Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Kostens bette projekt fra 1967

Tags:

(permalink) kost Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Så er mit projekt endeligt færdigt, og for fanden da hvor har det været en kamp :-)

Bilen er fra 1967 og jeg fandt den bag et autoværksted i januar måned i 1996, hvor den stod pænt parkeret med snuden oppe i trækket på en campingvogn. Jeg fik den handlet hjem til 2500 kr. da min far mente, at vi nemt og hurtigt kunne sætte sådan en i stand.

Først lige et par billeder fra dengang

01.jpg
03.jpg

(permalink) kost Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Men meget kan ske på lidt over 10 år. Ca 25 kilo minus på ejeren af bilen og ca 80 kilo plus til bilen :-)
02.jpg
04.jpg

(permalink) kost Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nu ved jeg ikke om det er normalt at ligge så mange billeder ud på en side, men så må I jo brokke jer, hvis det er for mange. Men før billernde lige lidt info om projektet.

Jeg har ændret bilen på nogle få punkter. Bagklap og bagpanel er fra en 66er da bagpanelet var rustet væk. Fælgene er ligeledes fra 66. Hornene på kofangerne og antennen er fjernet, for at give den et lidt mere
05.jpg
06.jpg
07.jpg
08.jpg
09.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg
16.jpg
17.jpg
18.jpg
19.jpg
20.jpg
21.jpg
22.jpg
24.jpg
25.jpg
26.jpg
27.jpg
28.jpg
29.jpg

(permalink) Knud Erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej Karsten!
Det er SUPER flot - du her viser - det er med "kryds og slange" - sådan skal det bare gøres, hvis man kan li' luftkølere! Desværre er der nogle, der vil være "moderne" - og det kommer der noget HELT andet ud af!
RIGTIGT godt og FLOT arbejde! - Til lykke med resultatet!
M.v.h. Knud Erik
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
WOW! Det er satme i orden! Alt er bare nulret! Fed farve og kabine!

10 år!!
(permalink) Eg Member
Skrev for 17 years siden | | | |
kost skrev:


Ja, den er blevet rigtig fin! Det kan godt være det tog 10år, men hvor fedt er det ikke lige at have en total i orden bobbel på plader? Jeg gætter på at man ikke kan se dine ører for et kæmpe smil;-)



kost skrev:

hehe, jeg er total klar til at fylde dit fine motorrum med pulver...kom an! :)

(permalink) Gert Member
Skrev for 17 years siden | | | |


Man kan ikke få for mange billeder af sådan et superflot projekt. Det ser flot ud og især kabinen er i særklasse!
Nu er jeg den (gammeldags?) type, der synes at tingene skal laves originalt, men i dit tilfælde har du sammensat farver og interiør så det matcher fint, UDEN at det skæmmer din fine vogn.

Det har været ventetiden værd!
-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Gert Member
Skrev for 17 years siden | | | |

Glemte lige at spørge....Jeg kan se at du har monteret motoren før karossen. Jeg har ikke besluttet om jeg skal vente med at montere motoren til efter at karossen er på. Har du en ide om hvad der er nemmest?

jeg tror umiddelbert, at jeg vil gøre som dig...altså montere motoren F
-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) jpwest Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Fin bil,sjov historie
West
(permalink) kost Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg vil helt klart montere motoren på bunden først og så smide karossen på. Det er ret let at gøre det i den rækkefølge. En mand tager fat i snuden af bilen og to i hver sin side af bagenden. Så er den sat på på 30 sekunder. Let og smertefrit (næsten da), det er jo ikke ret meget der er let med gamle biler :-)
(permalink) REN Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Vandvittig Flot bil! Imponerende når folk laver alt "i hånden", men det er garanteret også medvirkende til tidsforbruget på de 10 år..

Hvordan holder man fokus så længe?

R
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er blevet en virkelig flot bil. Det er også en sej knallertfløs på de første billeder. Er bilen krympet eller er du vokset? ;)

Har du ikke flere billeder fra undervejs?
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) HeineDalgaard Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Der er sku respekt fra mig,den er fandme iorden....ups jeg må ikke bande for min mor......Hilsen Heine
-------------------------------------------
type 3 variant...1969 solgt ...tlf 26848576 mail. heine.madsen@hotmail.com
117 årgang 59..solgt
(permalink) Doller Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er total iorden, respekt herfra.
Meget fint arbejde.
-------------------------------------------
Jo ældre vi blir , desto bedre var vi.
(permalink) kost Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Lige et par billeder mere. JEg har ikke så mange billeder fra undervejs. Noget man fortryder nu, men man var jo ikke klogere dengang man gik i gang.
Billede017.jpg
Billede113.jpg
Billede114.jpg
IMG_0028.jpg
IMG_0033.jpg
IMG_0053.jpg
IMG_0084.jpg
IMG_0108.jpg
IMG_0156.jpg
IMG_0237.jpg
IMG_0238.jpg

(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Virkelig en flot og gennemført bil, ser kanon godt ud

mvh
henrik
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Må sige at det hårde arbejde, samt tiden har være god for jer begge..hæ hæ

Reply

You must log in to post.