Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Bremsekraftforstærker T2

Tags:
No tags yet.

(permalink) Morten Dahl Nielsen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Min bus har været hos den lokale mekaniker og fået ny hovedcylinder, da den lækkede væske og jeg troede det var den, der gav falsk luft til indsugningen gennem bremsekraftforstærkeren.

Efter udskiftning af hovedcylinderen bremser bussen lige, men der er stadig højt pedaltryk. Så bremsekraftforstærkeren giver ingenting. Den er ellers ny (billede 1).

Når vacuumslangen er på, og man træder på bremsen, så går motoren op i omdrejninger, og jeg mærker ingen forbedring i pedaltryk. Er dåsen utæt?

Når vacuumslangen er proppet til v. manifolden, går motoren fint. Den monterede envejsventil (billede 2) virker som prop, da den peger mod forstærkeren. Så kan man jo ikke suge i den. Den har været pillet af under mine forsøg m. bremsning.

Har I et tip? En ny forstærkerdåse burde vel være ok?

Eller findes der et VW-specialværksted som ikke er vildt langt fra Odense?
Måske nogen der har erfaring med Hans Petersen fra Egtved? (omtalt i Boblen)

/Morten

Se bussen på: http://vwnettet.dk/forum/topic/277596
DSCN3812.jpg
DSCN3809.jpg

-------------------------------------------
http://vwbussen.blogspot.com
(permalink) vwanders Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Du skal først finde ud af om vacuumslangen/røret har nogle utætheder. Prop det til i den ene ende og sug i den anden. Så kan du mærke hvad der sker..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 17 years siden | | | |
du kan jo starte med at sætte spændebånd på dine samlinger. Måske løsningen findes der. Det er jo minimalt med luft der skal til for at lave rod i det.
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Du/eller motoren skal kunne suge i ventilen.
Ventilen er der for at "holde" undertrykket i forstærkeren.
Er der gummislange hele vejen frem, eller er der et stykke stålrør der kan tære ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vwcamp Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Først tillykke med camperen.
Hvis hovedcylinderen har været utæt, skal du være opmærksomt på at bremsekraftforstærkeren kan være delvis fyldt med bremsevæske, som evt. kan forklare en dårlig servo virkning.
Bremsekraftforstærkeren er en kostbar komponenet at skifte, derfor er det også vigtigt at sikre sig, at der kun kan suges ren tør luft ind via udluftningsslangen på forsiden af forstærkeren. Ofte tages udluftnings luften via en slange og et stålrør fra venste forreste hjulkasse. Derfor se også efter at udluftningslange og rør er tætte.
Se også efter at bremsepedalen har korrekt frigang samt at pedalen ikke hænger.
-------------------------------------------
99557244
(permalink) Morten Dahl Nielsen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Rør og slanger har spændebånd på nu. Ventilen er vendt om, så den ikke blokerer for sug. Det hele virker tæt når jeg selv suger, har dog lige glemt at suge i selve forstærkeren gennem et kort slangestykke. Det bliver i morgen, for mørkt nu.

Forsidens slange til udluftning mod "fri luft" går korrekt ind i en vange, slangen ser fin ud. Der betyder en lille utæthed vel mindre, da der ikke er tryk på her og rør/slange er 8-9 mm i indvendig diameter.

Kan man evt. tage bremsevæske op af forstærken uden at demontere, f.eks. med injektionssprøjte og en tynd gummislange?
-------------------------------------------
http://vwbussen.blogspot.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
"Udluftning mod fri luft" ???
Har du en studs på begge sider af menbranen ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Morten Dahl Nielsen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja, der er slange både på forsiden og på bagsiden af dåsen. På forsiden sidder den godt nok på "muffen" eller "røret" eller hva det nu hedder.

Slangen til fri luft er nr. 72 på tegningen her http://www.cwgsy.net/private/ramva/fiche/t205110.gif

Hvis bare jeg havde en høj garage i stedet for en kold, våd carport ville jeg pille hele dåsen af og splitte mest muligt ad. Kan jo lige så godt lære det..

/morten
-------------------------------------------
http://vwbussen.blogspot.com
(permalink) Morten Dahl Nielsen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
- og det er envejs ventil nr. 73 på samme tegning som jeg mangler i orig. VW
-------------------------------------------
http://vwbussen.blogspot.com
(permalink) vwcamp Member
Skrev for 17 years siden | | | |
En bremsekraftforstærker der har haft et elendigt liv.
Billeder_3-5-05_003.jpg
Billeder_3-5-05_002.jpg

-------------------------------------------
99557244
(permalink) Morten Dahl Nielsen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Den ser slem ud - men min pæne nye forstærker har det heller ikke godt!

Alle rør og slanger checket, og de er fine. Men hvad hjælper det, når bremseforstærkeren er piv-utæt i kanten. Når jeg suger er der ikke noget undertryk, og hvis jeg puster, fiser al luften ud i forstærkerens nederste samling. Hvor der også lige pibler et par dråber væske ud...

Den har kørt max 100 km! Men eftersom hovedcylinderen var utæt ind mod forstærkeren, så er det vel bremsevæske herfra, der har ødelagt forstærkeren.

-------------------------------------------
http://vwbussen.blogspot.com

Reply

You must log in to post.