Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  1958 Standard-violen - Må sælges :-(

Tags:

(permalink) thogaa Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Lygter? Er der nogen skabelon til, hvordan de skal sidde?



Jeg har selvfølgelig en del billeder af lygterne på forskellige biler, men jeg synes det varierer meget, hvor højt de sidder...

-------------------------------------------
40818888 gaardsoe.com
Bay window hippie bus owner
(permalink) Andreas Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg har denne skabelon liggende, som viser hvordan hjertebaglygter (51-55) skal placeres...men det forudsætter jo at dine baglygter(56-61) skal sidde samme sted, men det er der nok andre der kan fortælle.
302.jpg

-------------------------------------------
MIB Aalborg
(permalink) thogaa Member
Skrev for 17 years siden | | | |
And skrev:
Jeg har denne skabelon liggende, som viser hvordan hjertebaglygter (51-55) skal placeres...men det forudsætter jo at dine baglygter(56-61) skal sidde samme sted, men det er der nok andre der kan fortælle.

Ja. Det var lige sådan en skabelon, der kunne være go' at eje. Men hjertebaglygterne sidder vist desv længere nede på skærmen.

-------------------------------------------
40818888 gaardsoe.com
Bay window hippie bus owner
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Du skal bruge denne skabelon.

4-8-55_til_2-5-61_lille.jpg

-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) thogaa Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ok. 20,3 oppe men hvor langt inde?
-------------------------------------------
40818888 gaardsoe.com
Bay window hippie bus owner
(permalink) thogaa Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hold hold hold hold. Nu skal vi vist ha den kop kaffe!

Og nu til noget helt andet:

-------------------------------------------
40818888 gaardsoe.com
Bay window hippie bus owner
(permalink) crenne Member
Skrev for 17 years siden | | | |
shit nogle vilde bobler du finder på nettet , de der army nogle er sku cool
-------------------------------------------
tlf 41666671
crennedesign@gmail.com location: 8882 Fårvang,jylland
(permalink) thogaa Member
Skrev for 17 years siden | | | |
For helvede da! - Det hele skal laves om!

Og jeg syntes, han var flink at male den lidt, de steder, der var svejset. Det var så i virkeligheden for at skjule, at han havde snydt og svindlet. Dejligt, at man HAR betalt idioten SORT for sådan noget klamp, der skal rettes og laves om af en rigtig pladesmed bagefter. Overvejer at oplyse Told & Skat om hans lille forretning. Hvordan tackler man sådan en omgang klamp?

En lille video af det her:
http://iloblog.gaardsoe.com/www?NewComment&post=507


-------------------------------------------
40818888 gaardsoe.com
Bay window hippie bus owner
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 17 years siden | | | |
(permalink) jpwest Member
Skrev for 17 years siden | | | |
thogaa skrev:
For helvede da! - Det hele skal laves om!

Og jeg syntes, han var flink at male den lidt, de steder, der var svejset. Det var så i virkeligheden for at skjule, at han havde snydt og svindlet. Dejligt, at man HAR betalt idioten SORT for sådan noget klamp, der skal rettes og laves om af en rigtig pladesmed bagefter. Overvejer at oplyse Told & Skat om hans lille forretning. Hvordan tackler man sådan en omgang klamp?

En lille video af det her:
http://iloblog.gaardsoe.com/www?NewComment&post=507




Sorry men tror ikke der er så meget og gøre,bide i det sure æble og afskrive det på den konto der hedder ,af skade bliver man klog men sjældent rig,og så vider go dine erfaringer med hamd er har lavet det
West

ps
har selv været turen igennem

(permalink) t2Finn Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Et godt råd hvis du skal ha malet den i Randers så brug ikke Nielsen og Søndergård på Mariagervej de overholder ikke det men aftaler. Så er du da på forkant her (når/hvis den skal males)
-------------------------------------------
(Er du fuld så tag bussen hjem)
T1 splitbus 1967 1.6 L
Vw Polo 2013
(permalink) thogaa Member
Skrev for 17 years siden | | | |
t2finn skrev:
Et godt råd hvis du skal ha malet den i Randers så brug ikke Nielsen og Søndergård på Mariagervej de overholder ikke det men aftaler. Så er du da på forkant her (når/hvis den skal males)


Har styr på det med maling. Den skal males hos en, der har malet mange biler for mig tidligere, og det dutter bare!
-------------------------------------------
40818888 gaardsoe.com
Bay window hippie bus owner
(permalink) crenne Member
Skrev for 17 years siden | | | |
for satan thomas , hvad er han for en mega nar ham der har lavet din vogt , jeg vil godt hjælpe dig , vis det er , jeg skal bare lige ha købt en anden svejser . . . bare et tilbud . . . jeg bliver gal over sådan nogle båt nakker der kun er ude på at tjene nogle penge . . . og ved at snyde andre , "min bror er ligesådan" . . .


crenne
-------------------------------------------
tlf 41666671
crennedesign@gmail.com location: 8882 Fårvang,jylland
(permalink) Gert Member
Skrev for 17 years siden | | | |
thogaa skrev:
Overvejer at oplyse Told & Skat om hans lille forretning. Hvordan tackler man sådan en omgang klamp?






Surt show :(

Det ser mildest talt ikke prof ud det "pladearbejde" han har lavet, men jeg mener du overreagere hvis du "sladre" til Told & Skat. Er hæleren ikke lige så god som stjæleren?

Af skade bliver man klog osv. osv.

Find en pladesmed du har 100% tillid til, eller som andre kan stå inde for...eller gør som mange af vi andre: Lær det selv. Det er både spændende og MEGET tilfredsstillende at lave arbejdet selv. Man har tiden til det og man ved at det er lavet ordentligt.Du kan jo altid spørge til råds herinde.

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Andreas Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvor i Pandrup har du fået lavet skidtet? Bor selv i Pandrup, og det kunne være rart at vide hvem det var...oplysninger kan evt. sendes pr. PM.
-------------------------------------------
MIB Aalborg
(permalink) JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Du har godtnok været en del uheldig... Synd for dig. En kommentar til "det", er at det der er lavet på din, er desværre ikke noget enestående tilfælde. Har set mange, som er lavet lidt over den samme læst. Men når den har fået en rigtig fin brian-lak, til den høje pris á 8 kilo sort, ja, så ser man det jo ikke.......... De første 6 måneder... Det er desværre ikke unormalt. Men trist, det er det. Du har vist osse fået min mening om hvad jeg syntes, angående pladearbejde, såå...
Pladearbejde, frisør, tandlæge, o.s.v., det er jo alt sammen noget med tillid. Det er ikke altid man ved om det de siger og gør er rigtig. Man er nødt til at tro på det. Du har så bare lige fået din bil at se LIDT for tidligt, i forhold til det normale. Hvis du først havde set den, efter lakering, så havde den jo været vældig fin...
Men som andre siger, er det en fin ting, at lave den selv. Gi'r en hvis tilfredshed, at lave det selv.
Held og lykke, med "redningen"...

Jan





-------------------------------------------
VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV
>> VW-BOBLE.DK - JAN@VW-BOBLE.dk <<
JAN_VW - 2026 6543 - JAN@VW-BOBLE.DK
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er så slemt som du sagde i telefonen.

Det ser ud til at "pladesmeden" fik øje på mere rust da han gik igang, men besluttede at det ikke var fedt at fortælle dig eller lave. Havde han været real have han ringet og sagt til dig at den var kedelig og det kom til at koste mere. Eller havde sagt at det ville han ikke lave alligevel.

En sidebemærkning. Jeg har engang haft en mobiltelefon som var lavet i Pandrup. Trods 5 gange til reperation kom den aldrig til at virke.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jeg havde fanme ladet ham betale over sygesikringen....håber ikke du blev ruineret på den bekostning
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej Thomas,

Jeg har meldt mig til her:

http://www.veteran.dk/artikel/index.php?side=diverse/svejse.php

Man bliver selvfølgelig ikke verdensmester på 2 weekender, men jeg håber da det kan give en idé om "svejsningens verden". Jeg ved ikke om der findes noget lignende i jylland, men ellers kan man overnatte der, så får man endda penge for det.

Det er sørgeligt, men man kan sgu snart ikke stole på nogen.

Lars
-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=Ekstrøm]Hej Thomas,

Jeg har meldt mig til her:

http://www.veteran.dk/artikel/index.php?side=diverse/svejse.php

Man bliver selvfølgelig ikke verdensmester på 2 weekender, men jeg håber da det kan give en idé om "svejsningens verden". Jeg ved ikke om der findes noget lignende i jylland, men ellers kan man overnatte der, så får man endda penge for det.

Det er sørgeligt, men man kan sgu snart ikke stole på nogen.

Lars

Det kursus skal du glæde dig til. Jeg har selv været på nogle stykker og har faktisk lige tilbragt hele weekenden dernede. Der er flere deltagere der kommer fra Jylland, da der ikke findes andre svejsekurser af denne form i Danmark.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) jpwest Member
Skrev for 17 years siden | | | |
SorenJ skrev:
[quote=Ekstrøm]Hej Thomas,

Jeg har meldt mig til her:

http://www.veteran.dk/artikel/index.php?side=diverse/svejse.php

Man bliver selvfølgelig ikke verdensmester på 2 weekender, men jeg håber da det kan give en idé om "svejsningens verden". Jeg ved ikke om der findes noget lignende i jylland, men ellers kan man overnatte der, så får man endda penge for det.

Det er sørgeligt, men man kan sgu snart ikke stole på nogen.

Lars


Det kursus skal du glæde dig til. Jeg har selv været på nogle stykker og har faktisk lige tilbragt hele weekenden dernede. Der er flere deltagere der kommer fra Jylland, da der ikke findes andre svejsekurser af denne form i Danmark.

Søren hvad lærte i så af sjove ting??'(går ud fra det var trin 2 du var på)

West

(permalink) Jvang Member
Skrev for 17 years siden | | | |

arhh træls thomas, det er sgu da surt! nu ved jeg ikke hvad der er blevet lavet og hvad prisen var!
(permalink) thogaa Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jvang skrev:

arhh træls thomas, det er sgu da surt! nu ved jeg ikke hvad der er blevet lavet og hvad prisen var!


pm vang

-------------------------------------------
40818888 gaardsoe.com
Bay window hippie bus owner
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er meget arbejder der skulle laves, men prisen var da også sat derefter.

Easy money - jeps.

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) thogaa Member
Skrev for 17 years siden | | | |
SorenJ skrev:
Det er meget arbejder der skulle laves, men prisen var da også sat derefter.

Easy money - jeps.



Han påstod, at hans far havde lavet mange bobler, og vidste præcis hvordan. - Så opgaven var lige til. Umiddelbart tror jeg, det bliver ligeså dyrt for mig at lave det hele om. Hvorfor kan folk ikke bare erkende, at de ikke magter opgaven.

Jeg har aldrig forestillet mig, at bilen skulle fremstå som en udstillingsvogn, men derimod en fornuftig, rustfri brugsbil, som jeg kunne være bekendt at køre en søndagstur i.

Hvis jeg havde sendt den direkte til maler, var jeg måske endt i en situation, hvor mine kæres og mit eget liv var kommet i fare, hvis vi på en tur i det blå var blevet indblandet i et trafikuheld i en bil med spartel, sikaflex og 12-14 dårlige punktsvejsninger, som holder karosseriet sammen...

- Det er ikke så meget pengene, som skuffelsen over, at man har anset mig som et godtroende fjols - og den manglende respekt for, at man roder med mekanik, som ejeren kan finde på at føre i trafikken medringende søn, hund og kone.

"Pladesmeden" har jo godtnok udskiftet de rustne dele - men det er M
-------------------------------------------
40818888 gaardsoe.com
Bay window hippie bus owner

Reply »

You must log in to post.