Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  HK i en 1300

Tags:
No tags yet.

(permalink) koller15 Member
Skrev for 19 years siden | | | |
hej vw venner..

et lille spøgersmål jeg har lige set at en 1300 har ca 45 hk..
og en 1300 113 har 34 hk ??? hvordan hænger det sammen ???
og det andet spøgersmål jeg har en 1600 hva har den af hk jeg har hørt det skulle være 50 hk men det passer da slet ikke med at en 1300 har 45 og jeg så har 50 i en 1600 ???? nogle der ved hva de har som standart i en 1300 og en 1600
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
en nyerer 1200 har 34 hk
en 1300 har enten 40 eller 44 hk alt efter alder
en 1600 har enten 48 eller 50 hk alt efter om det er en Type1 eller en type2 motor...

men er de slidt så træk 8 hk fra på alle motorerne, og er de ikke korrekt justeret - så træk 8 hk mere fra ...
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) koller15 Member
Skrev for 19 years siden | | | |
det er en tybe 1 motor det er faktisk en 1300 der er lavet om til en 1600.. men 50 hk føles da som meget syntes jeg når man sidder i bilen og giver den gas
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 19 years siden | | | |
HE HE så skulle du prøve 100+ i en buggy!
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote=niels-erik]HE HE så skulle du prøve 100+ i en buggy!
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det er jo også der jeg er på vej hen-Bare det snart var sommer!!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det er fordi du kigger i nogen udenlandske data, hvor man stadig opgiver SAE heste.
Det er målt på svinghjulet uden vandpumpe, generator, og på amerikanske V8 motorer sommetider uden lyddæmpning. På sådan en 60-70´er 7 liters kan det godt give 100+ HK.

Herhjemme er vi vante til det tyske DIN hvor det er den komplette motor som den sidder i bilen.

1200 til 1960 30 HK
1200 fra 60 34 HK
1300 fra 66 40 HK
1300 fra 71 44 HK kendes på dobbeltportede topper
1500 i type 1 og 3 med en karb. 45 HK
1500S type 3 54 HK
1600 type 3 54 HK
1600 type 1 og 2 68-70 med enkeltportede topstykker kan jeg ikke huske 47 ?
1600 type 1 og 2 71- 50HK De senere på 48 HK med mindre ventiler
411 67-69 1700 68 HK
411-412E 70-73 1700 80 HK med indsprøjtning
412S 1974 1800 85 HK. Findes også med lav komp. på 80 HK.

Et hav af type4 motorer som kørte i type2 som jeg ikke kan huske. Typisk med lav komp. og en meget tam knast og små ventiler.

Det er vist det man ser herhjemme. Så må nogen bidrage med noget om 25 HK 1200 og alle industrimotorerne.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) koller15 Member
Skrev for 19 years siden | | | |
jamen den jeg har siden i min bil er en 1300 113 som så er lavet om til en 1600 hk *G* jeg ved ikke hvordan tror det er topstykke men jeg er jo ny.. men ja jeg vil jo gerne op i nogle flere heste men nu er der barn på vej så det venter jeg med til sommer *S*
(permalink) koller15 Member
Skrev for 19 years siden | | | |
så jeg tror det er 48 hk jeg har *G* men det føles af mere.. jeg må sku på et rulle felt

Reply

You must log in to post.