Min bus har været hos den lokale mekaniker og fået ny hovedcylinder, da den lækkede væske og jeg troede det var den, der gav falsk luft til indsugningen gennem bremsekraftforstærkeren.
Efter udskiftning af hovedcylinderen bremser bussen lige, men der er stadig højt pedaltryk. Så bremsekraftforstærkeren giver ingenting. Den er ellers ny (billede 1).
Når vacuumslangen er på, og man træder på bremsen, så går motoren op i omdrejninger, og jeg mærker ingen forbedring i pedaltryk. Er dåsen utæt?
Når vacuumslangen er proppet til v. manifolden, går motoren fint. Den monterede envejsventil (billede 2) virker som prop, da den peger mod forstærkeren. Så kan man jo ikke suge i den. Den har været pillet af under mine forsøg m. bremsning.
Har I et tip? En ny forstærkerdåse burde vel være ok?
Eller findes der et VW-specialværksted som ikke er vildt langt fra Odense?
Måske nogen der har erfaring med Hans Petersen fra Egtved? (omtalt i Boblen)
/Morten
Se bussen på: http://vwnettet.dk/forum/topic/277596
Efter udskiftning af hovedcylinderen bremser bussen lige, men der er stadig højt pedaltryk. Så bremsekraftforstærkeren giver ingenting. Den er ellers ny (billede 1).
Når vacuumslangen er på, og man træder på bremsen, så går motoren op i omdrejninger, og jeg mærker ingen forbedring i pedaltryk. Er dåsen utæt?
Når vacuumslangen er proppet til v. manifolden, går motoren fint. Den monterede envejsventil (billede 2) virker som prop, da den peger mod forstærkeren. Så kan man jo ikke suge i den. Den har været pillet af under mine forsøg m. bremsning.
Har I et tip? En ny forstærkerdåse burde vel være ok?
Eller findes der et VW-specialværksted som ikke er vildt langt fra Odense?
Måske nogen der har erfaring med Hans Petersen fra Egtved? (omtalt i Boblen)
/Morten
Se bussen på: http://vwnettet.dk/forum/topic/277596
-------------------------------------------
http://vwbussen.blogspot.com
http://vwbussen.blogspot.com