------------------------------------------- Mvh Jakob
(permalink)Morten Dahl NielsenMember
Skrev for 18 years siden
| | | |
Har lige kravlet lidt rundt nede under idag. Den bliver indtil videre i original højde. Forbroen ser næsten ny ud, det vil være synd at skifte. Iøvrigt ingen rust, kun ren plade, original grøn lak titter frem forskellige steder.
Grunden til at jeg skulle ind under er bremsekraftforstærkeren, som er helt ny. Men med vacuumslangen cuttet ude i motorrummet, fordi sælger syntes motoren trak falsk luft, og derfor klippede og tilproppede slangestumpen tæt v. karburatoren. Opdaget lige da bussen skulle op på autotransporteren=ingen tid til rep.
Så jeg var nede under for at lede efter en utæthed i vacuumslange eller rør. Hvis det er den nye br.forstærker, der er utæt, er det bare for ærgerligt - også for sælger, som lige har sat den i.
Nu forstår jeg bedre hvorfor pedaltrykket er så højt...
Hvordan trykprøver man bedst om slange/forstærker er tæt nok?
når bilen har kørt og er stoppet venter du ca 10-30min så rykker du slangen af studsen og er der sug på virker den højest sandsynligvis.eller når du starter bil og har bremse tryk på så skal pedalen synke lidt ligesom du fik af vide da du tog kørekort altså hvis du er af nyere dato.
hilsen kylle
(permalink)DenGrønneSnigerMember
Skrev for 17 years siden
| | | |
hejsa
tillykke med den fine bus den ser godt nok ud til og være meget pæn ifølge de foto.
det er rart og se at der kommer flere busser til dk.
min næste vw blir nok os en earlybay mere måske camper eller crewcap
(har en panelvan og en pickup i earlybay i forvejen i garagen + det andet vw.
Hej Morten.
Super fin bus du har fundet dig der.....
Den er super sund ingen tvivl om det, håber at det lykkedes dig at finde en der kan lave de små ting vi fandt på den!!!
Hvis jeg bare havde fået bygget min garage ville jeg meget gerne have givet mig i kast med det..... ;)
VH
Mads
------------------------------------------- OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
(permalink)Morten Dahl NielsenMember
Skrev for 17 years siden
| | | |
Hej Mads
Det var så fint at få den checket efter - mange tak for det. Man sover lidt mere roligt, når man ved at grundlaget er i orden. Småting og mekanik er til at løse.
Det eneste problem er den snigende vinter, busser skal helst stå indendøre når det rusker.
Alle dørkanter har fået noget tynd rustolie nu, der forsvandt rigtig meget ind i samlinger og sprækker.
jeg kørt engang til holland og tilbage i min dengang early bay panel(frostbus)med maks sænkning(uden og skære nogle steder udover forbro) og det gik fint og har også været i spa(belgien) i den gik også fint.så bare til jorden med den,men det bestemmer man jo selvfølgelig selv.
hilden kylle
(permalink)Morten Dahl NielsenMember
Skrev for 17 years siden
| | | |
Så har bussen været hos min lokale mekaniker og fået ny hovedcylinder. Den kan bremse igen, også lige. Men jeg synes stadig ikke der er meget servo-hjælp på. Fordi envejs-ventilen v. motoren til vacuumslangen manglede, har de brugt en fra Ford, med en noget mindre diameter på studserne, derfor er tyndere slange brugt et lille stykke. Betyder det mon noget for suget til bremsekraftforstærkeren?
Hvordan lukker man skydedøren helt "rigtigt"? Iflg. en brugsanvisning jeg hentede på nettet, skal håndtaget løftes opad når den er næsten lukket for at få den det sidste stykke ind. Men jeg kan ikke få håndtaget opad, kun slamme døren i med pæn kraft, og kun udefra. Et problem når der ikke er walk-through (ellers kunne man lukke udefra og gå ind ad fordøren). Hvad er korrekt lukkemetode?
Bussen står i carporten nu. Bør nok i rigtig vinterhi, men det er sjovt at pusle om den i juledagene...
(permalink)Type3HenrikMember
Skrev for 17 years siden
| | | |
Hej !
Vedr. dit dørproblem så havde jeg samme vanskeligheder med min egen 69'er
men det fik jeg løst, eller rettere jeg fandt fejlen. Hvis du vil vide hvad jeg gjorde
er det næsten bedre at du lige ringer til mig, da det er en smule snørklet at forklare.
Hilsen Henirk 61459430
(permalink)Morten Dahl NielsenMember
Skrev for 17 years siden
| | | |
Så blev min 70' bus synet uden anmærkninger, og bedømt som fuldt original. Fin behandling hos FDM i Odense.
Har i dag betalt afgift - 5250 kr. Det er lige efter bogen hvis man slår op på SKAT's hjemmeside. Fin service hos skat i Odense, og kun 20 min. ventetid en torsdag eftermiddag.
Der mangler kun pladerne, men det kommer på mandag.
Jeg har (på prøveplader) kørt en længere tur for at varme motor og bremser igennem før syn. Den synger noget fra transmissionen ved 80-90 km/t - må den godt det? Desuden er gearkassen lidt våd af olie, dog ikke så det drypper i carporten.