overlades til maleren...

Som tidligere skrevet har jeg forsøgt at finde ud af hvordan AEG service bilerne oprindeligt så ud.. Som et led i dette lavede jeg en lille artikel i "Hornet", som er NVMK (Nordisk Vintage Motor Klubs) klubblad.. Efter et par dage blev jeg kontaktet af en mand for nordjylland, der mente at det sikkert var hans gamle bil jeg havde.. Farverne var Rød-Hvid (se billede) og han er nu gået igang med at lede hans gemmer igennem efter ting og sager fra da han havde bilen som servicemand for AEG.. - Lidt sjovt..

Ellers ligger alle løsdele til bilen klar til montering efter de er renoveret.

Vedr. Chassispladen har jeg ved at tyde denne via TheSamba.. Kan dog ikke helt lure kombinationen - bl.a. produktionsdatoen (øverste linie) - syntes umiddelbart der er flere tal end der bør være. Ligesådan med farvekombination - Nogle bud??

sta72423.jpg
sta72424.jpg
sta72425.jpg
sta72426.jpg
sta72427.jpg
sta72428.jpg
sta72429.jpg
sta72432.jpg
sta72433.jpg
sta72434.jpg
sta72438.jpg
unavngivet.bmp
unavngivet.jpg


Reply

You must log in to post.