Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Smøring af speedometerkabel?

Tags:
No tags yet.

(permalink) jakob356 Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Dette er et "correct me if i'm wrong"-indlæg:

Min speedometer-nål er begyndt at hoppe og danse, vibrere og sige lyde og svaje som et siv i vinden ved højere hastigheder. Desuden er km-tælleren gået i stå..

Jeg har tænkt mig at adskille kabel og speedometerhus og rense og smøre halløjet og samle og se om ikke det skulle hjælpe?

Har hidtil kun prøvet det på et par Citroën'er, men regner med at det er rimeligt simpelt at gå til - det er trods alt en Type 1 ;-)

Er der noget man IKKE skal gøre i den forbindelse?
(ligesom f.eks. at skille bladfjederen i en rullesele ad og det så siger "sproingg" og den er umulig at få sammen igen)

Og er der nogen der har gode tips til fremgangsmåde osv.?

mvh og på forhånd tak for gode svar, korte som lange.
JAKOB
(permalink) Rasser Member
Skrev for 18 years siden | | | |
JK skrev:
Dette er et "correct me if i'm wrong"-indlæg:

Min speedometer-nål er begyndt at hoppe og danse, vibrere og sige lyde og svaje som et siv i vinden ved højere hastigheder. Desuden er km-tælleren gået i stå..

Jeg har tænkt mig at adskille kabel og speedometerhus og rense og smøre halløjet og samle og se om ikke det skulle hjælpe?

Har hidtil kun prøvet det på et par Citroën'er, men regner med at det er rimeligt simpelt at gå til - det er trods alt en Type 1 ;-)

Er der noget man IKKE skal gøre i den forbindelse?
(ligesom f.eks. at skille bladfjederen i en rullesele ad og det så siger "sproingg" og den er umulig at få sammen igen)

Og er der nogen der har gode tips til fremgangsmåde osv.?

mvh og på forhånd tak for gode svar, korte som lange.
JAKOB



så er jeg lige med påen lytter... mit er nemlig begyndt på akkurat det samme ;-)


-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) vwanders Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Køb et nyt kabel og så skulle sagen være bøf..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det er hoejst sansynlig ikke kablet men den fedtkop paa bremsetromlen, hvor kablet gaar igennem, der er ved at vaere mere rund end firkantet.
-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) HNC Member
Skrev for 18 years siden | | | |
"Dirrende" speedometernål kan som det også er foreslået, være enten kabel eller fedtkop på hjulnavet der er defekt.

Men JK, nu skriver du ikke hvilken årgang det er, men hvis km tælleren også er ude af funktion skyldes fejlen nok selve speedometeret. På de senere årgange har jeg selv erfaret at plastic hjulene i km tælleren har været flækket, med en højest besynderlig "tællefunktion" til følge. Det samme kan vel også ske med de ældre speedometer typer. Hvis du har et andet instrument til at ligge, så prøv at sætte det på inden du skifter kabel og fedtkop.

Henrik
-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
HNC skrev:
...skriver du ikke hvilken årgang det er...


Ups, sorry: Det er en årgang 1962, bygget i september 1961.

- Jeg tjekker fedtkoppen også så! Arbejdet går igang i aften.



Reply

You must log in to post.