Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  1914 med spiseforstyrrelse ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Ragazzon Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hej. Vi har bygget en 1914 fra bunden hvor de vitale dele er nye,Afvejet fuldcirklet krumtap,plejlstænger, lettet svinghjul. Nye toppe, kun blok, 36 mm kaburatorer og generator er genbrug.
Blokken er lavet af Dalsgaard i
tttt_031.jpg

(permalink) micha racing Member
Skrev for 19 years siden | | | |
hvad toppe og knast og hvad komp har du..... 1914 kan sagtens lever 150hk men kan også bare lave 90hk der er mange ting der spiller ind
-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) Ragazzon Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Toppen er 39mm på indsug og knasten mener jeg hedder 110. Lyder det helt fejl?
Målet var at ramme 100-110 hk. Måske det også er lykkes. Jeg var bare lidt ude efter hvad jeg mister ved 36 mm kontra 44 på kaburator.
MVH Per
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Du skulle nok overveje et sæt 40mm webere med 36mm venturier.Det havde jeg på min 1914 med 115 hk-Et sæt 44 ville nok ikke nytte noget, medmindre at du også fik toppe med større ventiler.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Ragazzon Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det kan være jeg skal prøve at få den rullet. Så kan vi om om det er mig der er problemet.:-)
(permalink) Henrik W Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg tror bare der sidder for små venturier i de 36mm du har nu. Prøv at se hvad der står på dem.
-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Henrik_W skrev:
Jeg tror bare der sidder for små venturier i de 36mm du har nu. Prøv at se hvad der står på dem.



jeps.. check det før du kører på rullen... du skal nok ramme ca. 32mm venturier med dine 36´ere.

Hvis du har tragte monteret under dine filtre, så check lige afstanden fra top af tragt -> filtertoppladen.

meld gerne tilbage med hvad du finder ud af.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Knast og toppe lyder ok sammen.... denne kombination skulle gerne få motoren til at trække til op omkring 5500 (med stigende effekt).

men som sagt check lige det ovennævnte da det nemt kan begrænse din motor som du beskriver.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Den vil nok mærke lidt doven. Max effekt ved 4800-5200 omdr. Men med meget moment.
Hvis du havde forventet flere omdr. er motorkombinationen forkert.
Efter min mening en fin sammensætning, men hvis du troede den ville køre som en Corollamotor blev du skuffet. Skift gear i stedet for at sidde og presse på speederen.
En "Speedster" hvad er det ? En Kitcar der ligner en Porsche ?
Den vil nok kræve en lang udveksling.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Ragazzon Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Tak for alle svar. jeg chekker venturi.Når jeg har brugt en krumtap der er fuldcirklet og balanceret med lettet svinghjul+remhjul,afvejede plejlstænger, burde den ikke gå op over 5000 rpm? den er kanon på speederrespons, den hviner op i rpm.
Det er en replica af porsche 356 jeg er ved at lave. MVH
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Pas på med det ord. Det hedder en "kitcar"

Glem mere end 30mm venturi på et 36 spjæld. Så bliver spjældet og akslen bare til venturi og så virker karburatoren ikke.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Pas på med det ord. Det hedder en "kitcar"

Glem mere end 30mm venturi på et 36 spjæld. Så bliver spjældet og akslen bare til venturi og så virker karburatoren ikke.

SLUDDER Frank. ;-)
32 mm venturi i en 36 mm IDF eler Dell. er fint. - faktisk er de sene 105 hk alfa webere std monteret med det.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
SLUDDER ? Ja-ja
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.