Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Aksel under strømfordeler

Tags:
No tags yet.

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Skal man have et stykke speciel-værktøj for at få den aksel under strømfordeleren op når motoren ikke er adskilt?
Jeg ved det kan købes men tænkte om nogen af jer havde et godt fif til hvordan det kan gøres uden.
10907.jpg

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvis ellers du har husket at tage bakelitrøret til benzinpumpen op, så skulle der ikke være noget problem i at tage akslen op. Den "rampe" der er på akslen til at drive benzinpumpestangen, går imod bakelitten og forhindrer normalvis at du kan tage akslen op.

Evt et stykke træ snittet til så det passer i "revnen" eller en STOR ligekærvet skruetrækker så du kan få det til at sidde ordentligt fast i akslen inden du forsigtigt drejer og løfter den op af hullet (husk at drej for ikke at beskadige knastdrevet for strømfordelern på krumtappen!

HUSK at gem de 2 skiver der sidder under akslen!
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Tak det må jeg prøve - og så går bakkeliten nok.
Jeg tror jeg har monteret en aksel en halv omgang forkert.
Når den peger på tændningsmærket på fordeleren til cyl 1 så "overlapper" den sku nede ved cylinder 1 - og stå til tændning ved cyl 3.
Håber fandme ikk jeg har lavet den brøler at knast/krumptap ikke sidder ved mærkerne - uha hvor jeg krydser fingrene.
Kan man se mærkerne ind ved oliepumpen hvis den bliver taget ud?

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) cardude Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=John-P]Tak det må jeg prøve - og så går bakkeliten nok.
Jeg tror jeg har monteret en aksel en halv omgang forkert.
Når den peger på tændningsmærket på fordeleren til cyl 1 så "overlapper" den sku nede ved cylinderen - og stå til tændning ved cyl 3.
Håber fandme ikk jeg har lavet den brøler at knast/krumptap ikke sidder ved mærkerne - uha hvor jeg krydser fingrene.
Kan man se mærkerne ind ved oliepumpen hvis den bliver taget ud?

John

ja du bør kunne se mærkerne.

ellers så er det vel bare at flytte lidt rundt på tændkablerne og dreje lidt på fordeleren til det passer.

kommer jo så an på om det er standart fordeler med anderledes cylinder 3 tænding.
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja det er std.
Må se om jeg kan få flyttet den fordeleraksel og få det til at passe
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=John-P]Ja det er std.
Må se om jeg kan få flyttet den fordeleraksel og få det til at passe

ingen problem du flytter bare tændkablerne en halv omgang
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) cardude Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Rasser skrev:
[quote=John-P]Ja det er std.
Må se om jeg kan få flyttet den fordeleraksel og få det til at passe


ingen problem du flytter bare tændkablerne en halv omgang

hvis nu at det er en af de fordelere som har anderledes tænding på cylinder 3 for at køle den lidt? så er det jo ikke helt ok.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
cardude skrev:
Rasser skrev:
[quote=John-P]Ja det er std.
Må se om jeg kan få flyttet den fordeleraksel og få det til at passe


ingen problem du flytter bare tændkablerne en halv omgang


hvis nu at det er en af de fordelere som har anderledes tænding på cylinder 3 for at køle den lidt? så er det jo ikke helt ok.

ok... der lærte jeg også noget, vidste jeg sgu ikke vw havde lavet.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nå det gik fint med at dreje den fordeleraksel. Brugte en stykke træ der blev lavet så det passede - lidt kileformet i enden så det kunne bankes ned så det bandt - og så bare dreje/hive op.
Nu passer alle tændinger heldigvis igen - pyha - var sku lidt nervøs for at knastakslen var sat forkert
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=John-P]Nå det gik fint med at dreje den fordeleraksel. Brugte en stykke træ der blev lavet så det passede - lidt kileformet i enden så det kunne bankes ned så det bandt - og så bare dreje/hive op.
Nu passer alle tændinger heldigvis igen - pyha - var sku lidt nervøs for at knastakslen var sat forkert

præcis.-... samme metode har jeg før brugt med succes.


godt med noget feedback!
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply

You must log in to post.