det lyder som om den er blevet varm af at have suget falsk luft ved indsugningsmanifolden...
jeg ved ikke alt om emnet, men kender til det fra en motor der fulgte med min bil hvor det viste sig at dette var sket, - med samme symptomer med udstødnings gas.
På min var et stempel og en cylinder ødelagt - (måske mere, har kun taget cylinderen af den uden kompression.)
håber det er noget andet, men ellers er det vel "bare" at finde en anden motor og lave den du har i imens hvis du har lyst.
DAMN, tænkte jeg jo nok... Den har jeg ellers haft meget glæde af.
Og den skulle et smut fra Odense til KBH i den kommende weekend - det bliver så nok med DSB,
Mit gæt er, at der er smeltet et hul i et stempel, jeg har set
det ske et par gange eller 5.
En kompressions-test vil nok kunne afsløre problemet.
Det er som regel cylinder 3, det går ud over da den får
mindst køling.
Martin
(permalink)bugserviceMember
Skrev for 18 years siden
| | | |
ja du har brændt et stempel ??
set det masser af gange hvis en vw holder op med at trække på motorvej så er det ind til siden med det samme ???
MVH Dennis
ps hvis du er heldig kan du montere et sæt nye stempler og cylindre så er du kørende igen
------------------------------------------- VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink)bugserviceMember
Skrev for 18 years siden
| | | |
kan montere et sæt nye 1600 cc cylindre på din motor alt incl med mont og opfræsning af topstk ca 5000
mvh Dennis
------------------------------------------- VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
Tak for dit forslag og tilbud. Nu er de måske ikke korrekt at spørge en sælger af 1600 kits - men hvordan klarer de ombyggede motorer sig på sigt? Og kan jeg være sikker på, at blokken + andet ikke har taget skade?
Hvor meget henter man med de ekstra 300ccm?
VW'eren bliver IKKE brugt til ræs, så jeg var egentlig meget godt tilfreds med de 44hk.