Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
12:10 Karsten_vw: Glædelig jul ?
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  vippearme med scat swivel kugler

Tags:
No tags yet.

(permalink) Jacob Søbygaard Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg har læst at vippearmen skal ramme et par 0.1 dele fra center af ventilen. Dette justeres normalt ved at lægge shins på enten højre eller venstre side af vippearmen
Jeg er nu igang med at sætte en swivel kugle på min vippearm, samtidig med at jeg har fået nye topstykker, skal jeg stadig justere vippearmen så den rammer lidt fra center af ventilen, med de nye swivel kugler på vippearmen
-------------------------------------------
Oval 56
Mail: Jacob@soebygaard.com
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Uden at være ekspert på området. Ja det skal du, grunden til at den skal ramme lidt fra midten er at så vil ventilen roter langsomt rundt, og derved fordele sliddet på ventilstammen hvor du rammer et nyt sted hver gang.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Jacob Søbygaard Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det lyder logisk, den, sådan bliver det.
Fik iøvrigt 356 karossen og alle motordelene hjem fra USA igår. Det var en blandet følelse af juleaften og trafikal orgasme
-------------------------------------------
Oval 56
Mail: Jacob@soebygaard.com
(permalink) jpwest Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Kunne det så betale sig med Køb af Karosse når transport var lagt oveni fra den anden side af dammen??
West
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
med swirvel-feets sættes tingene på linie.
(permalink) Jacob Søbygaard Member
Skrev for 18 years siden | | | |
jamen så drejer ventilerne vel ikke mere, er der flere der har en mening herom
-------------------------------------------
Oval 56
Mail: Jacob@soebygaard.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Anonym skrev:
med swirvel-feets sættes tingene på linie.


nemli ja,uden at være xpert på området,ville jeg osse mene det pga.større anlægsflade med kugletop,den ska`vel osse ha`strammere fjedre, så roterende ventiler???hmmm

mvh.Henrik.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
med swirvel drejer ventilerne ikke under alle omstændigheder,og da disse skruer er beregnet til "ræser" motorer,som under alle omstændigheder skal skilles af engang imellem for renovering af ventilstyr etc...er det fuldstændeligt ligegyldigt med rotationen.
(permalink) WBXManden Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ventilerne skal vel helst rotere, af hensyn til ensartet slid på sæder og ventilhoved !?
-------------------------------------------
VW Transporter '89 2.1 VANDKØLET!
(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
WBXManden skrev:
Ventilerne skal vel helst rotere, af hensyn til ensartet slid på sæder og ventilhoved !?

Ja.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Jacob Søbygaard Member
Skrev for 18 years siden | | | |
vil det så sige at man skal undgå swivel kugler, eller gå på komprimi med levetiden af motoren. Da man ikke kan få ventilerne til at dreje med en swivel fod
-------------------------------------------
Oval 56
Mail: Jacob@soebygaard.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 18 years siden | | | |
nej det var en fejl at motoren ikke fra fabrikken blev født med swivel fødder af en eller anden art.

Sæt du trygt swivel fødder på, og du kan så også trygt sætte dem i center eller off-center position uden at det kommer til at gøre den store forskel de næste mange km.

Det der er vigtigt er at geometrien er rigtig således at trykket er fordelt ens over hele ventilens/vippearmens vandring!
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Citat:du kan så også trygt sætte dem i center eller off-center position .
ja for de drejer ikke under alle omstændigheder med swirvel.så sæt du dem bare i midten.

Reply

You must log in to post.