Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

OT - ( Cars ) - Doc Hudson

Tags:
No tags yet.

(permalink) spaceman Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Tak for komplimentet, men når man starter når man er 10 og bare bliver ved med at bygge lige meget hvad andre syntes, så er den der bare en dag og så hjælper det jo osse at være i klub, så man kan få lidt hjælp og smarte tricks. Hvis jeg bare kunne bygge 1:1 som jeg kan med modeller :) men jeg kan ikke engang svejse :( he he

Ja, det med at sidde derinde, så folk kunne se hvordan det foregår var jeg fritaget for, da jeg er flyttet til jylland.

Ja verden er sgu lille, det billede med Lörs' Shoebox er det taget fra Bedrock i år eller?? Så kender du måske også Klaus Gardan og Cindy? -de plejer at være med til Bedrock i Klaus' "Lady Luck" en x-4dørs '54 chevy, nu roadster pick-up med Cadillac Dagmar bumpers?? -endnu et medlem i "Plastic Butchers".

Glæder mig til at møde dig en dag, så jeg kan få set din roadster "live"

Bjarne

-------------------------------------------
Keep it simple & cool.......shine can never replace attitude
40577989 BeeGee17(a)privat.dk
(permalink) Thomas - Memorians.dk Member
Ja vi kender udemærket Klaus og Cindy ;-)

Skal over og besøge dem om 14 dage til en rigtig Thanksgiving dinner.

Tror det var omkring '92-'93 at Mark og jeg mødte Klaus og Lörs første gang.
Kan huske at de havde en helt klar fortolkning af hvilke biler vi ville have hvis vi kørte i US vogne.
Mark ville, istedet for sin Resto Racer, have en halvcustom tidlig '40 Ford coupe og jeg skulle så bygge en tidlig til midt '50'er Ford coupe eller sedan, fordi det svarede mest til min Notchback.
Meget sjov fortolkning der nu ca. 10 år senere er ved at blive realiseret, omend lidt anderledes end de 2 gæve gutter havde tænk det :-)

Mette og jeg var inde til ferniseringen i rundetårn..... kanon arbejde i får fra hånden, men det var lidt for spændende for os. Vi skulle have været ude at høre noget musik sammen med Lörs, Jeppe og et par andre, men endte istedet på skadestuen med brækket håndrodsknogle og Mette måtte sidde på en badering i 1 uge med et ømt haleben.

Alt sammen bare fordi vi skulle prøve at køre ned gennem rundetårn på en lille elektrisk ladvogn... tsk tsk !

Billedet af Lörs' shoebox er fra Bedrock 2004.... uha det var et godt race
"You live more in 5 minutes, going flat out, than most people do in a lifetime"
Citat: Burt Munro
(permalink) Fastoldvw Member
Nu når tråden alligevel er afsporet, er der så nogen billeder af de modeller der skimtes øverst i billedet med rods'ene (VW-modellerne)?

Og ja, 49 ford er fedest og tunet hudson er spontan ejakulation!!
Ha ha, vidste ikke det kunne være farligt at gå til modelbils udstilling!! Vi kørte papkasser, rumskib og andre tunge ting op med den lille ladvogn og den virkede ærlig talt ikke særlig stabil - så jeg ville da godt ha' set jer køre ned gennem rundetårn i den - må ha' været et syn for guder :)

Jamen så kendte I dem jo før vi mødte dem i klubben, tror det var i '94-'95 at de kom med deres meget "back to basis" indstilling om hvordan HotRods, Customs og andre biler skulle se ud og satte liv i kludene med deres sprudlende humør.

Har faktisk ikke set Klaus og Cindy efter de kom hjem fra New Jersey, så I må endelig hilse dem.

Bjarne

PS: er I fuldstændig vanvittige at køre ned gennem rundetårn på det gamle vakkelvorne stativ - pheeww. hæ hæ (her er så en smiley der ryster opgivende på hovedet)

Fastoldvw skrev:
Nu når tråden alligevel er afsporet, er der så nogen billeder af de modeller der skimtes øverst i billedet med rods'ene (VW-modellerne)?

Og ja, 49 ford er fedest og tunet hudson er spontan ejakulation!!

Jeg syntes da ikke tråden er afsporet, det handler måske mere om dem der skriver den :), men den handler da stadig om sprøde US cars fra sidst i '40'erne og tidlig '50'erne - og så lidt modelbygning - her er et billede af den hylde opover. Grunden til at det ser ud som om den seje vw pick-up med Duvall rude ingen dør har er fordi den har suicide døre.
DX330040.jpg

(permalink) Mark Member
For Thomas er der intet underligt i at cruise ned igennem rundetårn i sådan en vogn. Han gjorde det sikkert igen. Sådan er han bare. Husker da vi i vores unge dage kørte råddent på en gammel Ciao. Ja, ok.....råddent er måske så meget sagt. Det var jo en Ciao. Anyway...mig på sædet og Thomas stod på bagagebæreren, ned mod hovedgaden i Vangede mens Thomas lænede sig bagud og hev i mine skuldre, for "den skal da kunne stejle".
Derfor.......no wonder at de lavede det stunt i rundetårn. Det var sikkert Thomas´s idé.

Mark (med mange ar på kroppen, takket være Thomas)
Mark 22777737
bugfreaks@mail.tele.dk
Mark skrev:
For Thomas er der intet underligt i at cruise ned igennem rundetårn i sådan en vogn. Han gjorde det sikkert igen. Sådan er han bare. Husker da vi i vores unge dage kørte råddent på en gammel Ciao. Ja, ok.....råddent er måske så meget sagt. Det var jo en Ciao. Anyway...mig på sædet og Thomas stod på bagagebæreren, ned mod hovedgaden i Vangede mens Thomas lænede sig bagud og hev i mine skuldre, for "den skal da kunne stejle".
Derfor.......no wonder at de lavede det stunt i rundetårn. Det var sikkert Thomas´s idé.

Mark (med mange ar på kroppen, takket være Thomas)

Nå, OK det er sådan det hænger sammen - Thomas er bare lidt maniac :) ..og nu behøver du jo ikke lyde som om det er hårdt at være dig, for du har sikkert haft det sjovt pga lillebror !!

Hvaee - har i ikke et billede af "Mette på badering".......
(permalink) Mark Member
Hvaaaa...Mette..... for 1000 kroner brænder jeg billedet ;-) He he.

Mark (som lige har mistet en julegave)
Mark 22777737
bugfreaks@mail.tele.dk
Mark skrev:
Hvaaaa...Mette..... for 1000 kroner brænder jeg billedet ;-) He he.

Mark (som lige har mistet en julegave)

Lad os nu bare se det, så kan Mette jo altid slette det, hvis hun ikke syns om det!!

(..og det var så den sidste besked jeg fik lov til at skrive på vwnettet) :)

Bjarne
(permalink) Mette Administrator
Jeg tror faktisk ikke min tid i badering er dokumenteret fotografisk.. gudskelov! Men det fremstår stadig ganske tydeligt min erindring.. og også Thomas', Marks og ikke mindst i mine kollegers!

Vi snakker stadig en del om den køretur ned igennem rundetårn - det var en vanvidstur. Jeg tror faktisk ikke Kaptajn Lörs, som ofte sejler nordenfjords, ville have sejlet så ivrigt rundt i dag, hvis vognen havde væltet den anden vej.. hmm.. Så hellere 1 uge i en badering. Er I for øvrigt klar over hvor højt et s-tog kan føles at komme ind i når man er på baderings stadiet?

Det var en fed udstilling! :wink:
~Mette
(permalink) Mette Administrator
Der er ikke nogen, der har hørt det, for vi var de sidste, der var tilbage. På nær de 2 stakler der sparng til side da de hørte de hvinende hjul. Jeppe var gået men kom tilbage lige bagefter, da vi lå og rodede rundt i bunden af rundetårn.

Vi var jo faktisk 5 mennesker(!) i den her lille vogn. Ham der stod bag på og kørte, en af de ansatte nede i "kurven" og Thomas, Lörs og mig siddende på kanten med benene nede i "kurven". Grunden til at det gik galt var jo lige som at med al den overvægt, kunne han ikke bremse den og for at vi ikke skulle brage igennem døren og køre ud på Købmagergade, så hiver han vognen til højre så den vælter. Den væltede så gudskelov opad for ellers ville Lörs have taget af med hovedet og fået os og vognen over sig.. og det var nok ikke gået så godt, så derfor hellere en uge i en badering end det.

Jeg tror faktisk ikke der var nogen af os der sagde noget hele vejen ned, for det var faktisk bare pisse skræmmende, så vi var lamslåede af skræk :wink:
~Mette
Okay, så fatter jeg det bedre og det er jo rigtig, vi kan ikke ha at Lörs kommer så galt afsted med sit hovede - det virker jo i forvejen som om han har slået hovedet engang eller osse er han bare sådan :)

Det kunne nu ellers sikkert ha' set sjovt ud for en forbipasserende på Købmagergade hvis I pludselig var kommet tornende ud af rundetårn som skudt ud af en kanon - ha ha
(permalink) Anonym Member
"Det kunne nu ellers sikkert ha' set sjovt ud for en forbipasserende på Købmagergade hvis I pludselig var kommet tornende ud af rundetårn som skudt ud af en kanon - ha ha"

LOL, ja det har jeg også tænkt på nogle gange!
Tænk en gang at komme gående stille og roligt ned ad Købmagergade, næsten passere Rundetårn, og så kommer der 5 personer skrigende ud af tårnet med Warpspeed i en lille vogn med 4" hjul. PRICELESS!!

Nu gik det så ikke lige på slig vis, men alligevel meget sjovt på en værnepligts-agtig måde. Sjovt at se tilbage på ;-)
Anonym skrev:
"Det kunne nu ellers sikkert ha' set sjovt ud for en forbipasserende på Købmagergade hvis I pludselig var kommet tornende ud af rundetårn som skudt ud af en kanon - ha ha"

LOL, ja det har jeg også tænkt på nogle gange!
Tænk en gang at komme gående stille og roligt ned ad Købmagergade, næsten passere Rundetårn, og så kommer der 5 personer skrigende ud af tårnet med Warpspeed i en lille vogn med 4" hjul. PRICELESS!!

Nu gik det så ikke lige på slig vis, men alligevel meget sjovt på en værnepligts-agtig måde. Sjovt at se tilbage på ;-)

Det var så mig uden login
Så er det NU drenge og piger......
Det bliver ALDRIG billigere

http://www.blocket.se/vi/10057753.htm?ca=5_s
(permalink) Mark Member
Det er et godt tilbud. Den blir svær at slå men der er også den her:
http://www.blocket.se/vi/9108431.htm?ca=22_s

Mark
Mark 22777737
bugfreaks@mail.tele.dk
[quote=Thomas-Gearheads]Så er det NU drenge og piger......
Det bliver ALDRIG billigere

http://www.blocket.se/vi/10057753.htm?ca=5_s

Ja, det lyder jo umiddelbart som et kanontilbud, næsten for godt til at være sandt - og det er det måske osse.
Jeg mailede til ham og sagde jeg kunne hente bilen i weekenden og gerne ville se nogle billeder af hvordan bilen så ud JUST NU, ikke fra for lang tid siden, her er hans svar:

Vill bara säga....

den finns i sverige nu....å det är inget skämt eller födelsedagsploj.

Men, det är ett asshole som har köpt den av mig, men inte betalat, så det är vad som är kvar på skulden..därför ska den hämtas tillbaka...så det är summan jag ska ha för den, 39.000:- Han har haft 1 år på sig att betala, å nu frågar jag inte nå mer.
Jag har "byggt" den också....
Vill också ha med köparen å hämta den i så fall, för att skriva papper på den...
Fullt körbar -53 Hornet med V8 aut. Besiktad som en -50 Commodore. Besiktad å Alltså besiktningsfri i framtiden.

Men detta kan ske tidigast om en vecka, eller runt den 25/11
Skickar me nå foton också, som den var, och är idag.
Den som hämtar den, gör en bra affär...det finns en likadan till salu i Sverige, ej besiktningsfri och med sid 6a...ja säkert bra maskiner, men..... för 179.000:- dessutom... Så 39 är inte fel.
Som sagt, nån som är med å hämtar bilen med mig, i första hand....transport kan ev ordnas, men jag tror att nån är cool nog för att vara me å hämta den. Det är en hel del pengar att tjäna på det, bilen är ju värd betydligt mer än 39.000...

Jag vill bara ha mina pengar, sen är bilen din.

Alternativet är att jag hämtar den själv, men då vill jag ha 200.000:- för den, med tanke på att man kan begära 179.000 för en som inte ens är besiktningsfri, och dessutom har en Sid 6:a......

Kunne godt lyde som om man skal ud at lege "bølle-opkræver" for at få fat i bilen og mske også være parat til at uddele lidt øretæver - og det kunne måske så være OK, men er det ikke lidt halvtyveri??
Måske ikke den fedeste måde at få en ny bil på. De billeder han sendte med så sådan ud:
Hudsonforsale.jpg
hudsonmy2.jpg
hudsonmy3.jpg
hudsonmy.jpg

(permalink) Mark Member
Hmmmm....det lyder lidt mærkeligt. Hvis bilen kan indbringe ca 200000,- så havde jeg samlet et hold af mine egne venner og hentet den selv. Givet dem 10000,- hver og puttet 150000,- i lommen.
Eller også havde jeg gjort det fornuftige....politi, advokat og hele den mølle.

Den er svær.

Mark
Mark 22777737
bugfreaks@mail.tele.dk
Dengang den var blå (1 år til 1,5 siden) var den til salg på usabil.nu til 59.000 Svkr.

Også dengang havde den V8/aut. og det ville da være underligt om den var steget så meget i pris på den tid?

Stadig en interessant handel...... hvis det altså ikke var fordi man risikerede liv og lemmer ;-)
50'ER COOLE HOT ROD OG DRAGRACE..

Fed lille film med nogle af de goe gamle hot rods og dragsters: gamle Dragmaster-rail dragsters, "Ramchargers" første hot rod med vellykket forsøg på hi-rise og andre mer eller mindre kendte rods og dragsters...
Lidt synd den er speedet op i hastighed!! enjoy...

http://www.youtube.com/watch?v=qkBzcgsLKnk&mode=related&search=
The_Ramechargers___High___Mighty___from_1962.jpg

..og så lige et par meget lange film fra 50'erne med mange fede hot rods i som handler om et meget aktuelt emne: SPEED-FREAKS og hvordan man løste problemet i US i 50'erne - med meget stor succés iøvrigt.....

Blev jo gjort igen i sverige i 70'erne og mest i firserne (og stadig) med lige så stor succes...... men hvorfor skulle vi dumme danskere lære noget af det ;) ...vi kan jo altid sætte straffen op og andre konstruktive løsninger - så forsvinder problemet jo nok :)
Det kræver tid at se dem da de er fra 7-10 min lange stk. og det er jo 50 år gamle film, så det er lidt glansbilled-agtigt - men de indså at det kostede for mange liv og så brugte man sindsyg mange penge på at bygge baner, men sparede faktisk endnu flere penge - og hvordan gør man lige menneskeliv op i penge, men som sagt meget sødsuppe!!

Mange fede hot rods, prøv at se i baggrunden: SoCal, Bean Bandits osv. :

The Cool Hot Rod - 1953 - Part 1:
http://www.youtube.com/watch?v=I6KY-wq4trU&mode=related&search=
The Cool Hot Rod - 1953 - Part 2:
http://www.youtube.com/watch?v=gy5Rr3lwH0I&mode=related&search=
The Cool Hot Rod - 1953 - Part 3:
http://www.youtube.com/watch?v=ClnbMd8DK_g&mode=related&search=
1949 Ford - Design and Testing:
http://www.youtube.com/watch?v=MCYr3MvnjpQ&mode=related&search=
(permalink) Mark Member
Spændende.
De filmsnaser må jeg se, når jeg engang kommer hjem. Kan ikke nå at se dem nu, midt i müslien :-)

Mark
Mark 22777737
bugfreaks@mail.tele.dk
(permalink) Mark Member
Meget "dygtig" fyr men nogle fede snaser :-)

Den om shoebox'en er heller ikke værst.

Mark
Mark 22777737
bugfreaks@mail.tele.dk

Reply »

You must log in to post.