Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  NY KNAST ELLER ???

Tags:
No tags yet.

(permalink) 4fun1 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jeg kunne tænke mig at få lidt mere ryk i min 1600 motor tænker her på anden knast er det en god idè.?? i forvejen monteret med dobbelte kadron 009 strømfordeler lettet svinghjul. motormæssig analfabet så hvad skal der til. skal motor ud skilles total og hvad koster det og giver det noget.her plejer at være kvalificerede bud så kom med dem. Ps.sidder i en buggi
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvis du vil skifte knast, så skal motoren ud-Og totalt adskilles, Knasten er en af de sidste stumper du kan pille ud af motoren.
Start med at købe en haynes bog om vw t1-Læs den del om motor adskillelse+ samling grundigt. Når du næsten kan det udenad, kan du pille motoren af din buggy, og starte arbejdet.
Når den aligevel er adskildt-Skifter du naturligvis alle lejer samtidig.
Og ja det giver noget, alt afhænnig af hvilken knast du vil lægge i-Her kan du med fordel anvende en w-110-også kendt som en 284 knast.
Hilsen Niels Erik
Godt nytår
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Du kommer langt på en VW uden at skifte knast. Lav alt det andet først og se hvad du synes.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) 4fun1 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Du kommer langt på en VW uden at skifte knast. Lav alt det andet først og se hvad du synes.


(permalink) 4fun1 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
4fun1 skrev:
Frank_Andersen skrev:
Du kommer langt på en VW uden at skifte knast. Lav alt det andet først og se hvad du synes.




det andet er lavet men syntes aligevel der lige mangler lidt men kan se iflg. niels eriks indlæg at det ikke er noget for mig får det aldrig samlet igen desværre selverkendelse ha ha
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 17 years siden | | | |
4fun1 skrev:
4fun1 skrev:
Frank_Andersen skrev:
Du kommer langt på en VW uden at skifte knast. Lav alt det andet først og se hvad du synes.




det andet er lavet men syntes aligevel der lige mangler lidt men kan se iflg. niels eriks indlæg at det ikke er noget for mig får det aldrig samlet igen desværre selverkendelse ha ha



Du kunne jo prøve med nogen vippearme med 1:1,25 udveksling, det er "næsten" som at komme en anden knast i.. fås hos din vw-pusher.. og kan skiftes på en eftermiddag..og/eller tag topstykkerne af og nulr kanalerne lidt, det giver altsammen lidt
-------------------------------------------
(permalink) B_H Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg har en ny engle 110 knast til salg.
pris 700kr
Hilsen Brian
20627996
-------------------------------------------
Brian Hansen http://www.AIRRACERS.dk
20627996 brian.hansen@oncable.dk
54 oval, 911T/E 72, 411L 69
(permalink) 4fun1 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Fastoldvw skrev:
4fun1 skrev:
4fun1 skrev:
Frank_Andersen skrev:
Du kommer langt på en VW uden at skifte knast. Lav alt det andet først og se hvad du synes.




det andet er lavet men syntes aligevel der lige mangler lidt men kan se iflg. niels eriks indlæg at det ikke er noget for mig får det aldrig samlet igen desværre selverkendelse ha ha



Du kunne jo prøve med nogen vippearme med 1:1,25 udveksling, det er "næsten" som at komme en anden knast i.. fås hos din vw-pusher.. og kan skiftes på en eftermiddag..og/eller tag topstykkerne af og nulr kanalerne lidt, det giver altsammen lidt


mener du polere kanalerne med smergellærred ?? skal vippearmene bare skiftes er der ikke noget der skal finjusteres bagefter ja sikkert dumme spørgsmål men aner ikke en skid om motorer endnu
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Kig på portningssiden mht portning http://www.gearheads.dk/portingside/

Jeg kan sgu ikke huske om der skal shimses lidt når man skifter vippearme, spørg ham du køber dem af.. Der er ikke mange ben i det.. når man har toppene af kunne man også "lige" hæve komp lidt..

Der findes ikke dumme spørgsmål, man er først dum når man ikke spørger.. Søg,læs, spørg, gå på besøg og fremforalt.. skru!! køb en defekt motor og skil den ad med en haynes ved siden af dig, indlæringskurven er næsten lodret i starten.. Go for it!!
-------------------------------------------
(permalink) 4fun1 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
kan jeg købe færdige topstykker der giver mere effekt lige til at skrue på hvis man kan hvad skal jeg så punge ud med.

Renè
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det kan du godt. Men hvis du påtænker "bare" at montere et sæt big valve toppe på din indvendigt std motor, så lad være. Du taber en del moment på det. Der (og iøvrigt i mange andre situationer) er det bedre at købe/bruge et sæt bearbejdede std topstykker. Man får mere brugbar effekt. (ABP) Hvis man begynder med nye topstykker ligger prisen på ca. 4350.- Hvis du selv har nogen gode topstykker der kan arbejdes videre med, er det jo straks noget billigere.
En veltrimmet std 1600 med Kadron karburatorer, slige topstykker og en 1 3/8" header giver typisk 70 hk og 125 - 130 NM moment. Du kan så feks montere et sæt 1,4 vippearme oveni. Så kan du komme op på 75 - 76 hk. Men vær klar over, at vippearme gør ikke en forskel før du kommer op over ca. 2800 omdr. og de øger typisk max effekt punktet med 300 omdr.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) 4fun1 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Farmer skrev:
Det kan du godt. Men hvis du påtænker "bare" at montere et sæt big valve toppe på din indvendigt std motor, så lad være. Du taber en del moment på det. Der (og iøvrigt i mange andre situationer) er det bedre at købe/bruge et sæt bearbejdede std topstykker. Man får mere brugbar effekt. (ABP) Hvis man begynder med nye topstykker ligger prisen på ca. 4350.- Hvis du selv har nogen gode topstykker der kan arbejdes videre med, er det jo straks noget billigere.
En veltrimmet std 1600 med Kadron karburatorer, slige topstykker og en 1 3/8" header giver typisk 70 hk og 125 - 130 NM moment. Du kan så feks montere et sæt 1,4 vippearme oveni. Så kan du komme op på 75 - 76 hk. Men vær klar over, at vippearme gør ikke en forskel før du kommer op over ca. 2800 omdr. og de øger typisk max effekt punktet med 300 omdr.
T


Tak for svaret har også læst din how to do it og det må være det jeg arbejder på eller for en til Ha Ha

Reply

You must log in to post.