Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Min Julegave til Ungerne og mig selv

Tags:

(permalink) jpwest Member
Skrev for 17 years siden | | | |
En Komandør Waagooon måske??

West
Billede_045.jpg

(permalink) jpwest Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Fik rodet lidt i dag selv om det var hjemdagen for Mester,han blev godt nok noget tavs da hans fine maskinværksted var omdannet til auto skrot,men pyt fik da ryddet lidt op så vi kan køre i morgen

West
09042007103.jpg
09042007104.jpg
09042007105.jpg

(permalink) crenne Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ser rigtigt godt ud west
-------------------------------------------
tlf 41666671
crennedesign@gmail.com location: 8882 Fårvang,jylland
(permalink) jpwest Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Kuglestykket passede ikke særlig godt i forhold til beslaget,så endte med jeg skar bunden af beslaget og tilpassede ,og svejste det på igen

West
(permalink) crenne Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ka godt se jeg har noget og lære , de ser meget flot ud det der . . . mit stinker ved siden a
-------------------------------------------
tlf 41666671
crennedesign@gmail.com location: 8882 Fårvang,jylland
(permalink) jpwest Member
Skrev for 17 years siden | | | |
crenne skrev:
ka godt se jeg har noget og lære , de ser meget flot ud det der . . . mit stinker ved siden a


Nå nå det er nu ingen altertavle,men bare klø på har da kigget lidt på dit,skal da nok blive bil igen,er jo et problem når bilerne er dårlige fra starten af,og har været Rep. flere gange før

West

(permalink) crenne Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ja helt klart. . ja det skal nok blive godt , arbejder ihvertfald på sagen hihi
-------------------------------------------
tlf 41666671
crennedesign@gmail.com location: 8882 Fårvang,jylland
(permalink) jpwest Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Den Tunge beslutning blev taget i Fredags,var nogen undelige små revner/Bobler i nederkanten på det Rep. stykke mellem dør/bagskærm,meget rigtigt det havde lavet 2 gange før,dygtige gassvejsere i alt respekt,men i 60èrne har ikke alle været lige dygtige omhyggelige,og så tilmed senere lagt en nyt repstykke oven på det iforvejen dårlige med 10cm overlap og så nydeligt spartlet,5mm spartel flere steder.

Nye rep.stykker købt den ene side skiftet+skærmfæstet lavet men gik tør for CO2 så blev ikke færdig.

Det var sq den Weeeknd


West
(permalink) jpwest Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Trippede lidt rundt og kiggede efter den unge smækre letpåklædte nabokone,hun var sq taget til stranden,så kunne jeg lige så godt bide i det sure æble og lave lidt bil istedet,blev til lidt pilleri men stadig langt igen

West
14042007107.jpg
15042007108.jpg
16042007110.jpg

(permalink) jpwest Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Havde lige en time efter fyraften,ender sq med skrottemobilen hænger sammen igen


West
Billede.jpg

(permalink) Gert Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jpwest skrev:
Trippede lidt rundt og kiggede efter den unge smækre letpåklædte nabokone,hun var sq taget til stranden,så kunne jeg lige så godt bide i det sure æble og lave lidt bil istedet,blev til lidt pilleri men stadig langt igen

West



"..det blev kun til lidt pilleri" Var det ved bilen? :)

Det ser rigtig fint ud, det du har gang i, West. Det skal nok blive til en fin bil igen.
-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) jpwest Member
Skrev for 17 years siden | | | |
drhook skrev:
jpwest skrev:
Trippede lidt rundt og kiggede efter den unge smækre letpåklædte nabokone,hun var sq taget til stranden,så kunne jeg lige så godt bide i det sure æble og lave lidt bil istedet,blev til lidt pilleri men stadig langt igen

West



"..det blev kun til lidt pilleri" Var det ved bilen? :)

Det ser rigtig fint ud, det du har gang i, West. Det skal nok blive til en fin bil igen.


Takker,udgangs punket har været lige til den dårlige side,så målet er indstillet på brugsstand,slet ikke sat i forhold til din MEGET fine bil

West
(permalink) jpwest Member
Skrev for 17 years siden | | | |
I Fredags var de sq lige før projektet blev afmeldt og smidt i skammekrogen,vinkelsliberen søgte forgæves efter det vi kalder metal,men frem kom kun noget som blev til hvidt støv når man sleb i det,kort sagt den anden side var noget mere spartlet.

Men med hjælp fra Sønnemand fik jeg lavet hele bagenden færdig med kuglestykker bagspidserog Rep. stykkerne bag døre.

Billedet synder sq,der er meget mere arbejde i end man kan se,specielt klargøring og tilpasning tager sq en krig

West
22042007112.jpg

(permalink) jpwest Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Har Rodet Fredag-Lørdag-Søndag med,gået sådan lidt op og ned bedøm selv

West
29042007113.jpg
29042007114.jpg
29042007115.jpg

(permalink) jpwest Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Og så lige et fra rædselskabinettet,3 lag plade,1. lag svejst med gas og ilt,over 5mm Spartel ,så alt så jo fint fint ud til man fik åbnet for godteposen


West
29042007116.jpg

(permalink) crenne Member
Skrev for 17 years siden | | | |
flot arbejde , du er hurtig syns jeg
-------------------------------------------
tlf 41666671
crennedesign@gmail.com location: 8882 Fårvang,jylland
(permalink) Thomas - Memorians.dk Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Fint arbejde west!

Det skal nok blive en god og fornuftig oval.
Med det tempo er din Willys jo ude og køre inden jeg får Forden på gaden ;-)
-------------------------------------------
"You live more in 5 minutes, going flat out, than most people do in a lifetime"
Citat: Burt Munro
(permalink) jpwest Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Til Cenne

Jeg jobber næsten på den hver dag efter arbejdstid,ikke hver dag der bliver noget færdig,så har faktisk en del timer på den.


Thomas fin og fin,der bliver lidt opretning efter jeg er færdig med og svejse skal ud og ha lidt hjælp med har aldrig rigtigt gjort i før.

Og jo Willysen,bliver dejligt med lidt modspil i form af din fine Ford*Grin*

West
(permalink) jpwest Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Så kom der lidt skred i projektet efter sygdom og familie tamtam,faktisk det eneste sted hvor en gammel rep blev dømt god nok og kun skåret det dårlige væk.

Forenden ser heldigvis en del bedre ud end bagenden var(der skal heller ikke meget til)men bliver nok alligevel nød til og skære tankstolen ud for og tjekke de 4kantede små vanger,ellers håber jeg fromt på lapperiet er færdigt Fredag eller Lørdag,så skal hele dynen bare samles igen

West
Billede_050.jpg

(permalink) jpwest Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Når man er startet bagfra,og arbejdet sig fremad,så må forspidserne være enden,da Bulli sendte 2 venstre sider,og dem fra Dennis var den nyere udgave,har jeg været nød til og lave den højre i hånden,der er sq lidt noget kluns,og blev heller ikke helt færdig idag,imorgen piller jeg også lige forbroen af og tjeker rammehovedet over det det hele,så næste uge hedder det så samle igen

West
Billede_052.jpg

(permalink) PcbOvals Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Du farer frem uden lempe der West...
Endfer da med du skal over i laden til mig og hilse på.
Tog mig snildt 4 timer at lave den lap i brand væggen.

Meeen det hjælper nok når jeg tager Nullen ud af stikket på svesjeren så den får 380V istedet for de 230 der ligger over faserne nu.*gggg*
Vidste jeg jo ikke vel...

Har du bestemt dig for en omlak? Evt i starto silverblue igen .. Feeeed farve

Håber min motor arter sig i weekenden så jeg kan få karossen tilbage på bunden og så starte på samlesættet..
Peter
-------------------------------------------
Was: Keller Renner Kopenhagen - 1666 Vwestbrücke.
Is: Copenhagen DK
(permalink) jpwest Member
Skrev for 16 years siden | | | |
PcbOvals skrev:
Du farer frem uden lempe der West...
Endfer da med du skal over i laden til mig og hilse på.
Tog mig snildt 4 timer at lave den lap i brand væggen.

Meeen det hjælper nok når jeg tager Nullen ud af stikket på svesjeren så den får 380V istedet for de 230 der ligger over faserne nu.*gggg*
Vidste jeg jo ikke vel...

Har du bestemt dig for en omlak? Evt i starto silverblue igen .. Feeeed farve

Håber min motor arter sig i weekenden så jeg kan få karossen tilbage på bunden og så starte på samlesættet..
Peter



Nøøøø tror nu ikke det bliver til en omlak,pusler lidt med tanken om og beholde farven indvendigt,så en mat udenpå(har en matgul i tankerne med lidt grøn skrift og røde hjul)jeg syns ikke den er god nok til en rigtig lak,den er sq ved og være lidt skamsvejst.

Ja men hvis du holder til i laden i Borup så har jeg faktisk været derude i vinters,kan da godt lokkes til lidt dæk sparkeri*Grin* altid sjovt og se hvad ander pusler med.


West
(permalink) jpwest Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Nå efter et stykke tid med dødtravlt på job,og alt alt for meget i Weekenderne havde jeg endelig en Weekend hjemme og uden aftaler,så fil hyllen i igen hvor boholderen til bremsevædsken sidder,og Rep af de små firkantprofiler på bagsiden,ja faktisk er der vel kun 40 Procent tilbage af det oprindelige,så blev det i dag sat sammen,med ny reservehjulsbund.

Nu mangler den og blive samlet igen og gå El igennem,4 nye dæk så skulle den gerne kunne klare MINDST 8 år mer uden det store.


West
Billede_054.jpg
Billede_055.jpg

(permalink) tiguan Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej JP

Det ser meget fint ud, dit arbejde, men kommer den ud at køre denne sommer ??

mvh og god arbejdslyst.....

Bent
(permalink) jpwest Member
Skrev for 16 years siden | | | |
tiguan skrev:
Hej JP

Det ser meget fint ud, dit arbejde, men kommer den ud at køre denne sommer ??

mvh og god arbejdslyst.....

Bent

Ja men den kan køre som den står,og nu bliver den samlet og tjekket alt op mekanisk og El,har alle delene til den pånær 4 ny dæk som kun er et spørgsmål om og smide 4 fælge ind til dækmanden,elles trinbrædder og skærme lygter mm har jeg på lager.


Tak for de oplyftende ord i en "kold" tid*Grin* har svedt tran da jeg svejsede og sleb det sidste idag

West

Reply »

You must log in to post.