Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Semaphore Afviservinger - mangler udførlig restaurerings guide.?

Tags:
No tags yet.

(permalink) PcbOvals Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Nu sidder jeg så lige her med mine afviser vinger fra min 54er og vil teste dem før de skal sættes i stand...
Af en eller anden grund har en eller anden sat ledninger direkte fra plus polen i lygte huset og trukket den ud ved foden hvor den vipper op.
Der er så sat en samlemuffe på til at forbinde til ledningsnettet.
Den grønne leder sad i nederste skreu terminal
Den tofarvet sad i øverste terminal...
Hvis jeg sætter 6V på nederste terminal og minus på chassiset kan jeg Høre der kommer spænding på trafoen.... men den reagerer ikke og frigører afviseren?
6v direkte på den eftermonterede ledning fra pæren plus chassis = fin lys i lampen ..
Er der en der lige kan give mig lidt hints her til at teste dem ordentligt??

Til oplysning benytter jeg en alm jævnstrøms forsyning der er variabel men selvf sat til 6V.

Billeder kan sættes ind hvis der er behov.

På forhånd tak
Peter
-------------------------------------------
Was: Keller Renner Kopenhagen - 1666 Vwestbrücke.
Is: Copenhagen DK
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 19 years siden | | | |
der er ingen "trafo" på dem men en solenoide..

din strømforsyning kan højst sansynligt ikke give strøm nok. En afviserarm bruger masser af strøm, og iøvrigt 7V. Prøv et nyligt opladet 6V batteri...
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Klemmer den mon?... den skal kunne bevæges let. smør evt.
-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com
(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 19 years siden | | | |
Den ledning der sidder for sig selv er sikkert direkte til pæren så den kan sættes til blinklyset. originalt lyser pæren bare når de er oppe!
-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) PcbOvals Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Giver mere mening så ..
Med 6V forsyningen kan den holde sig oppe men vil bare ikke derop.!
Den direkte lednigsføring til blinkket giver også mening -danborn !

Så vidt jeg kan se på dokumentationen fra dengang er bilerne type godkendt kun med afviservingerne ??
Altså ingen blink på forskærm eller bagskærm?
Eneste jeg har set er de små bulletlight som der eks.vis er på Anders_MIB's 52 Lowrider.

Nogen der er faldet over en vejledning i at adskille sådan en fætter ad??
-------------------------------------------
Was: Keller Renner Kopenhagen - 1666 Vwestbrücke.
Is: Copenhagen DK
(permalink) Jesper_Fogt Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hej PCB

Gør som morten siger. Brug et batteri. Der sidder en solenoide/magnetspole/spole. Kært barn mange navne. Men tænk nu tilbage til fysiklokalet i 9 klasse.

Du påfører en Spænding (U)[volt] på 6-7 volt. Der løber nu en strøm i spolen (I) [strøm / ampere]. Der afsættes nu en effekt i spolen (P) [effekt]i form af magnetisme.

P = U x I

Hvis din forsyning ikke er stærk nok (I) bliver den afsatte effekt (P) også mindre. læs magnetiseringen.

Så dit rejsningsproblem kan sagtens løses.. ;-)

Jesper Fogt
(permalink) PcbOvals Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hehehehe Den er god jesper...
Rejsningsproblemmer... stort...
Thats a good vending , maybe we kan use that i another afsnit.! *GG*

Næste trin er 8V så det burde de jo alt andet lige kune holde til i så kort tid, folk påstår de kører med 12V uden at vikle dem om...så til en kort test.

ehehe ellers ender de vel hos Matt's Parts i canada til restaurering
Ville nu gerne undgå den lange tur og er vist temmelig dyrt.

Men dukker der ikke en op her med erfaring fra emnet så er det den vej, med mindre jeg skal være den første der prøver heldet.!
Tjaa vi får at se.

Takker igenigen
Peter
-------------------------------------------
Was: Keller Renner Kopenhagen - 1666 Vwestbrücke.
Is: Copenhagen DK
(permalink) Jesper_Fogt Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hej igen Peter.

Du misforstår. Du skal ikke øge spændingen til 8volt. Det er strømmen ( I ) der skal øges. Et lille regnestykke for din forlygtepære. Den er på 21 watt. Din spænding over glødetråden er 6 volt

P = U x I betydende I = P / U altså 21 / 6 = 3.5 Ampere.

Og det er kun den lille glødetråd.

Hvis den forsyning du har, at lege med er sådan af normal størrelse kan den måske levere 1.5 til 2 Ampere. Pris på en ssådan er omkring 1.500 til værkstedsbrug.

Tilbage til din afviservinger. Et godt gæt fra min side er at de trækker omkring 6-7 ampere. Kig nu på din forsyning igen, og se om der er saft nok i den????

Du skal ikke sende dem til Canada, Peru eller andet sted hvor du kan miste dem.
Det er OMMMER OMMMMMER OMMMMMMMMMMMMER, hører du Frederik. Ring til mig istedet, der får du det lidt bedre. 28352828.

Jeg vil gerne hjælpe dig færdig med dem. Det er jo jul, ikk!!!

Jesper

(permalink) PcbOvals Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Fik jeg sagt jeg lever af at lave lyd.!!
Ufatteligt ... endda fordi jeg tog elektronikkurser som teenager.*ggggg*

Fandt bare ud af mine ører var bedre end min matematiske evner..
Meget bedre at leve af at lave lyd.

Jesper , tak ringer imorgen og hører lidt mere.
Kommer måske endda forbi snart

Vi høres, tak
peter
-------------------------------------------
Was: Keller Renner Kopenhagen - 1666 Vwestbrücke.
Is: Copenhagen DK

Reply

You must log in to post.