Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  CT motor og gearkasse spørgsmål.

Tags:
No tags yet.

(permalink) PBJ Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg har fået fat i en CT motor og gearkasse. Meningen var at den skulle i min latebay bus indtil jeg har renoveret den 2,0 som sidder i nu. Da jeg ikke ved ret meget om CT motoren, udover at det er noget af en hybridmotor, har jeg lige et par spørgsmål hertil.

1) Kan motoren uden videre "let" monteres i min bay, som orginalt er født 1600 type 1 , men nu kører 2,0 type 4

2) Passer motoren udstødning med en type 1 motor ?

3) Kan jeg bruge CT gearkassen på min Baybus ? hvis ja, hvilken udveksling har den ?

4) Kan motoren senere bruges som type 1 motor ved blot at montere opret blæserhus mv. fra en doner type 1 motor ?

5) Andre erfaringer i forbindelse med nævnte motor/gearkasse. Holdbarhed, tuning, tekniske erfaringer ?

Preben
(permalink) Nybegynder Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hej

har en CT motor monteret med opretstående køling,
Billede_073.jpg

(permalink) PBJ Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hej Nybegynder

Den ser da fin ud. Har du selv bygget den eller ved du hvem der har ?

Jeg fandt i øvrigt lidt information selv her: http://www.tunacan.net/t4/tech/ct-cz.shtml

Og her: http://www.volkszone.com/VZi/showthread.php?t=287176&page=5&pp=10

"i have a friend in denmark who has built a lot of performance type1 style motors around CT cases/cranks etc. He ran 13.7 in his
(permalink) Nybegynder Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Har selv bygget den, det eneste problem med opretstående køling er oliekøler den passer ikke ind i blæserhus så den bliver blændet af med den alublok som du ser på det højre luftfilter og så bliver der monteret oliekøler i fronten på bilen eller hvor man nu finder et egnet sted, har ikke haft liv i den endnu da jeg har lidt problemer med tilpasning af stødstænger.

Claus

Reply

You must log in to post.