Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Compression

Tags:
No tags yet.

(permalink) TLS Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej hvordan skal man måle compression skal det være på kold motor
eller varm. Hvormange BAR Eller P.S.I skal der gerne være på nye
1600 cylinder og stempler som er monteret på en 1300blok
Hvad må tolerancen være. Jeg har lavet en måling på kold motor
som viser meget det samme på alle 4 cylinder.
MVH TLS
Compression.jpg

-------------------------------------------
Syddjurs
tlsunder@outlook.dk
(permalink) cardude Member
Skrev for 17 years siden | | | |
kompressions måling foretages på varm motor med alle tændrørene ude og karburator spjældet helt åbent, motoren drejes med tomgangs hastighed (det plejer at være tilstrækkeligt at bruge starteren) det er sådan det gøres i praksis, hvis du sammenligner cylindrene bør du dreje motoren lige mange omgange ved hver måling.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
På en frisk tilkørt varm motor bør den vise 11-13 bar.
Man plejer at sige de må svinge 10%

Starteomdr. er altså ikke tomgangshastighed.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) cardude Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
På en frisk tilkørt varm motor bør den vise 11-13 bar.
Man plejer at sige de må svinge 10%

Starteomdr. er altså ikke tomgangshastighed.


enig men hvem har nogen sinde trukket bilen efter end anden mens den var i gear mens at de holdt kompresions måleren på plads og mens at de holdt gasspjældet åbent mens at de sikrede sig at den ikke drejede mere end tomgangs hastighed mens at det talte antal omdrejninger.

min pointe værende at folk måler det med starteren. men det er tomgangs hastighed at det skal måles ved.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nu må jeg sku have noget hjælp eller nogen stærkere piller.

Eller er du dieselmekaniker Cardude ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) cardude Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Nu må jeg sku have noget hjælp eller nogen stærkere piller.

Eller er du dieselmekaniker Cardude ?


har da rodet med diesel men er ikke uddannet.

tror dog at jeg forstår hvad du mener:

at der er forkert når jeg siger at det skal måles ved tomgangs hastighed, og korrekt når du siger at der et startomdrejninger at det skal måles ved.

(permalink) TLS Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej det vil så sige, at man skal køre motor varm den er er i bænk, og så
tage alle tændrør af, og tage strøm fra tændspole.
Og så starte med at måle cylinder 1 med karburator
spjæld åben, og så bruge starter til at køre motor rundt med, til den ikke
stiger i bar mere, og så samme fremgang på cylinder 2-3-4.
er det rigtig.
MVH TLS.Godt Nytår.
-------------------------------------------
Syddjurs
tlsunder@outlook.dk
(permalink) holmnibe Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ja

Reply

You must log in to post.