Rasser skrev:
Frank_Andersen skrev:
Ja det holder, findes ikke bedre.
Jo altså man kan blokere oliekøleren og hvis ikke det er nok, så køre den tør for olie. Så kan den godt trænge til nye stempelringe bagefter.
Eller som Jørn Dalsgård, ødelægge wastegaten og køre med 2 bar ladetryk, 160 grader på olien og -- nej det skete der vist ikke noget ved !!
Nu vi er ved det... hvad er forskellen på en 412s 1.8 og en 914 2.0 ?
ventiler ?
kompression ?
karburatorer ?
har nemlig fundet mig en 71´er krumtap.... så nu bliver der planlagt ;-) (og frank du ringer bare mig når du vil sælge den knast du har til dit T4 projekt.
ja ventiler ihvertfald generelt større men 412s næsten samme størrelse.
412s (41mm intake, 34mm exhaust),
914 (42mm intake, 36mm exhaust),
dog er er udstødnings ventilen på en 914 motor "sodium filled" kontra 412s og alle andre t4 motore, det altså hvis det er den originale ventil fra fabrikken. og så er tændrøret lidt anderledes vinklet.
GB motoren har en 8.0:1 kompresion og var orignalt udstyret med D-jetronic.
udover det kan det tilføjes at 914 og 912 e basalt havde den samme motor.