Hej
Jeg har købt en 1972 1302LS cabrio, som jeg er ved at istandsætte. Den har haft en lille motorbrand, men kører fint igen. Der ligger en 1300 motor i bilen.
Den lyste i ladelampen og jeg troede først at dynamoen var smeltet, men da jeg fik kikket på den, var kommutatoren (hedder den det...den messing ting, som kullene løber på)helt sort og kullene var groet fast i korrosion og ir efter branden.
Jeg har fået løsnet kullene og nu er ladelampen slukket og alle er glade.....men jeg skal lige være helt sikker, inden jeg tager motoren ud....
Jeg har 'hugget' nedenstående billede et andet sted i forummet (undskyld) - jeg har 12-14 V på ledning nr. 3 (alt efter omdr.tal)....men kun 0,5V i ledning 2.
Er der nogen der kan forklare hvad ledning 2 + 3 er - og om det er ok med kun 0,5 V i ledning 2 ????
Er der nogen der har et ekstra sæt af de sorte krumme blændpropper der dækker kullene og måske lednings gummihætterne - vil jeg da gerne købe sådan et sæt ;o) (mine er smeltet)
På forhånd tak ;o)
Mvh Karsten
Jeg har købt en 1972 1302LS cabrio, som jeg er ved at istandsætte. Den har haft en lille motorbrand, men kører fint igen. Der ligger en 1300 motor i bilen.
Den lyste i ladelampen og jeg troede først at dynamoen var smeltet, men da jeg fik kikket på den, var kommutatoren (hedder den det...den messing ting, som kullene løber på)helt sort og kullene var groet fast i korrosion og ir efter branden.
Jeg har fået løsnet kullene og nu er ladelampen slukket og alle er glade.....men jeg skal lige være helt sikker, inden jeg tager motoren ud....
Jeg har 'hugget' nedenstående billede et andet sted i forummet (undskyld) - jeg har 12-14 V på ledning nr. 3 (alt efter omdr.tal)....men kun 0,5V i ledning 2.
Er der nogen der kan forklare hvad ledning 2 + 3 er - og om det er ok med kun 0,5 V i ledning 2 ????
Er der nogen der har et ekstra sæt af de sorte krumme blændpropper der dækker kullene og måske lednings gummihætterne - vil jeg da gerne købe sådan et sæt ;o) (mine er smeltet)
På forhånd tak ;o)
Mvh Karsten



