Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  flere typer afgifter?

Tags:
No tags yet.

(permalink) fartvind Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvis man importerer en bil fra udlandet så kommer der en registeringsafgift på.
Hvad så med en kitcar bygget på en VW bund kommer der så ekstra afgift på den, da det er en ombygget VW?

Eller hvis man ejer en VW bobbel i DK på danske plader, og så køber en glasfiber karrosseri og sætter på den, skal der så betales noget afgift eller bare et syn?

Hvad hedder sådan en ombygger afgift hvis der er det?
(permalink) JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er "ny afgift", uanset hvilket eksempel du har skrevet

Jan





-------------------------------------------
VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV
>> VW-BOBLE.DK - JAN@VW-BOBLE.dk <<
JAN_VW - 2026 6543 - JAN@VW-BOBLE.DK
(permalink) KC Lasse Member
Skrev for 17 years siden | | | |
105 % i afgift på en dansk tidl indreg vw ombygget med glasfiberkarosse
180 % i afgift af en import vw med glasfiberkarosse

% af vurderingssummen fra vurderingsmyndigheden i told&skat
(permalink) SJN Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=KC Lasse]105 % i afgift på en dansk tidl indreg vw ombygget med glasfiberkarosse
180 % i afgift af en import vw med glasfiberkarosse

% af vurderingssummen fra vurderingsmyndigheden i told&skat

Har du et link hvor dette står ???
-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) KC Lasse Member
Skrev for 17 years siden | | | |
nej :-)
(permalink) fartvind Member
Skrev for 17 years siden | | | |
JAN_VW skrev:
Det er "ny afgift", uanset hvilket eksempel du har skrevet

Jan








Er det fair da? For en VW bund i DK er der jo betalt afgift af en gang, så det burda da bare koste et nyt syn og en omregistering til 380 kr?
Så skal man da have afgiften tilbage fra den oprindelige VW i DK, når den jo reelt er udgået som køretøj vel næsten som udførsel af bil fra DK til udlandet?

Og ved import at kitcar fra udlandet er køretøjet jo ombygget før det kommer til DK, så må det da kun være én afgift og ikke dobbelt op?

Ellers der er jo ingen afgift på elbiler, så en kitcar på VW bund med elmotor, så vil det da kun koste et syn ved ombygning enten i DK eller import fra udlandet?
(permalink) SJN Member
Skrev for 17 years siden | | | |
er vel bare at alliere sig med en svensker... sælge den til ham - få registreringsafgiften tilbage - importere den tilbage og så bygge dem om til kitcar og så betale afgiften igen ...
-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Om det er fair, kan mennesker godt blive enige om, at det ikke er. Når det drejer sig om det offentlige, og det er til deres fordel, så er der ikke noget der hedder fair. De kradser bare alt den kan trække, og en hel del mere... Meget normalt.....

Jan





-------------------------------------------
VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV
>> VW-BOBLE.DK - JAN@VW-BOBLE.dk <<
JAN_VW - 2026 6543 - JAN@VW-BOBLE.DK
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Her er et lille sammenskriv fra et afsnit omhandlende afgifter i mit speciale (som jeg stadig arbejder på). Afgifterne omhandler godt nok nye biler, men meget går igen til de gamle.

Til fartvind kan jeg kun sige at der udover det jeg skriver herunder også er regler for identitetstab som udløser ny afgift, for eksempel totalskade, omfattende genopbygning (herunder rustreperation), optisk ændring til en anden årgang (eks. få en 84 bmw til at ligne en fra 90).

For veteranbiler er der den undtagelse at de slipper med at betale 25% i afgift, dog aldrig mere end afgiften var i det år bilen var ny. Denne regl kan dog kun tages i brug hvis bilen er orginal. Her er eksempler på at en ombygning til 12V har gjort at en bil ikke har kunne godkendes som original og derfor har måtte betale normal afgift baseret på den der skønnes af Skats repræsentanter.

Tilbagebetaling af afgiften kan kun finde sted når der foreligger dokumentation for at bilen er indregistret i et anden land (det koster ca. 3500 kr, men her er også særlige regler for veteranbiler) eller er hugget op (her kræves papirer fra en godkendt ophugger).

Nu til afgiftsreglerne for af ny bil i Danmark:

Ved køb af ny bil i Danmark skal der som udgangspunkt betales to afgifter. Moms på 25% af udsalgsprisen samt registreringsafgift. Momsen er interessant da beregningen af registreringsafgiften laves på baggrund af udsalgsprisen inklusiv moms.

Satserne for registreringsafgiften er delt op efter hvilken type køretøj der er tale om i følgende kategorier :

Motorcykler:105 % af 8.100-14.800 kr. og 180 % af resten.

Andre køretøjer
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
fartvind skrev:
Ellers der er jo ingen afgift på elbiler, så en kitcar på VW bund med elmotor, så vil det da kun koste et syn ved ombygning enten i DK eller import fra udlandet?


ja, elbiler er fritaget for registreringsafgift, men om du også kan slippe uden om moms er jeg mere i tvivl om. Nummerpladerne kommer du dog stadig til at betale for.

Bygger du dig sådan en kan du også glæde dig over fritagelse for parkeringsafgift i København.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=KC Lasse]105 % i afgift på en dansk tidl indreg vw ombygget med glasfiberkarosse
180 % i afgift af en import vw med glasfiberkarosse

% af vurderingssummen fra vurderingsmyndigheden i told&skat

Er du sikker?

Efter min bedste overbevisning vil det være 105% af de første 64.200 kr. af den vurdering som vurderingsmyndigheden fastsætter og 180 % af den restenrende værdi.

Vurderingsprisen er jo den samme uanset om bilen har været dansk eller udenlandsk.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Den afgiftspligtige værdi kan endvidere nedsættes såfremt bilen opfylder visse sikkerhedskrav:

(permalink) Chritte Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Anonym skrev:
Den afgiftspligtige værdi kan endvidere nedsættes såfremt bilen opfylder visse sikkerhedskrav:

(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
det har jeg også undret mig over flere gange. Jeg har godt nok ikke været lovforarbejdet igennem endnu for at prøve at se hvordan det er kommet med i loven om registreringsafgift, og selv om jeg havde tror jeg ikke det giver mening.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Chritte Member
Skrev for 17 years siden | | | |
I synshallen noterer vi det ved et toldsyn, men i følge det vi har fået oplyst, er det med henblik på at der skal betales afgift af det og ikke omvendt...

Også derfor flere mærker f.eks Toyota ikke udstyrede deres biler med radio fra ny når de blev importeret pga. afgiften.. men jeg ved det da ikke, kan da være lavet om... undrede mig bare
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
SorenJ skrev:
fartvind skrev:
Ellers der er jo ingen afgift på elbiler, så en kitcar på VW bund med elmotor, så vil det da kun koste et syn ved ombygning enten i DK eller import fra udlandet?


ja, elbiler er fritaget for registreringsafgift, men om du også kan slippe uden om moms er jeg mere i tvivl om. Nummerpladerne kommer du dog stadig til at betale for.

Bygger du dig sådan en kan du også glæde dig over fritagelse for parkeringsafgift i København.


Vil det sige at man finder sig en veteran VW type 1 bund, og glasfiber kit, monterer en tilpas stor elmotor i den, får den vejet, synet og så ingen registeringsafgift Told og Skvat får en lang næse. Og samlet bliver det en elbil kitcar med ny el teknik i og så stadig veteran og syn 8. år?

Hvad må en VW bund så laste af vægt med tanke på hvor mange akkuer jeg må fylde i?

Reply

You must log in to post.