356 Speedster spørgsmål
Har kig på en Speedster i tyskland, skulle været bygget i 1994 af et firma der hedder: Scheib, (kan ikke få at vide hvad kittet hedder)
VW Bunden er fra 1972, har det nogen betydning hvad årgang bunden er fra, bliver afgiften højere eller hvad
Er der ting man skal være særligt opmærksom på, når man køber en sådan replica,
er det en god ide at hente en i tyskland??
På forhånd tak
Michael
-------------------------------------------
Cruusr600 @ hotmail.com
Hej Michael
Umiddelbart mener jeg ikke at det har nogen betydning hvilken årgang bund du stiller med, idet afgiften er en total "Om'er" pga af ombygningen fra boble til Speedster.
Den kan heller ikke blive registret som veteranbil idet vægtafgiftloven siger:
Veteranbiler: Når der er forløbet 35 år fra en bils 1. registrering, skal der fra den følgende afgiftsperiode kun betales afgift med 1/4 af sædvanlig afgift. Det er en betingelse, at bilen fremtræder som ved 1. registrering.
Se øvrigt den udemærkede tråd om afgifter:
http://vwnettet.dk/forum/topic/279374
Om det er en god ide at købe i Tyskland? Det er et godt spørgsmål. Der er jo ikke så mange til salg i Kongeriget, og så må man jo kigge syd for Ejderen.
Held & lotto med projektet
Søren
Du må ikke sige "replica" Det hedder en "kitcar"
Du skal være meget sikker på at dokumentationen for ombygningen er i orden. Hvis du render ind i en synshal, der kender reglerne kan den ikke indregistreres i Danmark. Uanset hvor meget du betaler i afgift.
"Den forenklede praksis" som det hedder i "Vejledningen for synsvirksomheder". Beskriver hvordan man kan indregistrere en bil uden de store problemer når den kommer fra et andet EU eller E
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Frank_Andersen skrev:
Du må ikke sige "replica" Det hedder en "kitcar"
Du skal være meget sikker på at dokumentationen for ombygningen er i orden. Hvis du render ind i en synshal, der kender reglerne kan den ikke indregistreres i Danmark. Uanset hvor meget du betaler i afgift.
"Den forenklede praksis" som det hedder i "Vejledningen for synsvirksomheder". Beskriver hvordan man kan indregistrere en bil uden de store problemer når den kommer fra et andet EU eller E
-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
Reglerne er de samme - så jo/nej ! Det kræver jo at man kan vise synsmanden at den er bygget/afkortet efter VWs anvisninger og at synsmanden kan se at det er den !
Jeg forsøger ikke at ødelægge en drøm. Blot gøre opmærksom på at alle de brugte udenlandske biler der kommer til DK. Kommer og bliver indregistrerede fordi der findes dette regelsæt. De fleste ved bare ikke at reglerne er der og det er på grundlag af disse regler at man kan gøre det.
Mange af mine kunder undrer sig f.eks. over at deres Golf eller Polo ikke er typegodkendt. Det tror man bare en bil er så - men der er ikke krav om typegodkendelser til biler op til 3500 kg. Kun til taxi.
I de samme regler står der så som nævnt at de IKKE gælder for såkaldte kitcars eller ombyggede biler.
Hvis nogen så er "smuttet igennem" så fred være med det.
Omvendt ville jeg da være træt af at sidde her og love at en "Speedster" kan komme ud at køre i DK. Så er der et stakkels menneske der betaler flere hundrede EURO for en bil der måske ikke kan indregistreres.
Men jeg kunne også bare tie stille. Men jer der kender mig ved omvendt også godt at det kniber.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Frank syner du en velbygget Speedster,den er bygget efter VW`s anvisninger og alt andet er som det skal være,men den kommer fra Tyskland???
West
Frank, hvordan skal jeg nøjagtig forstå dit indlæg? Jeg forstår ikke hvad du mener med "Hvis du render ind i en synshal, der kender reglerne kan den ikke indregistreres i Danmark."
Mener du at den kun bliver godkendt hvis synshallen IKKE kender reglerne?
Holda op, jeg må ærligt erkende at reglerne eller mangel på samme er indviklede, vil det sige at jeg måske skal smide karossen over på en bund jeg selv bygger/opkorter og så stryger den lige igennem systemet?
Ham tyskeren jeg har talt med, har bare købt en Speedster "kitcar" og kørt i den, han har ingen forstand på opbygningen og har vidst heller ikke parirer på opbygningen, den er dog synet og indreg. i Tyskland.
Mærkelige regler, man kan syne/indregistrere en gocart eller en ATV, men en VW med an anden form er næsten helt umuligt ???
Til Frank, det er sgu fint nok du kommer med advarsler, mit projekt løber nok op i mange kr så ville det være surt ikke at komme ud og køre..
Jeg er nok tættere på at få mig en rigtig Speedster end at indføre en kitcar
Vh
Michael
-------------------------------------------
Cruusr600 @ hotmail.com
Skal jeg forstå det sådan at bilen er bygget hos en bilfabrikant til Tyskland ?
Hvis de bygger 500 om året, så er den "seriefremstillet" og kan godkendes efter den forenklede praksis.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Ikke for at tale mod Frank eller love dig du får din bil godkendt. Men jeg har hentet en Kitcar i Sverige og der havde jeg kopi af VW's anvisninger på opkortningen mv. og dem kan du godt få en kopi af. HUSK ALTID at det er en KITCAR du har og få det påført ved toldsyns rapporten !
/Søren
Her er linket til Schieb, Har talt med dem for et par uger siden, de ligger i byen Ansbach ikke ret langt fra den lille turist attraktion Rothenburg o.d. tauber. De bygger selv karrossen , men alle replica stumperne køber de i USA.
http://www.automobilbau-scheib.de/inhalt/356_bausatz.php
Jeg tror næppe be bygger 0ver 500 biler om året. Vintage som er de største i USA har siden de blev started op bygget ialt 2000.
Sobygaard, det var fedt, med det link, har ikke selv kunne google mig til siden.
K.G. storm, jeg vil meget gerne have den opkortnings kopi.
Men jeg er sgu lidt nervøs, mht. godkendelsen
-------------------------------------------
Cruusr600 @ hotmail.com
I England har man en form for sammenslutning af småseriefabrikanter, hvor man så på en eller anden måde kollektivt står bag køretøjerne.
Jeg tror f.eks. ikke at Lotus laver 500 biler om året, men sådan en ville da sikkert uden problemer blive indregistreret.
I Sverige har man, som mange sikkert ved, et begreb der hedder amatørbygget køretøj. Der kommer buggyerne vist nok ind under.
De er så typisk IKKE afkortet efter VWs anvisninger og kan så ikke godkendes.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Sverige arbejder med to kategoerier
Amtørbygge - som er en bil bygget helt fra grunden. Her må man gerne lave ophæng, ramme osv. selv. Der er ingen krav om crashtest, men bilen skal igennem en grundig teknisk gennemgang og skal lave op til aktuelle miljøkrav, lys osv.
Ombygning på eksisterende ramme eller karosseri - her er grænser for motoreffekt forøgning og krav til ombygninger/forstærkning af det eksisterende. Denne type skal ikke igennem en nær så grundig teknisk gennemgang og skal kun leve op til de miljøregler, lys som var da bilen var ny.
Bygges en bil på eksisterende bil vil den blive ved med at være den årgang som den oprindeligt er og den bliver ved at være skattbefriet (gratis at have stående). selvfølgelig hvis den har alderen til det. Nybygges en bil fra bunden skal man betale vägskatt som en ny bil.
Hvis man vil være yderligere misundelig på svenskerne kan man læse mere her:
http://www.sfro.com
-------------------------------------------
Ring: 28118212
Ja det er sgu et hårdt liv vi lever herovre på den anden side af "dammen"...
:-)
M.
-------------------------------------------
I'm not impressed easily. Wow! A blue car!
IPhone: 25576904
ja puha. Massere af lækre blonde damer med sødt sprog.
Underholdning har i også... Skånske bønder som synes at en model 1355 er "naaaaajs"
-------------------------------------------
Ring: 28118212
ok, bilen skal opkortes efter VW's anvisninger for at den kan godkendes herhjemme, og så skal det gøres med ved en dansk bund, ellers kan man rende ind i problemer.
og hvis den er lavet i udlandet så skal der være tale om en serie af mindst 500 biler pr år, så den uden videre kan type-godkendes.
man skal være i besidelse af en VW opkortnings attest??
Det er svært med de kitcars
Bygger snart en fiat 500 med Jetmotor, jeg kan selv lave nummerpladerne af balsatræ, og jeg spørger ikke de danske myndigheder om lov.
Michael
svenske tøser.... mums
-------------------------------------------
Cruusr600 @ hotmail.com
Hvis der nogen der har et sæt karbid tågelygter til mit Fiat 500 projekt, så sig lige til ;-)
Michael
-------------------------------------------
Cruusr600 @ hotmail.com
Nej bunden behøver ikke være dansk hvis den er opkortet efter VWs anvisninger.
Det med den danske bund var bare ment som en mulighed for at få den godkendt og IKKE fortælle at den er tysk.
Og nej for h..... der er IKKE krav om typegodkendelse
Ja det er svært at lave om på noget en stor bilfabrik har udviklet.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
nå ok, Frank.. det kører rundt i hovedet på mig, julestres og typegodkendelser, en dårlig coktail...
Michael
-------------------------------------------
Cruusr600 @ hotmail.com
Hej Cruus,
hvad er din mail, så kan jeg scanne dem til dig. Du er også altid velkommen til at komme forbi hvis du vil se min speedster live og måske vi kan tage forbi "Speedster kælderen" og se lidt projekt.
Tror også de ligger under dokumenter og godkendelser ?
/Søren
6161 5508
hej Søren. jeg vil meget gerne se lidt Speedster projekt. og snakke lidt . er meget i tvivl om det bliver en for stor mundfuld. jeg er lige til julefrokost kontakter dig når jeg kommer hjem mvh michael
Jeg er i Norge pt. Ring efter onsdag den 3. så finder vi ud af noget
/Søren
Det er super Søren!
Vi snakkes
Michael
-------------------------------------------
Cruusr600 @ hotmail.com