Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  hvad er jeres afaring med vw hele året rund

Tags:
No tags yet.

(permalink) Thryde Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jeger så heldig at have fået nyt arbejde så nu skal jeg ikke bruge en bil til hverdag
så nu skal jeg sku ha mig en vw.
jeg skal køre hele året og jeg har ikke nogen garage (der findes ikke så mange i kbh når man bor i lejlighed)

hvad skal jeg købe?
hvad med rust problemer på sådan en gammel blæser?

hilsen david
-------------------------------------------
type 1 59'er
Mail: thryde@gmail.com
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 17 years siden | | | |
køb en gammel polo, kadett el. lign. til om vinteren, og få din luftkølede opbevaret. -det er det eneste der kan betale sig.
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) warp Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Luftkølet VW er ikke en helårsløsning efter min mening. Du kan lave rusthuller i sådan en balje på én vinter hvis den ikke er behandlet osv. og varmen fungere ikke ordenligt i mange af de type1'ere der kører rundt i dag.

Mit råd er som også Morten skriver køb en billig bil til 10.000 eller noget i den stil til at køre vinterkørsel i og så en ordenlig VW til sommer. Den luftkølede koster dig ikke mange kroner at have ved siden af din vinterbil hvis du har den veteranforsikret så det kan næsten ikke betale sig at køre rundt i en luftkølet om vinteren for at undgå at have 2 biler.
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ingen problem, hvis bilen er i orden. Det gjorde vores forældre og bedsteforældre da
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Ingen problem, hvis bilen er i orden. Det gjorde vores forældre og bedsteforældre da


Nemlig!
-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja men hva var alternativet dengang Frank? Jeg holder ogsaa paa vw om sommeren og noget vandkoelet om vinteren.

Spring

-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) Leth Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Ingen problem, hvis bilen er i orden. Det gjorde vores forældre og bedsteforældre da


Hvor mange af de biler er der da tilbage i forhold til dengang? Næ, gamle biler skal ikke ud om vinteren hvis du spørger mig!

-------------------------------------------
Mvh Jakob
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
at være dus med en bobbel i det danske vinter vejr kræver nogenlunde samme tålmodighed der svarer til at være gift med Lotte Heise på en dårlig dag , så ved du hvad du går ind til...

køb en billig polo til vinter, har man to gamle biler er det faktisk billigere end en at ha en nyerer....
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvis ellers bilen er i orden og godt rust beskyttet så er det ingen problem at bruge den som helårsbil.
Jeg kører selv i en type 1 hele året rundt og har brugt den som hverdagsbil i 12 år til marts.
Det er selvfølgelig noget andet end at køre i en top moderne bil. Den er skide kold de første km - ruderne fryser til både ude og inde - men der skulle jo også gerne være sket en udvikling på de ca 60 år der er gået siden boblen blev "opfundet".
Det er nu også lidt skægt sådan en vinter morgen med en 10-15 graders frost at gå ud og den starter bare mens ham naboens helt nye Toyota holder med Falck og får hjælp - altså hvis man har husket at fylde sprit på.

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er saa ikke saa sjovt naar forruden er frossen paa BAADE indersiden og ydersiden og naar man endelig er faerdig med at skrabe er man saa forpustet at hele lortet dugger til igen og fryser en gang til paa indersiden. Har proevet det masser af gange i mine unge dage i min 03'er, IT SUCKS..

Spring
-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg køret hele sidset vinter i min bobbel fra 65..det var der ingen problemer i, den startede hver gang som spring siger det er god værkstedshumor når de nye biler ikke vil og boblen gerne vil, den klarede glatte veje, snedriver o.s.v men hav din isskraber ved hånden for den iser til på indersiden også..... men det har kostet mig en bagskærm, der ikke kunne li at de saltede, ud over det har den fået en del overfladerust af vinterens strabadser...lad mig sige det på en anden måde..jeg har købt en vinterbil i år og lader boblen stå....men det kan sagtens lade sig gøre at køre i den om vinteren...du skal bare beregne lidt rustarbejde til foråret...
Du skal ihvertfalde være flittig med at vaske den...
Velkommen i vw-verdenen... og spørg endelig herinde hvis du får problemer..
Vibeke

Reply

You must log in to post.