Hej Morten,
virkelig fin bus !!!
Jeg undrer mig lidt over nummerpladen.... min er DR72650 og den er indreg. i DK første gang i 2003... !?
Mon de er løbet tør for numre?
Hilsen Søren
T2 1978 Westfalia Berlin
Automatik
Taiga Grün
mnbib skrev:
Måske er det fordi den er registreret i Assens Politikreds, på Faaborg lokalkontor. Det kan være plader de har haft liggende længe.
Iflg http://www.nrpl.dk/high-1966.php er højeste observerede et DT nummer fra Københavnsområdet, så Faaborg er nok noget bagefter.
--var der íngen kommentarer til at bruge alm 92 blyfri?
Det endte med at jeg ikke behøvede prissætte den. Indgik i et kompromis i bodelingen.
Har fået bussens historie oprullet gennem et sjovt brev fra de tidligere østrigske ejere, og det ser ud til at det passer med ialt 102.000 km fra fødslen. Der er lidt billeder fra dens ungdom på min blog.
Min bus har det stadigvæk fint, selv om den står til opbevaring i garage i Faaborg. Vi var hjemme på ferie i juni og fik kørt 500 km, ellers bliver den ikke brugt.
Bussen trænger til en mekanisk gennemgang, og det har jeg svært ved, når jeg bor i Grønland. Og jeg ved heller ikke nok om det...
Det er flg. punkter:
1. Motor kører fint, men er lidt utæt, sveder en smule olie.
2. Lejer skal udskiftes, alle 4 hjul. De støjer.
3. Tendens til at være lidt høj i front. Overvejer en ganske lille sænkning, så den bliver vandret.
4. Bremseskiver er slidt næsten ned
5. Bremsetromle v. bag har været overophedet
6. Gearskifte fungerer ok, men kunne måske strammes op ved at skifte bøsninger.
7. Det jeg ikke har opdaget...
Jeg er rigtig glad for bussen, den er flot ude og inde, og jeg vil gerne have den i top stand mekanisk.
Er der nogen, eller kender I til nogen, som kunne tænke sig mod betaling at gennemgå og fixe, så den er klar til næste forår?
I kører nok rundt i jeres dejlige busser i fint sensommervejr. Vi har 3-4 grader og har set årets første snevejr. For tidligt.
Hilsen fra Nuuk!
/Morten
Prøv at kontakte Henrik fra pladewerket.dk (se sponsorlink til venstre)
Kan være at han kan hjælpe dig
Nega flot bus, stort set de farver som min skal males i...:)
Hvad har du i af indretning..?
Indretning er SYRO, et tysk byggesæt som var meget fremme i 70'erne. Hævetaget er også fra SYRO. Sat i af den østrigske second-owner, som byggede den om fra 9 personers til camper.
Indretningen minder om Westfalia fra perioden, bortset fra at der er både vask og 2 blus i køkkenmodulet ved skydedøren.
Du kan se lidt her:
http://vwbussen.blogspot.com/search?updated-max=2007-08-15T00:35:00%2B02:00&max-results=8&start=16&by-date=false
Og detalje her: http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/461731.jpg
Der findes en bog om SYRO med alle mål, der var en til salg her på forum for et par år siden. Nogen må have den.
Den er flot, min skal males til næste år. Når det ikke her til vinter, stort set samme farver og så får den en original poba indretning i sig...:)
Har haft den her lidt som inspiration, min skal lige have lavet fronten inden, afgiften er søgt men er desværre ikke kommet endnu...:)
Det ellers en Go blog du har, fedt med hele historien på bilen, stortset..:)
Ja, men desværre har jeg mistet kontakten til den østriger, som solgte mig bussen. Han har ellers den originale instruktionsbog liggende.
Farverne på min bus er Toyota 040 normal hvid og Volkswagen LH6C weissgrün (original VW farve brugt til bla. LT) og jeg synes bare de passer godt sammen.
Der er yderligere en dansk bus med ca. de farver, den var med på bustræf 2009.
Ja det læste jeg godt på din blog, syntes os det ser rigtig godt ud..
You must log in to post.